Як організувати власний майстер-клас чи тренінг

15 січня 2017, 08:02
Експерти розкривають правила хорошого організатора: давати знання і не допускати почуття даремно витрачених грошей

Майстер клас. Учасники тренінгу, незалежно від віку, повинні піти

Сьогодні дуже популярні стали різні майстер-класи, тренінги, читання лекцій і т. д. І кожен, хто вміє щось робити добре, може на цьому заробити, провівши разовий майстер-клас, а в деяких випадках навіть "запустити" навчання на постійній основі. При цьому фахівці Наталя Паденова і Олександра Батищева, які самі успішно організовують подібні заходи і ведуть їх, стверджують, що на кожного вчителя знайдуться учні. Фахівці розповіли, як організувати захід так, щоб отримати позитивні відгуки і не сидіти в порожній аудиторії. Головне для новоспеченого тренера, за їхніми словами, – це поставити собі питання: чому він готовий навчити тих, хто прийшов, і чи достатньо глибоко він сам знає матеріал? Якщо є сумніви, чи, припустимо, немає бажання розкривати всі свої таємниці з якою-небудь авторською методикою, розробці або ноу-хау, щоб не плодити конкурентів, то від проведення такого навчання краще відмовитися. Ну а якщо таких побоювань немає, можна приступати до організації заходу.

ЩО ВИ МОЖЕТЕ ДАТИ УЧНЯМ?

Реклама

Перш ніж оголосити, що ви будете організовувати тренінг/семінар/майстер-клас по якій-небудь темі, потрібно скласти так званий "хід уроку". "У ньому ви повинні розпланувати, що і скільки часу ви розповідаєте, як довго будуть виконувати завдання слухачі, – каже Олександра Батищева. – Бажано все розписати тезисно, щоб встигнути виконати все заплановане. При цьому різними кольорами потрібно виділити для себе, що можна опустити , якщо не вистачить часу, і те, що будете розповідати, якщо група спрацює швидко (раптом частину інформації вони вже знають або все швидко освоять). Тоді не виникне неприємна пауза, коли люди вам заплатили за навчання новому, а ви "язика проковтнули "і не можете придумати, що б ще розповісти".

Якщо побачите , що з інформацією перебір , можливо , з'явиться сенс розбити навчання на етапи . " Навіть якщо ви щиро хочете дати своїм учням максимум знань , подумайте : чи зможете ви зробити це за 1,5-2 години з нуля до найглибшого рівня , – каже Олександра . – Навряд чи . Тому подробіть тему . Тут також відіграє роль той факт , що дорослі сильніше переживають невдачі , а своє нерозуміння теми вони сприймуть саме як невдачу " .

Підготуйтеся до уроку , щоб уникнути незручного мовчання і незнання , що робити.

ДОКАЗИ.Подбайте про заготовки, які знадобляться в процесі роботи. Багатьом майстрам для цього потрібно самим зосередитися і зробити те, що буде на навчанні. "Якщо це тренінг, то напевно знадобляться маркери, стенд, блокноти і ручки, якщо майстер-клас з в'язання – спиці, нитки і т. д., – говорить Наталія Паденова. – Все це без: "Ой, скріпок у нас немає і серветок витерти руки теж", – організатор майстер-класу повинен надати учасникам. Сьогодні люди відвідують такі заходи, розраховуючи на зручність, знаючи, що дрібниці будуть включені в ціну. Якщо на навчанні передбачено використання дорогих матеріалів, які ви не можете забезпечити, то про цьому обов'язково треба попередити учасників. і все одно необхідно мати хоча б 1-2 в запасі, оскільки знайдуться ті, хто забуде і їм доведеться або залишити майстер-клас, або отримати неповноцінний урок. Якщо ви працюєте на довгострокову перспективу, є сенс закупити матеріали оптом або в інтернеті. Якщо ви працюєте з приватниками, то можете спробувати домовитися про часткове бартері: вони вам поступку, а ви їм – рекламу на своєму заході і т. д. Не прагніть до аудиторії в 50 осіб на першому ж занятті: вам буде складно, а люди відчують, що ви не справляєтеся.

Реклама

НАБІР СЛУХАЧІВ

Знайти вам учнів може спеціальний дозвільний центр (але це додаткові витрати, причому чималі), платна/безкоштовна реклама в соціальних мережах, або навіть "холодна реклама" – з роздачею листівок в місцях, де теоретично може бути ваша аудиторія (наприклад, біля дитячих садків, якщо майстер-клас для мам дошкільнят або маленьких дітей). "Я спочатку запускала платну рекламу в соцмережах, і це працювало. Але в підсумку я знайшла для себе інший варіант – співпраця з навчальним центром за трудовим договором, – каже Наталя. – Тут зважилося відразу і питання з комерційною діяльністю, і з її законністю, оскільки , "присусідитися" до такого центру, оплата заходів буде проводитися через касу центру. В іншому випадку вам потрібно буде оформлятися як підприємець, щоб в подальшому не мати проблем з податковою. Податкова служба навряд чи зацікавиться тими, хто проводить один майстер-клас в місяць, на який приходять п'ять осіб. Але якщо у вас в планах регулярні проведення заходів, то задуматися про оформлення діяльності потрібно".

Реклама

Виберіть зручні для себе способи набрати аудиторію.

РОЗПОДІЛІТЬ ВИТРАТИ

Також потрібно подбати, де ви будете проводити майстер-клас. "Мій перший тренінг був у мене вдома, що заподіяло багато незручностей сім'ї, – каже Олександра Батищева. – Тим, хто прийшов також було, як потім з'ясувалося, некомфортно. Тому я рекомендую все ж підшукати місце для оренди (погодинно), яке буде обов'язково з вигідним розташуванням . Це може бути нейтральне приміщення в офісній будівлі, креативний простір (де оплата – за час перебування), кімната в тренінговому центрі (по домовленості) і навіть аудиторія в ДК". При оренді приміщення будьте уважні, якщо з вас вимагають аванс: укладайте договір, хоч в довільній формі, але у вас повинен залишитися документ, що підтверджує оплату. Якщо орендодавець не готовий вам дати розписку, уточніть чому: в деяких випадках це знак, що приміщення здається незаконно і ваш захід – під питанням.

ЦІНА ЗАНЯТТЯ.К оучери--початківці часто занижують вартість першого заняття або роблять його взагалі безкоштовним . З такою позицією не завжди згодні досвідчені організатори . " Так , такий інструмент для залучення аудиторії є : розрахунок на те , що спрацює сарафанне радіо і наступні слухачі заплатять гроші , – пояснює фахівець з проведення майстер – класів Наталія Паденова . – Але є ще одна версія : ви не повинні витрачати все зі своєї кишені . Встановити ціну потрібно , як мінімум щоб повернути витрачене на матеріали і оренду приміщення " .

Аудиторія . Повинна бути затишною і вдало розташовуватися.