Як пройти співбесіду: ТОП-10 порад від експертів

21 жовтня 2017, 12:34
Керівники департаментів по роботі з персоналом Групи СКМ поділилися своїми "рецептами" успішного проходження інтерв'ю на нову роботу

Як пройти співбесіду. Фото:

Вони успешні в своїй сфері, звикли працювати на результат і можуть підказати , що вони хочуть почути від вас на співбесіді .

  • Ірина Разінкіна, директор з персоналу Corum

Реклама

Роботодавець оцінює професійний досвід людини і необхідні для вакансії компетенції , наскільки кандидат мотивований виконувати дану роботу , і наскільки він керований .

К собеседованию обязательно нужно готовиться. Для начала изучить доступную информацию о бизнесе потенциального работодателя, собрать рекомендации. Кандидату необходимо оценить требования к должности, зону ответственности, и соотнести их со своим опытом.

Потрібно виділити ключові проекти , обов'язки в своєму попередньому досвіді і визначити свої досягнення . Необхідно вміти розповісти про свої сильні сторони , навички , компетенцію , наводячи конкретні приклади поведінки , як це проявлялося на попередніх місцях роботи .

  • Олена Мотовилова, директор з персоналу і підтримки бізнесу національного телеком-оператора Vega

Реклама
Успішний кандидат повинен володіти інформацією про компанію , в яку він хоче потрапити .

Також він повинен чітко розуміти , чим хоче займатися і як він бачить себе в цій компанії .

І ще обов'язково подумати про свої сильні сторони і зони для розвитку .
  • Лідія Клочан, директор з персоналу Harveast


Найголовніше на співбесіді – бути собою , поводитися природно і не намагатися грати заздалегідь заготовлену роль . Досвідчений рекрутер завжди помітить , якщо кандидат не щирий і зробить висновок , що співрозмовник намагається виглядати краще , ніж він є .

Не менее важно понимать, в какую компанию ты идешь на собеседование, чем занимается твой потенциальный работодатель. Для этого полезно перед встречей с рекрутером ознакомиться с корпоративным сайтом, почитать новости компании, отзывы ее клиентов и сотрудников.

Вже на даному етапі вийде досить яскрава картинка , яка допоможе зрозуміти , якого кандидата хотіли б бачити саме в цьому колективі . Це прописні істини , але чомусь ними часто нехтують .

Для успешної співбесіди кандидату бажано структурувати всю інформацію про свої сильні сторони , досягнення і невдачі . Причому таких , які будуть цікаві компанії і можуть зіграти ключову роль у виборі співробітника . Будьте короткими , переконливими , готовими відповідати на всілякі питання впевнено , і успіх гарантований .

  • Тетяна Костюченко, директор департаменту по роботі з персоналом ПУМБ

Реклама

Успіх кандидата в чому залежить від того ж фактора , що і успіх будь-якого процесу продажів – від підготовки до майбутньої зустрічі . І не має значення , з клієнтом ви зустрічаєтеся , щоб продати йому свою пропозицію , або з майбутнім роботодавцем . Ви повинні бути готові до зустрічі . Дізнайтеся якомога більше інформації про потенційного роботодавця – про його бізнес , керівництво компанії , принципи роботи компанії .

Зараз вся інформація доступна в інтернеті . Це підтвердить серйозність ваших намірів і зацікавленість працювати саме в цій компанії . Це також скаже про вашу обґрунтованість й звичку добре опрацьовувати завдання . Наведіть довідки у колег або через інші можливі контакти про те , які завдання зараз стоять перед вашим потенційним роботодавцем і продумайте , що з вашого досвіду могло б бути корисним у вирішенні цих завдань . Такі попередні " заготовки " можуть бути дуже корисні на інтерв'ю .

Любое успешное интервью – это ваша способность донести до человека, который о вас ничего не знает, оптимальный объем нужной ему и важной информации. если у вас нет привычки анализировать самого себя, давать оценку себе и своим поступкам, а также опыту, вам будет сложно выполнить эту задачу на интервью.

Більше міркуйте про себе , робіть висновки , висновки . Навчіться стисло і доказово говорити про себе , як особистість , професіонала .
  • Олена Семич, директор з управління персоналом ДТЕК Енерго

Перш ніж йти на співбесіду успішний кандидат повинен зробити 5 основних речей :
  • Визначитися з самим собою : чого хочу ? коли хочу ? де хочу ?
  • Дізнатися специфіку компанії , в яку він хоче йти працювати ;
  • Грамотно скласти своє резюме , зробити акценти саме на тих речах , які потрібні зараз роботодавцю ;
  • Адекватно оцінити свої професійні знання , вміння і навички ;
    Навчитися презентувати себе .
  • Євгенія Салюк, директор з персоналу Холдингу ПОРТІНВЕСТ


До співбесіди потрібно готуватися . Знайти інформацію про компанію : чим займається , як довго на ринку , які відгуки . Важливо уважно ознайомитися з описом вакансії , оцінити свої реальні можливості , зрозуміти цілі і завдання посади . А прийшовши на співбесіду – запропонувати можливі рішення . І раджу не забувати знайому з дитинства прислів'я " Зустрічають по одягу , проводжають по розуму " . До цієї народної мудрості додати нічого .

