Як має виглядати резюме в 2017 році: поради експертів

30 грудня 2016, 10:42
Якщо резюме написане за шаблоном "минулого століття", то воно працює проти вас, знижує шанси отримати гідну роботу

Резюме має бути цікавим. Кадр з фільму

Принципи складання резюме завжди мають свої тенденції. І тим, хто шукає роботу або збирається її змінити, краще знати, до чого готуватися.

Сайт Work.ua зібрав найактуальніші тенденції 2017 року, які допоможуть провести апгрейд вашої професійної візитки і підвищити шанси на успіх.

Реклама

Ключові слова – на другий план

Фрази, які описують навички і якості фахівця, необхідні для певної посади – це і є ті самі ключові слова. За ним легше знаходити резюме через пошукові системи і функцію пошуку на сайтах з працевлаштування.

Наприклад, при підборі кандидата на вакансію "Водій" ключовими словами будуть водій, водійське посвідчення категорії В, С, експедитор.

Реклама

Коли такі слова органічно вписуються в текст, то це зручно, особливо, коли йдеться про масовий підбір персоналу. Але багато претендентів навмисно вставляються в резюме фрази, які не відповідають їх досвіду, але були використані роботодавцем в описі вакансії.

Не займайтеся "пошуковою оптимізацією" резюме і не вписуйте всі ключові слова, тільки щоб привернути увагу потенційного роботодавця. Замість цього краще додати точну і корисну інформацію, яка відображатиме досвід, навички та досягнення.

Акценти на досягненнях

Реклама

Опис мети в резюме – справа минулого. Часто претенденти саме її ставлять на перше місце у своїй професійній візитці.

Приклад:

Мета – отримати посаду в компанії, що динамічно розвивається, де зможу застосувати свій досвід.

Це зайве. Ваше бажання отримати роботу і так зрозуміле роботодавцю. Навіщо повторювати очевидне? Найбільше наймача цікавить не мета, а ваш професійний профіль: досягнення і досвід. Саме вони дають можливість оцінити "калібр" фахівця і його гіпотетичний внесок в компанію.

У резюме потрібно описувати важливі проекти, на яких ви працювали, досягнуті результати, розповідайте про професійний ріст, як ви вдосконалюєтеся і навчаєтесь самостійно.

Зміна роботи – це нормально

Раніше вважалося, що якщо фахівець пропрацював на одному підприємстві все життя, – він щаслива людина і у нього склалася стабільна кар'єра. Але сьогодні рідкісний працівник затримується в одній і тій же компанії до пенсії.

Прагнути до задоволення своїх професійних амбіцій, розвитку, зростання заробітної плати і для цього міняти роботу – нормально. Особливо для тих, хто тільки починає свою кар'єру, шукає себе.

Не приховуйте, якщо за останні 10 років ви змінили кілька місць роботи. Чесно відобразіть свій багатий досвід в резюме. Рекрутери звертають увагу не на кількість відпрацьованих фахівцем років на одній і тій же позиції, а на результати, яких він досяг.

Форма має значення

Безумовно, рекрутери шукають резюме з даними, які релевантні вимогам вакансії. Але не менш важливий для них і зовнішній вигляд документа.

Не потрібно бути просунутим дизайнером, щоб надати гідну форму своєму резюме. Все просто. Якщо ви складаєте резюме в текстовому файлі, структуруйте інформацію логічно, щоб вона легко читалася, а найголовніші дані були на виду:

  • використовуйте шрифти без зарубок, наприклад, Arial;
  • робіть заголовки, абзаци і відступи між ними;
  • приберіть орфографічні і смислові помилки.

Ще один тренд, що набирає популярність, – інфографічне резюме. Його варто скласти представникам творчих професій: дизайнерам, художникам, архітекторам, копірайтерам, PR-менеджерам.

Ні "зомбі-стилю"

Резюме – жанр офіційно-ділового стилю. А це специфічний стиль. І якщо використовувати його невміло, то він стає схожий на "мову зомбі". Але здобувачі його люблять, вважаючи, що діловий виклад робить резюме соліднішим. В результаті текст виходить перевантаженим канцеляризмами, штампами, складними словесними конструкціями. Читати його складно і нудно.

Забудьте про такий підхід. Пишіть просто і зрозуміло, ніби ви розповідаєте про себе, свій досвід і досягнення людини, якого бачите вперше. Тримайтеся подалі від пишномовних словосполучень. Не характеризуйте себе як "цілеспрямованого професіонала" або "народженого, щоб стати маркетологом". Будьте креативні, але знайте міру.

Якщо ваше резюме написано за шаблоном "минулого століття", то воно працює проти вас, знижує шанси отримати гідну роботу і уповільнює розвиток кар'єри. Не забувайте, що воно має розповідати роботодавцю не тільки про те, хто ви, але і показувати, як ви орієнтуєтеся в змінах, які відбуваються в професійному світі.