Хіромі: "Не можу дочекатися музичних пригод в Києві"

28 квітня 2017, 14:00
Відома джазова піаністка розповіла, чим їй запам'яталася робота з Чіком Коріа

Піаністка і арфіст

Той, хто хоч раз побував на концерті цієї чарівної джазової піаністки, навряд чи зможе забути цей перформанс. Тендітна японка виходить на сцену, сідає за рояль – і вже через дві композиції "рве" слухачів від першого до останнього ряду, ще через композицію – грає стоячи, а ще через одну – задіє навіть суворі струнні "нутрощі" інструменту. Вона з легкістю міксує класику з джазом, прогресивним роком, пост-бопом, даруючи слухачам ні на що не схожі враження.

Відома джазова піаністка перед концертом в Києві (21 травня, Жовтневий Палац) розповіла "Сегодня", ніж їй запам'яталася робота з Чіком Коріа, чому везе з собою арфіста і які почуття викликають у неї японські роялі

Реклама

- Хіромі, 21 травня ви виступаєте в Києві. Що ви приготували для української аудиторії?

- Це буде дуже цікаво! Я буду виступати разом з Едмаром Кастанедою (відомий музикант, виконуючий латиноамериканський джаз). Я зустріла його в Монреалі в минулому році і відразу зрозуміла, що ми говоримо однією мовою в музиці, ми на одному рівні пристрасті. Не можу дочекатися музичних пригод разом з ним!

- Чи міняєте ви порядок виконання своїх творів в залежності від міста, в якому виступаєте?

Реклама

- Так. Перед концертом я зазвичай приходжу на місце, в концертний зал, і тільки тоді вирішую, що грати. Я завжди відчуваю атмосферу місця.

- Два роки тому ви виступали на фестивалі Alfa Jazz Fest у Львові, і публіка довго не відпускала вас зі сцени. Які ваші враження від фестивалю та міста?

- Звичайно, я запам'ятала цю віддачу! Люди були такі енергійні і музичні! Мені це дуже сподобалося.

Реклама

- Кажуть, ваша спільна робота з Чіком Коріа "ледь не довела його до серцевого нападу". А чим вам запам'ятався ця співпраця?

- Для мене це безцінний досвід, за який я дуже вдячна. Кожна хвилина, проведена разом, – це навчання. Він – як величезна бібліотека. І всякий раз, коли я граю з ним, мені дуже хочеться вчитися.

- Багато музикантів дають імена своїм інструментам, прив'язуються до них, як до близьких людей. Що для вас піаніно? Наскільки сильний ваш зв'язок?

- Я використовую рояль Yamaha. Для мене це не просто назва, не просто торгова марка. Я дуже близька з цим піаніно, адже більшу частину свого життя, більше 30 років, я граю саме на цьому інструменті. У нього є саме той звук, який я хочу – одночасно теплий і блискучий, його реакція ідеальна. Плюс ми народилися в одному місті – Хамамацу. Так що він для мене, як кращий друг дитинства.

- Які інструменти вам близькі, крім фортепіано?

- Мені багато цікаво. Мені подобається складати музи ку для інших інструментів, хоча і складно це робити для того, на чому я не граю. Наприклад, було дуже весело писати пісні для арфи і фортепіано. Такий досвід завжди приносить мені нові ідеї.

- Як вам простіше працюється – коли є граничний термін з боку звукозаписуючої компанії або коли ви не обмежені в часі?

- Я знаю, що у деяких артистів є дедлайни, встановлені контрактами. Але у мене ніколи не було терміну, в який я повинна була укластися. Тому, на щастя, я ніякого дискомфорту або чого-небудь ще в цьому плані не відчувала.

- Що ще наповнює ваше життя фарбами, крім музики? Що вас хвилює, вражає?

- Напевно, тут я не унікальна: це сім'я і друзі, відмінна їжа, гарний краєвид, який мені довелося побачити, захоплюючі спортивні ігри, за якими мені подобається стежити.

- Прагнучи до досконалості, музиканти іноді можуть репетирувати 24 години на добу сім днів на тиждень. Скільки триває ваша звичайна репетиція?

- В принципі, я граю весь день, в будь-який момент, коли можу, тому що я люблю це.

- Закоханість допомагає або заважає вам писати музику? Наскільки сильно на ваші виступи на сцені впливають ваші почуття?

 - Емоції безумовно допомагають процесу твори і виконання. Я помітила, що можу добре писати, коли я схвильована, вражена або зворушена чимось

- На сцені у вас завжди є видатні наряди і зручне взуття, наприклад кросівки, що незвично для джазових музикантів. Які ваші критерії для сценічного вбрання?

- Люблю те, що я знаходжу зручним і – обов'язково – унікальним.

- Ваш спосіб виконання також унікальний: ви не можете довго сидіти за роялем, ви часто встаєте, продовжуючи грати, при цьому підтримуєте міцний зв'язок з аудиторією. Наскільки вимотують такі виступи? Після концерту вам краще провести якийсь час на самоті в готельному номері або ще вистачає сил, щоб прогулятися по місту?

- Дійсно, після своїх виступів я зазвичай проводжу час на самоті в готельному номері. Але якщо я приїжджаю в місто, де живуть мої найкращі друзі, то я залишаю готель, що теж дуже весело (посміхається). Виконання творів і правда вимагає багато енергії. Але я отримую енергію від людей, який реагують на шоу! Так що я втомлююся фізично, але я наповнювати психологічно. Це ні з чим не зрівняється.

- Ви розповідали, що виконуєте музику "через кольори": червоний – це темперамент, синій – печаль. Чи є колір, який ви не використали б при виконанні?

- Ні, такого немає. Навпаки, з кожним днем мені хочеться все більше тонів, які тільки можна відтворити, щоб розкривати більше кольорів і відтінків, наявних в палітрі. Я завжди хочу мати можливість використовувати стільки кольорів, скільки захочу.