Як продати слона оптом і в роздріб: хитрості і секрети інтернет-торгівлі

5 лютого 2017, 11:00
Оголошення повинно "чіпляти", а покупка повинна бути простою

Продається слон. Б/в, у відмінному стані.

Сьогодні серед підприємців-власників інтернет-магазинів, та й серед простих користувачів інтернету, яким теж періодично потрібно щось продати/купити (в основному б/в), стають дедалі популярнішими дошки оголошень в мережі і реклама товару/послуги різними способами. При цьому багато хто стикався з ситуацією, коли чийсь товар розкуповується миттєво, а чийсь, можливо, – навіть більш якісний або дешевий, – залежується, і на оголошення ніхто не реагує. Фахівці з продажу реклами та SMM-спеціалісти (по просуванню в соцмережах) Карина Стрельникова, Ольга Дерев'янко, Катерина Ліскунова і Петро Строкач стверджують, що підступу ніякого немає – секрет успіху перших в тому, що вони написали правильне, так зване  оголошення про продаж, а другі – просто інформаційне. Крім того, автор популярного оголошення міг потрапити в яблучко ще за кількома параметрами: воно розміщене на своєму місці (в потрібному розділі, на потрібному майданчику і в потрібній кількості), покупка товару/послуги зрозуміла і зручна для обраної цільової аудиторії даного продукту, а спосіб доставки і можливе повернення покупки не наводить клієнта-покупця на думку, що він має справу з шахраями і може втратити гроші.

ПРАВИЛА ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОДАЖ

Реклама

Перший секрет вдалої торгівлі або просування товару – правильне оголошення . Сьогодні на зміну оголошенням – оповіщенням , де до споживача доноситься якомога повніша інформація , прийшли продають оголошення , що розповідають про товар вужче , але з максимальним креативом . Такі оголошення межують з журналістикою , і їх спеціально навчають писати SMM – фахівців .

" Пройшли часи , коли оголошення сповіщало про відкриття магазину , а в " тілі " йшло перерахування товарів і послуга . Сьогодні воно має розповідати про один товар або послугу , але цікаво , – пояснює фахівець з СММ Карина Стрельникова . – Відповідно , оголошень від підприємця може бути скільки завгодно , але всі вони повинні бути креативні – навіть якщо йдуть на інтернет – дошці продажів одне за іншим " .

За словами фахівців з просування , мета – в тому , щоб потенційний покупець дочитав до кінця , а зробити це він може , тільки якщо йому не нудно , навіть якщо він не збирався купувати товар / послугу .

Реклама

" Оголошення в інтернеті має бути ємним і прочитав відразу без скролінгу ( інформація повинна вміщати на екран без перегортання ) " , – підкреслює фахівець з реклами в інтернеті Ольга Дерев'янко .

Табу в оголошенні – одночасний продаж і купівля товару.

ДУБЛЬ ПУСТО.Друге правило, якому радять дотримуватися фахівці в області інтрнет-продажів – гучний заголовок, який одразу видно. Він може бути більше самого тексту оголошення та служити не тільки заголовком як таким, а й видаватися посеред тексту. "Вдалий варіант, наприклад, якщо серед тексту як заголовок виділено те, що для себе може отримати споживач, – пояснює Ольга. – Припустимо, що продають буде оголошення такого плану: "Заняття з дзюдо, карате, бокс дозволять захистити себе в будь-якій ситуації" і т. д". Тут же цікаво буде виділити посил ще й кольором, а в тілі оголошення – ємко підкреслити вигоду для покупця. Є, звичайно, оголошення, коли написано тільки "продам 4-кімнатну квартиру, телефон такий-то". І трапляється людина, яка як раз хоче купити житло – без різниці, де і за якою ціною, але таке буває рідко. Оголошення спрацює ефективніше, якщо автор підкреслить вигоду для споживача. Наприклад, зручне розташування кімнат, види, ліфт, інфраструктуру або низьку ціну за терміновість (в зв'язку з від'їздом)" .

