Як контролювати витрати і збирати гроші: правило "чотирьох конвертів"

31 січня 2017, 01:45
Метод "чотирьох конвертів" допоможе не витратити більшу частину грошей відразу ж після їх отримання

Метод "чотирьох конвертів" допоможе оптимізувати витрати і відкласти гроші. Фото: pixabay.com

Способів економії існує дуже багато. Більшість з них пов'язані з уважним аналізом витрат і певним самообмеженням. Метод "чотирьох конвертів" більше підійде тим, хто постійно влазить в борги, оскільки витрачає більше, ніж заробляє, або ж в перші дні після отримання грошей "спускає" більшу частину з них. Цей спосіб допоможе не тільки раціонально підійти до витрат, але і непомітно для себе накопичити певну суму.

Отже, для того, щоб запланувати витрати на місяць знадобиться зовсім небагато часу. В першу чергу необхідно підрахувати свій сумарний дохід (або дохід сім'ї) за місяць. З цієї суми необхідно відняти 10% і відкласти їх. Деякі люди вважають за краще відкладати гроші просто на "чорний день", але набагато ефективніше їх інвестувати або класти на депозит.

Реклама

З решти суми потрібно відняти основні і найбільші статті витрат – комунальні платежі і інтернет, виплати по кредитах, оплата навчання дітей, курсів та інші витрати. Тепер все, що залишилося, розділіть на чотири частини і розкладіть в різні конверти. Сума в конверті – це ті гроші, які ви можете витратити за один тиждень. Перевищувати цей ліміт не можна, інакше сенсу в такому розподілі фінансів не буде. Якщо до кінця тижня у вас залишилися гроші в конверті, їх можна витратити на себе, додати до вмісту наступного конверта, щоб купити щось більш дороге, наприклад, одяг, або вкласти в депозити.

До речі, в цій системі може знадобиться створення ще й п'ятого конверта з грошима на непередбачені витрати, наприклад, на лікування, поломку техніки або на покупку одягу замість зіпсованого. Для того, щоб не зруйнувати роботу системи, можна почати відкладати гроші в окремий конверт або додавати деяку суму до статті обов'язкових витрат. Тобто, у другому випадку, після того, як ви оплатили все необхідне, в конверті має залишитися певна сума грошей. Це і є запас на непередбачений випадок. Згодом він стане більше і зможе виручити в складних ситуаціях.

Найкраще цей спосіб обліку коштів працює, якщо ви отримуєте дохід один раз на місяць. Але його можна адаптувати і під дві виплати в місяць (аванс і зарплата). Так, з отриманої суми потрібно відняти ті ж 10%. З того, що залишилося, відкласти приблизно половину суми (якщо виплати однакові – то половину, якщо ні – то з тієї, що більше і відкладайте більше), необхідну для оплати всіх послуг, навчання і т.д. Гроші, що залишилися розділіть на два конверти – на два тижні. При другому отриманні грошей зробіть те ж саме. Таким чином, до кінця місяця, у вас повинні бути відкладена сума, гроші на оплату всіх рахунків і необхідний для життя протягом двох тижнів запас.