Електроскутерам пророкують швидку смерть

13 квітня 2019, 10:52
Електроскутери і самокати на електротязі можуть виявитися нікому не потрібними через банкрутство виробників

/ Фото: The Verge

За останні кілька років електричні скутери перетворилися з кумедного, розважального та нішевого гаджета в популярний вид транспорту, який заполонив вулиці США. Несподіваний успіх компаній, що займаються прокатом електросамокатів, в особі Bird і Lime, зробили ці пристрої одним з найбільших технологічних захоплень минулого року. В Україні цей бізнес розвинений слабо, але в Штатах зараз це справжній модний бум.

Разом з тим з'ясувалася темна сторона бізнесу з оренди скутерів. Йдеться навіть не про вандалізм, заворушення на тротуарах, створювані водіями цих транспортних засобів, і навіть не про каліцтва через нехтування ПДР і безпеки.

Реклама

Читайте також:

Недавні дослідження фахівців з кількісного аналізу з Quartz і The Information розкрили один вельми незавидний факт: компанії, що займаються скутерами, незабаром можуть збанкрутувати – електроскутери і електричні самокати не приносять достатнього доходу, для покриття їх закупівельної вартості.

Тривалість часу експлуатації скутера є ключовим фактором в економіці цього бізнесу. Чим більше поїздок може покрити один скутер, тим краще для компаній, що працюють в сфері оренди, які повинні окупити вартість кожного транспортного засобу і вийти в "плюс". The Information підрахували, що Bird витрачає 551 долар на покупку одного скутера, а щоб тільки окупити витрати на придбання, електроскутеру необхідно 5 місяців, з урахуванням п'яти щоденних поїздок.

Реклама

Читайте також:

Далі The Information взяли під спостереження 129 електроскутерів компанії Bird і з'ясували наступні факти про їх щоденне використання:

  • Середня тривалість експлуатації скутера склала 28,8 днів.
  • Середньостатистичний електроскутер за цей час подолав 262 кілометри за 92 поїздки.
  • П'ять з 129 самокатів були вкрадені.
  • Самокат з найдовшим терміном служби прослужив 112 днів, після чого зламався.
  • Тільки сім з 129 скутерів прослужили більше 60 днів.

Розподіл поїздок вкрай нестійкий і, якщо бізнес продовжить поточний шлях без оптимізації бізнес-процесів, цілком можливо, що ці скутери опиняться на "масовому кладовищі".

Реклама

Дивіться також в сюжеті про те, як українці пересідають на електротранспорт:

Нагадаємо, що раніше в Китаї електроскутер загорівся в квартирі під час зарядки. Також хакери погрожують зламати електросамокати Xiaomi.