Чи можна повернути гроші за майбутній відпочинок: пояснення експертів

14 травня 2020, 20:50
Оптимальний варіант – перенесення подорожі на три-чотири місяці

Що робити туристам, які повертаються з країн "червоної" зони

Близько трьох трильйонів доларів! Таку суму збитків прогнозують експерти світової туристичної індустрії. А на іншій стороні – звичайні люди, які сумлінно збираються на відпочинок – цілий рік праці та економії.

Постраждали всі – і ті, хто купив собі бажаний відпочинок, і самі туроператори. У програмі "Ранок з Україною", яка виходить по буднях о 6:30 на телеканалі "Україна", експерти розповіли, чи можна повернути гроші за відпочинок, який не відбувся, і чи варто їх "заморожувати" .

Реклама

Замість відпочинку на узбережжі моря – карантин вдома. Мільйони людей по всьому світу опинилися в такій ситуації. І українці – не виняток. Туроператори в свою чергу пропонують перенесення подорожей на інші дати, проте в такому випадку доведеться доплатити чималу суму. Журналісти "Ранку з Україною" дізналися, чи можна за витрачені кошти відправитися на відпочинок, але в меншій кількості туристів.

Виявляється, турфірми не погоджуються на зменшення кількості людей з низки причин. По-перше, скільки буде коштувати номер, навіть одномісний, або сніданок, за який начебто вже заплачено, ніхто зараз навіть спрогнозувати не може. По-друге, авіарейси, їх періодичність і кількість місць на борту.

Реклама

"І туроператору доведеться нести якісь додаткові втрати і купувати додаткові квитки", – коментує голова Асоціації туроператорів України Ігор Голубаха.

Що робити туристам, які повертаються з країн "червоної" зони

Саме тому наші експерти також не радять "заморожувати" путівку. Тому що спрогнозувати, якими будуть ціни через рік – неможливо. Насправді гроші – це єдине, про що з туроператором не можна домовитися.

Реклама

"Кошти знаходяться не в оперуванні туроператора, вони сплачені за кордоном, в той чи інший готель, в ту чи іншу організацію, і це певні незручності і економічні ризики для туроператора", – зазначає експерт.

Читайте також:

У всьому іншому з туроператором можна досягти компромісу. Експерти радять – оптимальний варіант для обох сторін – перенос подорожі на три-чотири місяці. Але будьте готові, що за це доведеться заплатити на 20-30% більше від початкової суми. А всі домовленості з туроператором пропишіть в додатковій угоді.

"Є пункт закону України, згідно з яким турист може повернути всі свої кошти, крім уже сплачених туроператором авіакомпаніям, готелям, – коментує юрист Марія Натха. – Карантин і епідеміологічна ситуація в країні визнана форс-мажором. Зараз ми всі перебуваємо в такому специфічному становищі і, в принципі, домовитися можна про будь-які умови і в будь-якому випадку. Практика, з якою я стикалася, дуже позитивна".

Отже, повернути повну суму коштів неможливо. Домовляйтеся про перенесення поїздки і підготуйтеся до того, що доведеться доплатити 20-30% від вартості путівки. І головне – туроператори зараз готові розглядати будь-які ваші пропозиції.

Дивіться програму "Ранок з Україною" по буднях о 6:30 на каналі "Україна".

Нагадаємо, раніше ми розповідали, куди поїхати в Україні відпочити на пару днів. Крім того, писали, що чекає авіапасажирів після карантину.