Ближче до народу: як зробити популярною свою сторінку Вконтакте і на Однокласниках

21 січня 2017, 09:00
Домогосподаркам запропонуємо рецепти і "похудейку", а молоді – моду, спорт і веселе проведення часу

В "Однокласниках" і ВКонтакте. Люди часто підтримують зв'язки з

У нашому новому проекті, присвяченому заробітку в соцмережах, ми вже розповіли, як стати зіркою "Інстаграма" і "Фейсбуку". Сьогодні ми розповімо, як стати популярним в соцмережах "ВКонтакте" і "Однокласники" (в попередніх випусках ми розповідали про "Інстаграм" і "Фейсбук"). Про найефективніші інструменти нам розповіли фахівці з SMM-просування Світлана Акімова та Андрій Бєлобородов. Принцип роботи в цих соціальних мережах, незважаючи на різну публіку (ВК позиціонується як молодіжна соціальна мережа, "Однокласники" – як місце спілкування для людей старшого віку), схожий: публікувати побільше, користуватися відкладеним постингом і не скупитися на спамерських пошукових роботів.

СТАВКА НА СТАРІ ЗВ'ЯЗКИ.У мережах "ВКонтакте" і "Однокласники" має значення повнота заповнення профілю і адекватність відкривається читачам інформації: чим більше цікавої інформації, тим вищі шанси, що навіть незнайомі люди будуть вас читати. Однак фахівці з просування в даних соцмережах вважають, що особистий брендинг тут програє тому, який можна побудувати, наприклад, в ФБ або "Інстаграмі". "Стати лідером думок або якоїсь публічної особливої в ВК і" Однокласниках "досить складно, – розповідає Андрій Бєлобородов. – Ці соцмережі – спільноти однокласників, одногрупників, друзів з одного двору, і далі не еволюціонували. І це навіть з урахуванням того, що "сидить" в них публіка двох вікових груп: школярі (ВК) і ті, хто вже на пенсії, але перейнявся пошуком старих друзів по навчанню в школі, вузу або роботі (в "Одноклассниках"). і переформатуватися в сторону бізнесу ці соцмережі не прагнуть – цю нішу зайняв "Фейсбук ".

Реклама

Фахівці з просування умовно розділили соцмережі за віком.

ЗА ІНТЕРЕСАМИ.Проте, за словами фахівців, ці соцмережі можуть бути цікаві бізнесу в якості одного з майданчиків по просуванню товару – особливо, якщо правильно провести так зване таргетування і врахувати вікові особливості аудиторії, яка проводить там дозвілля. "В "Однокласниках" сидять домогосподарки, які на ура сприймають групи з серії  рецепти на кожен день", "правильне харчування", схудненнят"до і після", "хобі та рукоділля", "вправи і пози йоги"і т.д ., – пояснює Світлана Акімова. – А в ВК сидить молодь, яку цікавить спорт, огляди кінофільмів, мода і стиль, одяг/взуття та інше. Тобто для заробітку на просуванні груп і особистих паблік або з "пристрілкою" на блог/бренд – поле неоране! Грубо кажучи, годі й шукати масово в "ВКонтакте" і "Однокласниках" тільки офісних працівників і білих комірців. і то – з цим можна посперечатися, оскільки багато українців мають профіль в декількох соцмережах".

ЗАРОБІТОК: ПРОДАВЕЦЬ ЧИ БЛОГЕР

Способів заробітку на "ВКонтакте" і "Однокласниках" фахівці з просування виділяють два: ведення сторінки як магазину або популяризація товару/послуги від свого імені і як блогера. "У першому випадку господареві сторінки бажано вести свій профіль не як Івана Іванова, а створити магазин з профілем, яким збираєтеся займатися. На аватарку варто поставити, відповідно, не своє фото, а логотип (змоделювати його на сайтах, які дозволяють це робити, або ж намалювати), – радить Андрій Бєлобородов. – Своє фото можна ставити, якщо воно дуже вдале або навіть професійне і обов'язково якось пов'язане з тим, що ви продаєте (товар/послугу). Також воно буде доречно, якщо ви позиціонуєте себе як блогер в якійсь вузькій тематиці. В особисті дані потрібно вписати коротку інформацію про те, на чому магазин або блогер спеціалізується і чим може бути цікавий в соцмережі (може, якась більш комфортна процедура замовлення або доставки, вигідна знижка, можливість протестувати товар або послугу і т. д.). Багато людей припускаються помилок, не конкретизуючи, ніж паблік буде виділятися. Тому втрачають аудиторію і погано знаходяться в пошуку.

Реклама

ВІТРИНА: ПО ТЕМІ

Отже, основний контент на сторінці: інформація про нові товари і їх особливості, події, значимі для даної ніші, а також акції та розіграші (дуже важливо, привертає багато людей). Правилом хорошого тону вважаються якісні, професійні фото товару з демонстрацією його в дії. "Якщо ви все ж вирішите себе "світити", то інформація повинна бути причетна до товару/послуги, який ви просуваєте, – пояснюють фахівці. – Наприклад, продаєте велосипеди і велотовари – можете написати про пригоду на велопробігу, тест-драйві і т. д. Ясна річ, що крім особистих знайомих, вашою аудиторією будуть велолюбителі, яким не дуже цікаво, що ви сьогодні їли на сніданок і як поводилася ваша кішка".

