Алан Бадоєв: "До 25 років свого життя я взагалі не жив"

11 січня 2019, 19:47
Кліпмейкер також зізнався, про що він мріє, і розповів про найзнаковіші роботи в кар'єрі

Алла Пугачова і Алан Бадоєв. Фото: прес-служба

Відомий кліпмейкер Алан Бадоєв, який відсвяткував своє 38-річчя, в ексклюзивному інтерв'ю розповів про найзнаковіші роботах в кар'єрі, а саме ніж йому вдалося здивувати Пугачову, як запропонував Кароль повністю роздягтися, а Лободі стати товстою.

- Алане, назвіть п'ятірку своїх кліпів, після яких ваше життя кардинально змінювалося. Я розумію, що на даний момент їх уже близько п'яти сотень (!), але все ж. Тільки одна умова – кліпи артистів, яких ви самі продюсуєте, брати не можна.

Реклама

- Я зрозумів завдання, спробую (посміхається). Перший поворот в моєму житті трапився після кліпу Ірини Білик "Сніг". Це відео я робив немов очманілий. Оскільки це був мій третій кліп в житті, і перший – який я знімав виключно так, як я хотів. Тому що в перших двох я копіював більше інших режисерів, щоб показати клієнтам, що я взагалі щось вмію знімати. А вже для Білик мені хотілося показати свій стиль, щоправда, який він саме, я на той момент ще не придумав (посміхається). Уявіть, перед вами – улюблена співачка, кумир. І вам довірили зняти відео на її пісню. Більш того, сама композиція пронизує вас до глибини душі і відображає все, що ви відчуваєте на той момент. Я не розумів взагалі, що я робив тоді на майданчику, тому що дуже переживав не впоратися або не встигнути.

 

 

Реклама

 

 

 

Реклама
Алан Бадоєв
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

До кліпу на протязі двох діб я сам сидів у павільйоні з художниками і допрацьовував декорацію, тому що мене весь час щось не влаштовувало. Я сам фарбував, різав, кричав, плакав. І коли настав день зйомки, я вже був десь в іншому вимірі і робив все за жорстоким натхненням. З моменту команди "Мотор" і до самого закінчення зйомки я ні на мить не присів і не видихнув. Це був божевільний стрес. Але разом з тим, я був неймовірно щасливий. До безтями. Іра – настільки космічна особистість. Для мене тоді було знімати Білик щось на кшталт пропозицією попрацювати з Мадонною зараз. Саме Білик мені принесла українських артистів на золотому блюдці. Після цього я перезнімав, напевно, всіх наших артистів, у кого, звісно, вистачало на мене грошей (сміється).

- Наступний кліп...

– Другий потужний поворот в моєму житті стався після виходу кліпу "ВІА Гри" на пісню "ЛМЛ". На той момент я вже був досить популярним режисером, і у мене було дуже багато роботи, але в більшій мірі з українськими артистами. І ось прийшов Костя Меладзе, якому сподобався мій кліп "Табу" для групи "Алібі", і запропонував мені зняти для "ВІА Гри" відео. Звичайно, "ВІА Гра" вже тоді мені дуже подобалася. На той момент колектив був на піку своєї популярності. І ось ми з Костею зустрілися в аеропорту перед моєю поїздкою в Канни (там я представляв свій перший фільм Orange Love). Він мені передав диск з піснею, на яку, власне, і потрібно було зняти кліп. А тепер уявіть, ранок, я сиджу на терасі в Каннах, де на першому поверсі мого готелю снідає Гвінет Пелтроу. Пам'ятаю свої думки: "Ось воно, життя вдалося".