НЕДОЛІК ПЕРЕТВОРЮЄМО В ПЕРЕВАГУ.Навіть, здавалося б, недоліком можна зачепити і залучити покупця. "Наприклад, можна зосередити оголошення по цільовій аудиторії, – підказує Карина Стрельникова. – Якщо ви продаєте б/в холодильник – можна виділити, наприклад, що холодильник – для студентів. Тобто, що холодильник б/в, і продається для тих, у кого обмежений бюджет". Щоб скласти подібне оголошення, досить запитати себе, для кого воно пишеться? Тим, хто збирається займатися продажами в інтернеті не тільки на дошках продажів, але і іншими видами реклами, фахівці радять вивчити способи написання шаблонних заголовків з питальними заголовками (Як стати мільйонером? – А далі текст оголошення, як відповідь на питання), обіцянкою вигоди ( 5 кроків, які подвоять продажу) і заголовками з шок-сенсацією (ваш смартфон загориться, якщо ...). Але з такими заголовками треба бути акуратними – в разі "перебору" вони просто викликають роздратування у читача.

Реклама

ТОРГОВИЙ МАЙДАНЧИК — 50% УСПІХУ

Для тих , хто продає товари / послуги в інтернеті , дуже важливо вибрати правильну дошку оголошень або майданчик для реклами .Його потрібно вивчити на предмет популярності , зручності розміщення оголошень , наявності потрібного розділу і наявності вашої цільової аудиторії .

" Якщо це новий майданчик і на нього рідко хто заходить – немає сенсу витрачати час , особливо якщо за оголошення ще й плата передбачається , – пояснює фахівець з реклами Петро Строкач . – Така дошка може служити тільки додаткової " . Варто також бути уважним до розділу для оголошення : краще , щоб послуга / товар збігався з ним . " Тобто холодильник повинен продаватися в розділі " техніка " і саме в " холодильниках " , – говорить Петро .

УНІВЕРСАЛКА.Одні дошки інтернет-оголошень мають свою вузьку спрямованість (нерухомість, техніка), інші – універсальні. Звичайно, діяти потрібно за принципом більшого охоплення, але все ж з оглядкою на специфіку. "Потрібно розмістити оголошення на універсальних дошках, а після – звузити до тих, які знаходяться у вашому місті (це особливо важливо, якщо мова йде про продаж/оренду нерухомості) або спеціалізуються на товарі/послузі, – радять майстри продажів. – І не поспішайте відразу платити за підняття оголошення в топі (крім тих майданчиків, де розміщення саме по собі платне): можливо, на ваш товар/послугу якраз зараз максимальний запит. Якщо ж клієнти дзвонять мляво, є сенс зробити рекламу більш помітною, сплативши її спочатку на мінімальний термін, щоб "прощупати", чи є взагалі на майданчику ваша аудиторія".

В ІГНОР.Варто відмовитися від майданчиків , які приховують від покупця дані продавця ( самі виступають посередниками ) . Також , до речі , і покупцеві варто відразу ж викреслити для себе фірму , яка не дає прямих контактів . " Знайшов нещодавно цікаве оголошення . Але коли вирішив зв'язатися з автором , виявилося , що посилання тільки на інтернет – магазин , де теж контактів немає , а є форма зворотного зв'язку . Це поганий підхід підприємців " , – говорить Петро Строкач .

Потрібно вибрати відповідний розділ для свого оголошення.

СТРАХИ І ЗРУЧНОСТІ

Коли ви як продавець товару / послуг вирішуєте рекламувати свій продукт на різних майданчиках , фахівці з просування рекомендують ставити себе на місце потенційного покупця / споживача . Зробивши це , стане зрозуміло , що найбільший страх для останнього – це втратити гроші взагалі або ж витратити їх даремно – якщо в результаті з'ясується , що товар неякісний або не підійде .

"Тому ви як продавець повинні надати своєму клієнтові як можна більш коротку, але в той же час докладну інформацію про товар і запропонувати вигідний і легкий спосіб оплати товару, – пояснює SMM-фахівець Катерина Ліскунова. – На деяких дошках оголошень в інтернеті система "зауважує ", що, ймовірно, покупець зважився на покупку, і виводить попередження про шахраїв. як правило – посил в тому, щоб клієнти не вносили передоплату за товар/послугу, так як є ймовірність втрати грошей. Відповідно, якщо після такого попередження потенційний покупець побачить ваше оголошення, де по повній передоплаті пропонується щось купити, – виникне підозра, що ви якраз такий шахрай, про якого було попередження".

ВАРІАНТИ.У більш вигідному світлі підприємець , який надає своєму клієнтові вибір зручного для нього способу оплати з декількох .

" Це може бути і розрахунок при доставці , і 50Х50 ( при замовленні і після отримання ) , і повна передоплата , – пояснює Катерина . – Крім того , вибирайте дошки з найбільш простим функціоналом – де спосіб оплати видно відразу , а ще краще – можливий в кілька кліків " .

