Будь у тренді: 10 навичок, які цінуватимуться на ринку праці в майбутньому

27 липня 2018, 09:24
Здатність обробляти великі об'єми даних і виділяти найголовніше – важлива навичка

У майбутньому з'являться нові професії. Фото: pixabay

З розвитком технологій ринок праці також не стоїть на місці, розвиваючись стрімкими темпами. Деякі професії вже перебувають на межі вимирання, тоді як про деякі – не всі навіть чули.

Раніше ми вже писали про професії майбутнього: які нові спеціальності з'явилися через розвиток штучного інтелекту.

Реклама

Експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна пропонують більш уважно подивитися на ТОП-10 навичок, які будуть цінуватися на ринку праці в найближчому майбутньому.

1. Комплексне вирішення проблем, вміння бачити причину й усувати її, а не наслідок. Якщо у людини болить зуб – боротися треба не з болем за допомогою таблеток, а лікувати або видаляти хворий зуб. Приклад: магазин не приносить бажаного прибутку. Можна зробити висновок про погану роботу продавців і нескінченно їх міняти, а можна проаналізувати всю роботу мережі.

2. Критичне мислення. Не вірити безоглядно всій інформації, що надходить в епоху її надлишку, а оцінювати й аналізувати – дуже цінна навичка у будь-якій професійній сфері.

Реклама

3. Здатність обробляти великі об’єми даних, виділяти найголовніше і робити висновки. Уміння розібратися в інформації, резюмувати її – дуже важлива навичка в кар'єрі майбутнього. Але водночас не потрібно вчитися покладатися тільки на цифри і дані. Необхідно зберегти вміння приймати рішення і діяти, коли немає ніяких даних і інформації для цього.

4. Медіа-грамотність. Блоги, соціальні мережі, подкасти, форуми – всі ці важливі майданчики для створення свого образу і взаємодії зі споживачем у майбутньому повністю проникнуть і в професійні комунікації. Співробітники майбутнього повинні будуть вільно працювати в таких форматах, як відео, розробляти контент для сучасних форм масової інформації та комунікації.

5. Гнучкість розуму або когнітивна гнучкість – це здатність швидко переключатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно.

Реклама

6. Креативність. Відсутність шаблонного мислення і здатність бачити те, чого ще немає. Помилково вважати, що креативність потрібна тільки в творчих професіях. У бізнесі вона потрібна не менше, а то й більше. Наприклад, запропонувавши партнерам нестандартний проект, можна переграти конкурентів.

7. Емоційний і соціальний інтелект – здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей, підлаштовуватися під тон співрозмовника, відчувати його настрій.

8. Уміння управляти людьми (People management). До цього пункту можна віднести комплекс різних умінь, наприклад безболісно виходити з конфліктних ситуацій, підвищувати того, хто найбільше заслуговує, припиняти плітки й інтриги, формувати таку обстановку в колективі, щоб співробітники поспішали не з роботи, а на роботу.

9. Здатність швидко приймати рішення. Цю навичку можна назвати наслідком всіх перерахованих вище. Плюс уміння формувати власну думку і не боятися відповідальності.

10. Міждисциплинарність. Багато проблем і завдань, як в окремій компанії, так і в світі в цілому, вимагають міждисциплінарних рішень. Виходячи з цього, ідеальний співробітник майбутнього – той, у якого є своя спеціалізація плюс непогані знання і в суміжних сферах, щоб розмовляти з фахівцями з інших галузей на одній мові. Спеціаліст, який освоїв не одну спеціальність, а дві або три споріднені, як правило, має більше шансів на отримання роботи і більше інструментів у своєму арсеналі, які дають можливість бути більш конкурентним на ринку.

Раніше сайт "Сегодня" повідомляв шість порад, як завоювати авторитет у колег і начальства. У роботі й особистому спілкуванні не відвертайтеся від людей та їхніх прохань.