Як не заробити імідж хама: тонкощі і секрети сучасного ділового етикету

5 лютого 2017, 15:00
Не бентежити начальство в соцмережах і правильно вести себе на бізнес-зустрічах

Манери, як дорогий костюм. Вони роблять вам честь,

Основоположні принципи поведінки – сімейний етикет, правила хорошого тону при телефонній розмові, поведінки в театрі, музеї, ресторані і транспорті – більшість людей знають і навіть намагаються їх дотримуватися (хоч і не завжди). Але з діловим етикетом і з інтернет-етикетом прогалини існують, визнають фахівці з діловим комунікацій. Серед найпоширеніших помилок: претенденти намагаються показувати індивідуальність там, де не слід, і скочуються до панібратства в соцмережах з начальством або потенційним роботодавцем, вважаючи це дружніми.

Також багато людей неправильно оформляють запрошення на ділові зустрічі, готові тривожити телефонними дзвінками людей по роботі в будь-який час доби і т.д. – пояснюючи це своєю універсальністю, завзяттям до роботи і відсутністю кордонів. Тренери з етикету київських центрів з розвитку Валентина Фроляк та Світлана Бродіна розповіли, де грань між діловою хваткою і безтактністю, як заробити репутацію вихованого людини, щоб отримати бажану роботу, і чого не можна робити, щоб не заробити імідж хама
.

"ЛИПУЧОК" НЕ ПОВАЖАЮТЬ

Реклама

У багатьох претендентів, за словами фахівців з етикету, сформувалася помилкова думка, що пунктуальність – це сильна сторона співробітника. "Поширених помилок в діловій етиці кілька, – пояснює фахівець Світлана Бродіна. – Наприклад,"злодійство часу" роботодавця – коли здобувач кілька разів уточнює сказане і просить роз'яснити очевидні речі замість того, щоб ще раз уважно прочитати вакансію. Або коли претендент на посаду вважає тестове завдання занадто легким, і намагається "умовити" роботодавця на свої умови (можу я зробити завдання так, а не ось так). Не вітаються і постійні дзвінки з запитаннями: "я прийнятий чи ні?" і т. д.".

У ділових відносинах завжди повинна дотримуватися субординація. Вітається стислість і прохолодна ввічливість – з серії "Завдання буде зроблено до стольки-то годин", "Спасибі", "Будь ласка". Роботодавець не повинен обнадіювати, а працівник – з'їжджати на панібратство. "Не варто відразу "дружити" у всіх соцмережах і пролайкувати від верху до низу сторінку роботодавця/партнера по бізнесу/колеги і т. д., – говорить Валентина Фроляк. – Навпаки: потрібно бути стриманим і вести переписку без оглядки на посади та коментарі – хіба що вони безпосередньо стосуються предмета вашої розмови".

Реклама

Неетично . Проявляти емоції на співбесіді і ділових переговорах.

ДЕДЛАЙНИ І СВОЯ ПОЗИЦІЯ

Ще одне правило етикету , яке багато хто оскаржує , а іноді принципово не хоче дотримуватися – спільна мова . Але розмова з роботодавцем або партнером по бізнесу повинна обов'язково вестися на мові роботодавця або бізнес – партнера , який впливовіший . А " гнути свою лінію " доречно лише в дружній бесіді або в черзі в магазині .

Реклама

"Через цей момент багато хто дивується своїм неуспіхам в пошуку роботи або провалів в переговорах, – пояснює тренер по діловому/офісному етикету Світлана Бродіна. – Пригадується приклад з моєї недавньої практики: дівчина, що проходила навчання з ділового етикету, заперечила, що для неї розмовляти своєю мовою – справа принципу, і додала, що не готова перейти на мову роботодавця. З точки зору етики її позиція в корені невірна! Фірмі, звичайно, потрібен працівник. Але якось же контора управлялася без нього раніше – як мінімум, той проміжок часу, який ведеться пошук. Єдиний варіант, який тут етично допустимо – поцікавитися у співрозмовника, чи не буде заперечень, якщо він буде говорити на мові, на якій йому зручніше висловлюватися".

ІНТЕРНЕТ-ЕТИКЕТ.Неетичним вважається запрошення на ділову зустріч або обід через смс – за винятком нагадування , що на таке – то час в певний день призначено співбесіду / переговори тощо . " Інша справа – запрошення по електронній пошті або за допомогою телефонного дзвінка " , – говорить Валентина Фроляк .

До речі : з появою смартфонів з'явилися кілька нових правил етикету . Наприклад , неважливо класти смартфон на стіл в громадських місцях ( кафе , ресторанах і т . д . ) і весь час за ним стежити , відповідати на повідомлення та інше – навіть якщо ви при цьому вибачилися .

" Чинячи таким чином , ви демонструєте , наскільки вам нецікаво все , що відбувається поруч . І навпаки – показуєте , що є щось набагато важливіше , – пояснює тренер . – У даному випадку не врятують навіть вибачення , що у вас якась невідкладна справа , через яку ви відволікаєтеся на гаджет . Коли у вас дійсно невідкладні справи – потрібно або не погоджуватися на зустріч , або , вибачившись , ненадовго відлучитися , і вирішити всі справи – не так на очах у співрозмовника .

Вважається неетичним дзвонити після 22.00 , а абонент має право не брати трубку.

БІЗНЕС-ЧАС.Зрив дедлайну і пізні дзвінки також не додадуть балів співробітникові або партнерові по бізнесу .

"За правилами ділового етикету, неетично дзвонити людині після 22:00, – каже Світлана Бродіна. – Виняток – тільки у випадках, коли сам співрозмовник каже, що чекає вашого дзвінка в будь-який час доби, або від вашої бесіди щось залежить в глобальному сенсі (вирішується не тільки ваша ситуація або вашого співрозмовника). В основному ж пізні дзвінки – це термінове прохання про послугу. Вважається, що абонент, якому дзвонять, має право не брати трубку, причому "без образ". Працює правило дедлайну, і для повідомлення хороших новин: будь-яка новина може почекати до ранку".

Переговори і співбесіди . Не ведуться і не призначаються по смс .

ДЕ ЗІБРАТИ ЗНАННЯ

Про правила поведінки кожен бажаючий може дізнатися на курсах етикету : їх багато проводять і в столиці , і в інших містах . Вартість варіюється в межах 1-2 тис . грн , а графік занять може бути різний . У деяких центрах на все про все виділяється кілька днів , в інших – кілька тижнів .

" Програми в основному збігаються . Хіба що викладачі по – різному готують уроки і підкріплюють свої тренінги різними прикладами " , – пояснюють фахівці з етикету .

Тим , хто з якихось причин не готовий вчитися на курсах , вони радять пройти навчання на безкоштовних інтернет – порталах , які пропонують курси етикету і цикли уроків – лекцій на цю тему . Серед найбільш цікавих вони відзначили zhezel.ru/style/etiket , urokimaner.ru , elitarium.ru , universarium.org , stepik.org , edx.org , postnauka.ru , arzamas.academy і різні книги з етикету , які можна також знайти у вільному доступі в мережі .