 

 

 

 

 

Алан Бадоєв з Валерієм і Костянтином Меладзе
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

І в цей момент я вирішив прослухати пісню, яку мені передав Костя. І, звісно, я не очікував, що замість дівочих голосів, почую його низький голос. Але пісня мене розірвала на шматки. Потрібно сказати, що Костя співає приголомшливо. Більш того, дівчатка завжди співають трохи гірше, ніж він сам. У нього абсолютно магічний голос, як у Джигарханяна, і він настільки точно знає, як співати свою пісню, що іноді мені здається, що колектив програє його таланту співу. Перебуваючи в Каннах, я вже придумав концепцію кліпу. Я чітко зрозумів, що дівчата повинні летіти на метеориті в сторону Землі, щоб подарувати свою любов жителям нашої планети. Саме після цього кліпу моє життя кардинально змінилося. Якщо до цього я майже не бував удома, і мене перевозили з одного павільйону до іншого, то після "ЛМЛ" мені почали телефонуваити вже з усього СНД, а графік мій був розписаний на місяці вперед. Тоді я вперше підвищив дуже сильно свій гонорар. Якщо до цього я коштував тисячу доларів, то після "ВІА Гри" ця сума зросла в 10 разів. Я зробив це не тому, що мені було мало грошей, просто я не знав, як відмовити артистам, навіть найулюбленішим (посміхається). Вже потім я навчився говорити "Ні".

 

 

 

 

 

Алан Бадоєв і Віра Брежнєва
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

- Знаю, що у вашій кар'єрі був і кліп для Алли Пугачової.

- Так, і він один на даний момент і крайній в її творчості. Коли ми приступили до роботи, Алла Борисівна мене попередила про це. І, звісно, тягар відповідальності я весь час відчував. Напередодні Алла Борисівна ще сказала, що хоче не просто кліп, а як би зріз свого життя. Вона хотіла присвятити це відео на пісню "Приглашение на закат" саме своїй дочці Крістіні, а не чоловікові. Я запам'ятав цю роботу ще й тому, що на майданчику було багато магії. Ми знімали в переддень католицького Різдва і заради зйомок Крістіна навіть скасувала зустріч зі своїм батьком, хоч це була її традиція. Ми знімали три дні, і це було щось неймовірне. Аллі Борисівні дуже сподобався цей кліп, і вона в принципі прийняла його відразу. Хоча, коли я приніс їй перший сценарій, вона посадила мене на підлогу перед невеликим столиком і сказав: "Я забула тобі трохи розповісти про своє життя, а це важливо для кліпу".

 

 

 

 

 

Алла Пугачова і Алан Бадоєв
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

Вона мені багато чого пояснила, після я написав нову канву, яку вона знову-таки трохи підправила, і ми отримали історію, яка в підсумку і відображена в кліпі. Перед зйомками мене деякі попереджали, що Алла Борисівна може бути примхливою, різкою, але нічого подібного не було. У нас все склалося з самого початку, з першого дня, коли вона приїхала на майданчик. Коли вона побачила нашу дошку з усіма деталями її образів протягом усіх років її кар'єри, вона була трохи шокована "Однак ви підготувалися", – сказала Алла Борисівна. Думаю, після цього вона вже не сумнівалася в наших ретельних методах роботи. З нею було дуже приємно працювати і сподіваюся, це взаємно.

Четвертим, переломним кліпом стала "Ноченька" для Тіни Кароль. Мені здається, цей кліп щодо обговорюваності в ЗМІ та відповідної реакції глядачів, думаю, ніхто досі і не переплюнув. Ні в моїй кар'єрі, ні в Тіниній.

 

 

 

 

 

Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

- Не можу не погодитися, кліп вийшов дуже скандальним...

- Але спочатку сама пісня була геніальна. Коли мені її приніс тодішній продюсер співачки Олег Чорний, він сказав, що бачить Тіну в яблуках, що пливе в човні, може бути, ще в тумані і в вишиванці. Я його, звісно, вислухав уважно, але відразу відповів, що такого ми не робитимемо (сміється). Тіна вже тоді працювала на розрив і могла не спати по дві доби. На той момент вона вже була настільки худа і виснажена, адже не давала сама собі можливість розслабитися. "Ніч" я уявив собі у вигляді її монологу, наповненого божевільною самотністю. Мені хотілося розкрити тему пошуків взаємної любові і бажання стати сильною особистістю, що, власне, потім з нею і сталося в реальному житті. І коли я собі це уявляв, я подумав, яким же чином це можна показати. І я відразу згадав фільм Blowup Антоніоні, де є сцена, в якій фотограф буквально роздягає модель своєю камерою. Я запропонував це Тіні, сказавши, якою саме я її бачу. А саме дуже ніжною, відкритої, ранимою. І треба віддати належне сміливості Тіни, хоча Чорний був категорично проти цієї ідеї взагалі. Я донині вважаю, що це один з найкращих моїх кліпів і одна з найзворушливіших моїх робіт. Кліп був знятий дуже швидко, і Тіна відпрацювала геніально.