Найгірше, за словами дівчини, – коли спосіб оплати "закопаний" в глибині, та ще й веде до того, що волею-неволею покупцеві доводиться зайти на сайт (підприємці роблять це заради накрутки відвідувань). Більш того: нерідко навіть на сайтах потрібно зайти в контакти, а там – "впертися" або в форму зворотного зв'язку, або в мобільний/міський телефон, за яким фахівець компанії радісно проконсультує клієнта. Варто пам'ятати, що люди ледачі за своєю натурою, і два кліка для клієнта – це вже дуже багато. Деякі вже на цьому етапі відмовляються купувати товар і "виходять" з оголошення.

ВИКЛИК І ДОСТАВКА

Автору оголошення варто продумати , як він збирається забезпечити отримання товару покупцями . Варіантів тут кілька , і кожен має свої плюси / мінуси . Добре , якщо у вас буде кілька , а краще всі варіанти доставки .

"Наприклад, у багатьох оголошеннях вказують "самовивезення", – говорить Петро Строкач. – Це, з одного боку, убезпечить покупця від того, що товар йому не сподобається (адже він спочатку його побачить). З іншого боку – це звужує цільову аудиторію: іногородні вже, найімовірніше, його не набудуть. Доставка поштою/кур'єром до поштового відділення/додому – теж в деяких випадках може бути не зовсім зручною. По-перше, товар, швидше за все, в такому випадку може обійтися дорожче (якщо має місце накладений платіж, коли відправка теж коштує грошей. до того ж в деяких випадках підприємець перекладає ризики на покупця – адже якщо товар неналежної якості, що не відбувся клієнт повинен буде все одно сплатити зворотне відсилання). Зате доставка зручна тим, що охоплення розширюється найчастіше на всю країну ".

ПРИВАТНИКАМ.Тим , хто продає свій б / в товар , звичайно , зручніше за все вислати поштою , причому за передоплатою . Але фахівці з просування радять все ж залишити маневр для покупця : навіть оплата 50Х50 викличе довіру і розрекламує ваш товар як нормальної якості .

По доставці судимо про наміри продавця і якості товару.

ПОВЕРНЕННЯ: СПОЖИВАЧ ПРАВИЙ З ЧЕКОМ

Правила повернення товару при угодах в інтернеті в основному мало відрізняються від тих, що і в звичайних торгових точках. А саме: в разі покупки товару в інтернет-магазині покупець може без пояснення причини повернути/переслати товар продавцеві протягом 14 днів з моменту, коли він взяв товар в руки (навіть якщо упаковка була роздрукована – повинен же якось покупець оглянути товар) . Винятки (обміну та поверненню не підлягають) складають продтовари, товари для немовлят, ювелірні вироби, ліки, предмети гігієни, парфумерія та інше (повний список – в Законі України "Про захист прав споживачів"). Умова одна: збереження чека і неушкодженість товару (якщо товар швидко зламався – можливо, знадобиться експертиза, щоб довести, що його неякісним продали. Її оплачує покупець, але якщо доведе свою правоту, йому повинні повернути гроші). "На жаль, від тяганини не застрахований ніхто, – розповідає Ольга Дерев'янко. – У мене був випадок, коли прислали товар, який був явно пошкоджений: коробка і сама покупка. Приймати товар на зворотну відправку і оформляти відмову в службі доставки вперто відмовлялися. Тільки після розмови з начальством і пояснення, що мені прийшов товар, який, швидше за все, був пошкоджений під час доставки, і в руки я його ще не брала, тому і оплачувати не збираюся, – мені погодилися провести процедуру повернення. Наскільки я знаю, потім доставка і продавець розбиралися ще якийсь час. Але рада, що без моєї участі".

Б/В.Якщо ви купуєте б /в товар , тут ймовірність повернення не те що неякісного , а навіть просто неподошедшую під великим питанням . " Не дивлячись на всі виміри , чоботи я купила маленькі , – розповідає киянка Ольга Белян . – Розумію , що злого умислу не було і продавець навіть зателефонувала , щоб дізнатися , чи прийшов товар . Але почувши , що чоботи малі , прийняти назад відмовилася . Сказала , що я їх теж можу продати " .

Відмова від товару . Може вилитися в нервування , але і повернення в магазині може пройти не надто гладко.