Популярності пабліку також додадуть різні новини з області того, що ви просуваєте (чим більше, тим краще): фотоальбоми з тест-драйвами, демонстрації товару або послуги, відеозаписи (бажано, щоб їх було якомога більше, тоді це, в тому числі, буде вашою фішкою). Іноді розбавляйте блог або сторінку "цитатами мудреців" або "смішинками" (люди їх дуже люблять), копіпаст з цікавих джерел. Намагайтеся провокувати друзів і передплатників на обговорення і відповідати на питання (краще залишити читачам можливість підтримувати з вами зворотний зв'язок – поштою або прямому телефону), але намагайтеся не торкатися гострих тем (релігія, політика, расова та гендерна приналежність – табу). Також небажано, щоб в друзях були інші групи.

Реклама

ТОРГІВЛЯ.Продажі не змусять себе довго чекати, коли з'являться друзі з цільової аудиторії. Для цього потрібно рекламувати товарні пропозиції в популярних спільнотах з тематикою, якою може цікавитися потенційний покупець. "Ви можете робити приховану рекламу, залишаючи коментарі і беручи участь в обговореннях від імені вашої сторінки-магазину. Але такий спосіб в ВК загрожує тим, що вас забанять або ви взагалі не зможете бачити інформацію в інтересуемой групі, – каже Світлана Акімова. – Тому я б порадила рекламуватися в групах, суміжних за тематикою. Наприклад, в групі для тих, хто стежить за фігурою, можна рекламувати жіночий одяг, взуття, семінари з сімейної психології та т. д.".

ГРУПА: ПРОСУВАННЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ

Другий варіант заробітку – якщо ви ведете свій паблік і створили групу від свого особистого профілю . Тут все просто : в особистому профілі ви пишете , що хочете – про себе , для себе і для друзів . А ось група тепер стане вашим магазином . Останню очікує просування в маси і продаж на її теренах реклами . Але пам'ятайте : зовнішній вигляд групи повинен бути продуманий до дрібниць . Деякі навіть наймають для створення " зовнішності " дизайнерів .

ЩО ПОЧИТАТИ.Провідні групи повинні забезпечити своїй аудиторії якісний унікальний контент, пояснювати все про що продаються товари або послуги і вести своєчасну модерацію (видалення непотрібних коментарів і відправка в бан порушників правил). До того ж, якщо ви плануєте рекламувати групу в тому числі на своєму особистому паблік, фільтруйте те, що ви публікуєте на стіні. На особистій сторінці не повинно бути ніяких лайок і вульгарності, особливо якщо ви, наприклад, надаєте послуги психолога в групі. "Кількість постів в день може доходити до 30, – пояснює Світлана Акімова. – Передплатники ж побачать в стрічці в кращому випадку 7-10 з них (якщо ви не платите за рекламу). Вимога до контенту: корисний, розважальний та цікавий. Це можуть бути моменти біографії відомих особистостей з прив'язкою до вашої сфері діяльності, цікаві факти з історії, які доводять затребуваність ваших товарів/послуг, наукові новини і т. д. Великою популярністю починає користуватися відеоконтент (огляди, майстер-класи, відеоблог, відеоконференції і т. д .). Але ролики в ВК і ОК повинні бути невеликими. Дуже добре підходять гіфки (анімовані картинки або коротке відео) – вони часто репостяться і лайкаються)".

В групі. Користуються попитом короткі ролики , огляди і різні майстер – класи по темі спільноти.

ЖОДНОГО ДНЯ БЕЗ ПРИРОСТУ: ЗАВОДИМО ДРУЗІВ

Магазин у вас на особистому профілі або створена група-спільнота, важливо не допустити застою в справі. Для цього потрібно постійно працювати над поповненням аудиторії. Фахівці з просування радять користуватися одночасно всіма доступними способами завести друзів/передплатників/одногрупників. "Ми вже говорили, що необхідно давати цікавий контент і не скупитися на рекламу, – каже Андрій Бєлобородов. – Крім цього ви можете запрошувати користувачів до спілкування на "вашу" тему. Але тут важливо враховувати, що розсилати всім однакові повідомлення з "провокацією" не варто: робот соцмережі визначить це як спам і "забанить". Не можна відправляти повідомлення і запрошення вступити в групу і занадто багатьом: в ВК, наприклад, їх можна послати тільки сорока людям. Якщо ви налаштовані залучати аудиторію активніше – є сенс завести спамерських пошукових роботів. Ї х завданням буде писати сформоване вами повідомлення незнайомим людям і запрошувати їх подружитися/підписатися/вступити в групу". Ще один популярний спосіб – проводити опитування, акції і всілякі конкурси – таким чином зростає залучення користувачів і популярність вашого паблік. Не забувайте про призи і подарунки, але тут важливо, щоб подарунки дійсно вручалися переможцям – їх, до речі, варто просити сфотографуватися з подарунком, зазначивши дарувальника. "Багато хто використовує механізми накрутки лайків і передплатників, вважаючи, що групу з 1-2 тисячами учасників простіше просувати далі, ніж "нульову", – говорять фахівці з просування. – Але цей висновок неправильний. Рекламодавці, наприклад, зазвичай бачать "роздуті" групи, так що ефект будемо тимчасовим".

