Як зняти кліп для зірки – одкровення українського режисера Тараса Голубкова

18 грудня 2020, 12:32
Як простому хлопцеві вдалося почати знімати для зірок класу "А"

Тарас Голубков – український режисер, який за сім років пройшов шлях від книжкової ілюстрації до співпраці з артистами класу "А". Його ви можете знати за кліпами для MONATIK, "Скрябіна", Артема Пивоварова, Fo Sho, Zivert, Клави Коки і Філіпа Кіркорова. Як зробити так, щоб тебе помітили, як знайти контакт з артистом будь-якого рівня і що потрібно зробити, аби зірки самі почали тобі дзвонити – Тарас розповів ексклюзивно для Сьогодні.Lifestyle.

Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Реклама

Як завоювати увагу зірки і закохати її в свою ідею

Це не станеться відразу, вам в будь-якому випадку на старті потрібен час на пошук свого почерку і масштабування власного потенціалу. Але є принцип "творчого ліфта", який дуже добре працює в музичних відео. Артисти – це завжди творчі люди, які легко спалахують ідеями. Вам потрібно так зачепити їх своїми роботами і концепціями, щоб вони закохалися в них.

У мене так було, коли невелике бюджетне lyric-video для Лавіки і Тані Решетняк на початку мого творчого шляху чіпляло Скрябіна, і він дзвонив і пропонував зняти для нього кліп "Дельфіни"

Скрябін – Дельфіни:

Реклама

Важливо, щоб робота зачепила, тоді вам напишуть, знайдуть з вами зв'язок і захочуть працювати саме з вами. Дуже цікаво, що в цьому випадку стіна бюрократичних питань може легко впасти. І ви будете в прямому контакті з артистом будь-якого рівня.

Єдиний момент, на якому я завжди роблю акцент: ваші роботи повинні бути завершеними. Щоб ви не стояли і не розповідали: "Ось у мене не вистачило грошей або хороших локацій, тому вийшло, як вийшло". Створюйте таке відео, за яке не потрібно буде говорити. Нехай робота буде маленькою і простою, але завершеною і щирою.

Реклама

А що робити з довірою? Селебріті завжди шукають підступ

Одна з головних рис роботи з артистом рівня "А" – це велика творча відповідальність, оскільки вимагає свіжих ідей і нешаблонних рішень. Тобі довіряють пісню, яку ти або в кілька разів підсилиш своїм відеорядом або перетвориш в посередність. Потрібно завжди пам'ятати, що артист вклав безліч сил і творчості в свою музику: аранжування, написання лірики, запис на студії.

Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Звичайно, ви просто зобов'язані займатися кожною роботою на супермаксимумі. Тільки артист бачить, що ви теж живете в такому підході, то відразу відчуває це і починає довіряти вам. Якщо цього не відбувається, то виникають якісь конфліктні ситуації, непорозуміння і т.д. Важливо розуміти, що до вас йдуть з великою довірою і від вас чекають класного результату.

Тому з вашого боку – це велика вимогливість до команди, до себе, до власних ідей, сценарію і особливо – деталям. Ви не маєте права десь щось забути і повинні докласти максимальних зусиль до того, що знаходиться в зоні вашої відповідальності. Тому що ми розуміємо, що завжди є людський фактор. Головне завдання – реалізувати свій задум хоча б на 90%. Це вже буде колосальний успіх.

Що допомагає стати успішним кліпмейкером?

Ваша візуальна ерудованість і наповненість, а також сміливість піти і просто зняти щось не роздумуючи. Ваша "надивленність" допоможе сформувати особистий почерк. І я говорю не тільки про кіно або кліпи, а й про сучасне мистецтво, літературу, театр. Мало того: цікавтеся архітектурою, типографікою і навіть ландшафтним дизайном. Бо ви працюєте з простором кадру, і всі ці творчі субатоми формують ваше візуальне Я. Експериментуйте. Беріть камеру, айфон, фотоапарат і зніміть щось для себе. Відеопортрет або абсолютно будь-яку відеоформу. У цьому всьому ви знаходитимите якісь нестандартні рішення, концепції, потім реалізуєте на великому знімальному майданчику.

Я також запрошую на мій курс "Filmmaking" в КАМА. Там я ділюся власним досвідом більш детально і покроково розповідаю, що потрібно робити.

Тарас Голубков / Фото: пресслужба

А чи потрібна профільну освіту?

