Ціни на ігри суттєво зростуть: за якість і графіку доведеться доплатити

6 липня 2020, 10:45
70 доларів за ігри – це та реальність, з якою геймерам доведеться змиритися в наступному десятилітті

70 доларів за ігри - це норма / Фото: Unsplash

Ігрові приставки наступного покоління PlayStation 5 та Xbox Series X обіцяють не тільки технічну досконалість, приголомшливу графіку і значно швидше завантаження, але і невелику ложку дьогтю – вищі ціни на ігри. На жаль, але згідно з інформацією від Digital Trends, до кінця 2020 ігри злетять в ціні. Причому, тенденція подорожчання негайно позначиться на комп'ютерних іграх.

Перший тривожний дзвіночок пролунав від компанії Take-Two, яка оголосила про те, що їх перший ігровий проєкт – спортивна гра NBA 2K21 буде коштувати 69,99 американських доларів у версіях для PlayStation 5 і Xbox Series X. Інші видавці поки не оголосили ціни на свої видання, але очікується, що вони візьмуть приклад з Take-Two.

Реклама

Дивіться також в сюжеті про те, як збагатитися, граючи в комп'ютерні ігри:

Здавалося б, стандартний цінник, який не змінювався десятиліттями, підскочить всього на 10 доларів (приблизно на 270 гривень) – з 60 до 70 доларів. Але аналітики передрікають справжній вибух невдоволення з боку хардкорного спільноти. Проблему підігріває той факт, що подорожчання ігор анонсоване в розпал пандемії коронавірусу, коли люди намагаються економити, а відеоігри виявилися найпопулярнішою розвагою під час карантину – ігрові приставки буквально змітають з полиць.

Реклама

З іншого боку, підвищення цін на ігрове програмне забезпечення назрівало давно. Але небажання видавців підвищувати цінники, зрештою, мало згубний вплив на індустрію у вигляді великої кількості платних DLC, дратівливих лутбоксов і ненависних мікротранзакцій, що вилилося у декілька великих скандалів.

Об'єктивна ціна на 2020 рік

Востаннє видавці підвищували базову ціну на ігри у 2002 році, коли почалося поетапне зростання цінника з 50 до 60 доларів. 18 років цінник в $60 був стандартом в ігровій індустрії за повноцінну гру ААА-класу. Однак аналітики підрахували, що, якби ціни на відеоігри росли зі стандартним рівнем інфляції, вони б сьогодні коштували більше 85 доларів.

Хоча ціни на ігри залишилися на колишньому рівні, вартість створення високобюджетних ігор за цей час суттєво зросла. В наші дні бюджет на створення гри ААА-класу – близько 60 мільйонів доларів. Епічні, кінематографічні гри, такі як Red Dead Redemption 2 або Grand Theft Auto V, можуть коштувати в два рази дорожче. Причому, це без врахування витрат на маркетинг, які можуть варіюватися від 30 до 100 мільйонів доларів, залежно від того, наскільки важливий проєкт для видавця.

Реклама

Читайте також:

Щоб нівелювати різницю, видавці останніми кількома роками все більше схилялися до мікротранзакцій і лутбоксів. Останні навіть викликали кризу всієї ігрової індустрії – деякі країни почали вимагати заборонити гри з лутбоксами, прирівнявши їх до азартних ігор. Понад те, співтовариство активних геймерів закликало навіть активно бойкотувати проєкти з агресивною політикою мікротранзакцій, що одного разу навіть змусило видавців переробляти проєкти (наприклад, Star Wars Battlefront II).

Розробники зазначають, що кіноіндустрія просить в середньому 300 гривень всього за 2 години розваг (без коли і поп-корну), а ігри пропонують сотні годин розваг, тому вища ціна, нібито, виправдана. На останній аргумент ігрова індустрія спиралася роками. Але, останнім часом він виявився абсолютно непереконливим – з'явилася величезна кількість онлайн-сервісів, на зразок Netflix, Disney +, Apple TV, які пропонують за 7 доларів на місяць дивитися сотні годин серіалів і кінофільмів. У відповідь на це Microsoft запустила неймовірно успішний сервіс Game Pass, який буквально врятував Xbox One від "смерті" – за 15 доларів в місяць власник ігрової приставки може грати у сотні ігор без необхідності їх покупки за повну вартість.

Сумний прогноз за майбутнє

Може трапитися так, що цінник в 60 доларів залишиться для ігрових консолей старого покоління PlayStation 4 і Xbox One, а власники нових PlayStation 5 і Xbox Series X змушені будуть платити на 10 доларів більше. Така дискримінація може спричинити за собою безліч скарг і невдоволення з боку ігрової спільности, і здатне вилитися у бойкоти видавців ігор. А з іншого боку, найнезадоволеніша частина аудиторії – хардкорні геймери, вишикуються у довгі черги під час різдвяного сезону 2020 року, щоб одними з перших придбати ігрові приставки нового покоління за величезним цінником через їх дефіцит на старті продажів.

Читайте також:

70 доларів (1880 гривень) за ігри ААА-класу – це та реальність, з якою геймерам ігрових приставок, а пізніше сервісів Steam і Epic Games Store, цілком ймовірно, доведеться зіткнутися і змиритися в наступному десятилітті.

Нагадаємо, що раніше ми складали список з ТОП-10 найкращих у 2020 році. А також склали рейтинг з ТОП-10 найкращих ігор для слабких ноутбуків .