  • Тетяна Брюханова, директор з персоналу Параллель

Необхідні професійні навички і якісну освіту при пошуку гарної роботи – речі самі собою зрозумілі . Сьогодні компанії все частіше стали працевлаштовувати молодих фахівців , у яких ще немає необхідного досвіду роботи , але є мотивація до навчання і освоєння професії .

Щоб успішно пройти співбесіду рекомендую виробити у себе такі навички та компетенції :
  • Комунікативний навик – один з найважливіших . Здатність ясно висловлювати свої думки , формулювати завдання , а також писати повідомлення , виразні як за змістом , так і за формою – те , на що звертає увагу рекрутер .
  • Працюйте над вашим персональним брендом . Грамотно і обдумано уявляйте себе в різних соціальних мережах . Все , що ви публікуєте , може стати частиною вашого іміджу , який вплине на враження потенційного роботодавця про вас .
  • Дотримуйтесь правил ділового етикета. До таких належить : пунктуальність , гнучкість , відкритість в поданні інформації , відповідальність за прийняті рішення . При особистій зустрічі з роботодавцем або під час телефонної розмови будьте чемні . Проявляйте інтерес до вакансії . У роботодавця повинно скластися позитивне перше враження.
  • Пам'ятайте , що не тільки роботодавець повинен вивчати потенційного співробітника . Кандидат на вакантну посаду повинен займати активну позицію і знати інформацію про компанію , в яку хоче влаштуватися .
  • Олена Довганець, директор департаменту з управління персоналом Медіа Група Україна (МГУ)

Кандидату , який хоче справити хороше враження під час співбесіди , не завадить :
  • Заздалегідь почитати про компанію . Розуміти , чим компанія займається , і в чому ти можеш бути корисний
  • Розуміти свої сильні сторони і вміти чітко про них розповісти
  • Бути готовим до питання і про слабкі сторони / зони розвитку . Розуміти , що хотів би розвивати і куди прагнеш
  • Вміти ємко розповісти про свої досягнення на попередніх місцях роботи , підкріплюючи цифрами і фактами
  • Заздалегідь подумати , чому саме ця компанія і ця робота . Вміти це виразно пояснити .
  • Тетяна Петрук, директор з персоналу Укртелеком

Співбесіда – це як перше побачення . Кандидат і роботодавець перший раз бачать один одного , хвилюються , хочуть сподобається . Хочуть , щоб у них вийшло створити довгі і міцні робочі стосунки . Тому на співбесіді працюють всі ті ж правила , що і на побаченні :) : виглядати і вести себе належно ситуації ( зверніть увагу на дрес – код і свій лексикон ) , залишатися собою і пам'ятати , що співбесіда – це двосторонній процес . Вас оцінюють , але і ви оцінюєте .

Разумеется, вы с рекрутером в разных профессиональных "весовых категориях". Он – "опытный пикапщик", ведь такие "первые свидания" – его работа. Он меньше волнуется, знает, какие вопросы задавать и на какие ответы обратить внимание. Но если вы знаете свои сильные и слабые стороны, цените себя как профессионала, все будет хорошо.

І навіть якщо вам відмовили – не приймати це як особисту образу . Це зовсім не означає , що ви поганий професіонал і , вже тим більше , що ви – погана людина . Просто ви не підходите саме цій компанії на саме цю позицію . Їм же гірше .
  • Олександр Кучеренко, директор з управління персоналом ДТЕК


На співбесіді вам повинно бути про що розповісти . Важливо мати аргументи – крім диплома , навіть хорошого вузу . Це може бути цікавий досвід або проект . Найкраще продається історія успіху . Це не гарантує успіх в новій компанії , але істотно збільшує його ймовірність .

Безумовно , важливо скласти хороше CV і бути готовим пройти телефонне інтерв'ю , але це тільки перші кроки . Найважливіше починається на зустрічі . Досвідчений інтерв'юер постарається вивести вас в зону дискомфорту , щоб зрозуміти : ваші слова – це завчена історія або ви все – таки говорите правду .

Будьте природні і чесні . Пам'ятайте , що не тільки компанія оцінює вас , але і ви – компанію .