За освітою я художник-графік, а мій шлях починався з Художнього університету. Я створював ілюстрації для двох книг, і до середини навчання працював арт-директором в рекламному агентстві. У мене були друзі, які займалися зйомками, і це підштовхнуло мене спробувати відеоформу. Я захопився і пізніше для "Виставки молодих українських художників" зняв на фотоапарат свою першу роботу. Через деякий час я потрапив в ELLO як оператор. Ми знімали цикл інтерв'ю з зірками, який називався ELLO LOUNGE. Там мене помітили і запросили знімати спочатку для Влада Дарвіна, а потім – кліп "До рассвета" Саті Казанової та Arsenium.

Саті Казанова і Arsenium – "До рассвета":

У мене від самого початку не було профільної освіти, тому я постійно ходив на майстер-класи, курси, мені завжди хотілося заповнити цю прогалину. Але скажу, що 80-90% навичок кліпмейкер отримує з практики, безпосередньо від роботи на майданчику. Тому було багато помилок, на яких я навчався, але які згодом привели до великих і значущих робіт.

Як придумати класну ідею для кліпу і зрозуміти, що це вона?!

У кожного артиста є щось особливе. І режисерові потрібно це знайти. Побачити в артистові цю родзинку, витягнути її на поверхню і показати її – це одна з головних задач. Ця особливість іноді стає центром ідеї. Або може наштовхнути на якийсь креатив.

Половина вдалої ідеї вже прихована у вивченні музики й образу артиста. Наприклад, Stromae. У нього дуже цікава пластика тіла, яку він показує в своїх кліпах. Такі особливості дуже добре запам'ятовуються глядачам і стають характерною рисою артиста, адже таку фішку може зробити тільки він. Тільки в Stromae є така особлива пластичність.

Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Я завжди починаю з артиста і намагаюся зрозуміти його бекграунд: образ, філософію і позиціонування. Я слухаю музику цього артиста. Тому що музика – це дуже важливий елемент, з якого народжується ідея. Даю собі відповідь на запитання: яка це музика, яку має форму, колір, яка атмосфера і жанр? Від жанру, до речі, багато що залежить. Режисерські рішення, які працюють в жанрі поп, не працюватимуть в хіп-хоп кліпі. Далі думаю: це сюжетна історія або більш асоціативна? Мені важко відповісти, де саме народжується ідея в чистому вигляді. Буває в душі, буває сидячи за ноутбуком. У кожного свій підхід.

Як назвати гонорар артисту? І зрозуміти, скільки ти коштуєш

Починав, ймовірно, як і всі: щось знімаєш безкоштовно, щось за 200-300 доларів. Пам'ятаю, коли заробив 500 доларів, було відчуття: "Гроші. Заробив нарешті". Згодом гонорар потроху збільшувався. Сьогодні він близько 3000 доларів. У мене фіксована ставка, тому з кожного проекту я отримую приблизно однакові гроші, незалежно від того, який бюджет: 15 000 або 100 000 доларів. На мій гонорар це ніяк не вплине. Єдине, що впливає – це кількість знімальних днів, а також складність самого проєкту. Якщо складний – довгий перепродакшн, важкі зйомки, багато роботи на монтажі – тоді я сміливо ставлю повний гонорар. Якщо я бачу, що проєкт простіший – можу зробити невелику знижку для замовника.

Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Але не дивлячись на те, складний проєкт чи легкий – я намагаюся робити його як в останній раз. Кожен з них – це ціле життя. І підхід завжди дуже індивідуальний. Ніякого конвеєрного виробництва. Тому мені доводиться щоразу придумувати особливий креатив.

    Три артисти, для яких мрієш зняти кліп:

    • Florence and the Machine
    • Cardi B
    • 30 Seconds to Mars

    А що по кіно?

    Так, звичайно, я часто замислююся про кінематограф. Ми нещодавно завершили писати сценарій для серіалу, а до цього я створював сценарії для кіноновел. Я відчуваю кіноформу і давно про неї мрію. Скоро я точно створю щось, адже весь мій творчий шлях в кінематографі йде поруч зі мною і поки виражається в інших формах. Але з кожним роком я про це думаю все більше й більше. І, написавши якісь сценарії, я завжди шукаю варіанти їх реалізації. Паралельно спостерігаю, як влаштована ця система в Україні. Адже я трохи зі суміжного ринку і принципи роботи таки відрізняються. Поки я ще в стані "накопичення", проте залишилося зовсім небагато.

    Топ-3 роботи світового кінематографа, про які можна сказати: "Боже, це неймовірно талановито":

    • Фільм "Бої без правил"
    • Серіал "Pose"
    • Фільм "Як Вітька Часник віз Льоху Штиря в будинок інвалідів"

    Раніше ми писали, куда подівся зірка "Х-фактор" Євген Літвінкович.