ЗА ГРОШИМА — НА БІРЖУ

Щоб стати популярним блогером, потрібно не просто давати публіці хороший контент, але і робити це постійно, в один і той же "популярний" час. Ясна річ, що не у всіх є можливість весь час писати і виставляти пости. Тому тим, хто піклується про просування свого продукту, потрібно "подружитися" з сервісами, що дозволяють робити відкладений постинг. "Можна автоматично розміщувати публікації в заданий користувачем час, – пояснює Світлана Акімова. – SMM-менеджер ж або господар сторінки, запланувавши ряд публікацій, може проводити час, що звільнився, працюючи над іншими інструментами".

БЕЗКОШТОВНО.Публікувати пости за розкладом можна безкоштовно , якщо використовувати штатні інструменти . " Якщо ви працюєте в " ВКонтакте " , можна користуватися послугою " Таймер " , – пояснила Світлана . – Для цього потрібно в режимі редагування нотатки вибрати опцію " Інше" . Після цього розгорнеться меню , де і буде " таймер " . Після цього напишіть замітку і налаштуйте час публікації , натисніть функцію " в чергу " – і ваш пост з'явиться рівно у встановлений час , навіть якщо вас в цей час взагалі не буде в інтернеті " .

Пости за розкладом в " Однокласниках " публікуються трохи інакше . " Під час редагування нотатки натисніть іконку із зображенням календаря , після чого зробіть нотатку, а потім час розміщення публікації і натисніть " зберегти " , – говорить фахівець з просування соцмереж .

РЕКЛАМОДАВЦІ І БІРЖІ.Коли у вас все працює , як годинник , ви будете набирати популярність і підніматися в Топ – рейтингу ( коли хтось шукає в пошуку щось на вашу тему , ви будете вище в списку ) – тоді ви зможете самостійно шукати рекламодавців , якщо вони самі до вас не звертаються . Для цього працюють спеціальні біржі . " Ціна рекламного поста – від 100 до тисячі гривень , в залежності від місця розміщення ( закріплений пост на добу у верхній позиції групи , постинг кілька разів і т . д . ) , – розповіла Світлана Акімова . – На пакетне розміщення зазвичай знижки до 50 % " .

Пости . Готуємо заздалегідь , щоб не сидіти весь час біля комп'ютера.

КРОСПОСТІНГ ДОПОМОЖЕ ПУБЛІКУВАТИСЯ ВСЮДИ ОДНОЧАСНО

Деякі засоби зовнішнього відкладеного постінгу ( окрема платформа , що не прикріплена до самої соцмережі , в якій ви працюєте ) дозволяють підготувати публікацію в інтерфейсі сервісу і відправити її відразу в кілька соціальних мереж .

" Кроспостінг матеріалів можна оформити на таких сервісах , як Buffer , Feedman , DoShare , SmmBox , ViralTag , Hootsuite , Postcron , NovaPress , Time2Post і інших , – пояснив Андрій Бєлобородов . – Вибираючи платформу , потрібно звертати увагу на два моменти: з якими саме соцмережами вона працює ( всіх ваших улюблених соцмереж там може і не виявитися , зате бути багато інших , вам абсолютно не цікаві ) і на те , платна вона чи безкоштовна .
Наприклад, Feedman працює з кроспостінгом і відкладеним постінгом повідомлень в мережах "Однокласники", "ВКонтакте", "Твіттер", "Фейсбук", а з "Інстаграм" – не працює. "Для роботи в сервісі потрібно зареєструватися, перейти в меню "Ключі" і інтегрувати Feedman з вашими профілями в соціальних мережах, підключивши їх, – пояснили фахівці. – Далі в розділі "Канали" ви можете створювати групи профілів і співтовариств, в яких можна швидко відправити публікації. Наприклад, ви можете об'єднувати в канали особисті профілі та комерційні спільноти. Щоб створити відкладений пост, в розділі "канали" виберіть опцію "Нова публікація". Після її створення натисніть кнопку "опублікувати" і вкажіть бажаний час. У розділі "публікації "ви можете переглядати та редагувати заплановані пости, а також переглядати архів".

СТАТИСТИКА.На деяких сервісах відкладеного постінгу / кроспостінгу є вкладки , за допомогою яких можна оцінювати ефективність публікацій . Система дозволяє відстежувати пости по числу ретвітів , додавань в обрані , лайків , Шерінг , а також за іншими метрик . Але ця функція може бути платною навіть на безкоштовному сервісі по кроспостінгу .

Одночасно . Робити публікації допоможуть спецсервіси.