Ну і п'ятою роботою я, мабуть, виділю кліп для Свєти Лободи "Жить легко".

 

 

 

 

 

Алан Бадоєв і Світлана Лобода
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

- Ооо, це там, де Світлана просто величезна?

- Так. Це переломна наша робота, хоч ми і до цього багато чого знімали, і наші кліпи частенько шокували медійний простір. Але у цього кліпу була особлива місія. Він був як раз після її не дуже вдалої участі в Євробаченні. Коли якісь амбіції не збулися, коли внутрішня машина зупинилася. Це був етап, коли багато артистів згорають, і вже не повертаються. Прикладів серед інших учасників Євробачення повнісінько, я маю на увазі навіть артистів, які зупинили своє життя після цього конкурсу, незважаючи навіть на перемогу в ньому (посміхається). Пісню ми шукали рік, ідей було маса. Поки одного разу я не прийшов до Свєти і не сказав: "А давай тебе зробимо супер-товстою і покажемо саме такою, якою тебе хочуть побачити твої злостивці". Свєті ця ідея дуже сподобалася, щоправда, вона на той момент ще не знала, як їй буде складно на зйомках. А це було просто пекло! У нас було всього п'ять годин, поки Свєта могла перебувати в цій масці, яку до цього накладали ще чотири години. Але за підсумком цей кліп показав, хто така насправді Свєта Лобода, особистість, яка завжди прорветься.

А взагалі я намагаюся робити роботи, які потім змінюють життя артистів. Вони як би продовжують їх історію, і для мене, як для режисера, це дуже цінно.

 

 

 

 

 

Алан Бадоєв
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

- А артисти телефонують вам через якийсь час і говорять хоча б дякую за те, що завдяки вашому кліпу їх популярність зросла, можливо, в рази?

- Якщо чесно, в нашій професії ми не особливо чекаємо подяк. Тому що чим менше очікуєш, тим більше отримуєш. Я так до цього підходжу. Але насправді мені пощастило, я працюю з багатьма великодушними і чуйними артистами, які цінують ту роботу, яку ми з командою для них робимо. І потрібно сказати, що мене це субсидує для подальшої з ними співпраці. Я міркую так: якщо я не сплю цілодобово, значить, це комусь треба.

- Переглянувши більшість ваших кліпів, я помітила, що в кадрі частіше інших предметів реквізиту присутня пляшка з алкоголем або келих.

- Цікавенько, ніколи не звертав на це увагу (сміється).

- Так ось, які у вас відносини з алкоголем? Ставав він коли-небудь причиною перенесення зйомок, наприклад?

- Ніколи. У мене чудові стосунки з алкоголем. Я люблю випити хорошого вина або який-небудь коктейльчик, але на майданчику це табу. На зйомках в принципі не може бути ніякого алкоголю. Випити келих шампанського ми можемо чисто символічно і тільки після закінчення знімального процесу. У роботі я повинен завжди тримати жорстку концентрацію, інакше ти втратиш все. Напевно, хтось може і по-іншому, але це не про мене. Якщо я вип'ю хоча б келих, працювати ви мене більше не примусите ні за що (посміхається). Як то кажуть, справі час, а потісі – годину. Звичайно, іноді я люблю випити, гульнути, але виключно, коли це доречно.

 

 

 

 

 

Алан Бадоєв
Фото: прес-служба

 

 

 

 

 

- І за яких обставин це було востаннє?

- Так ось буквально днями. Я купив пляшку лікеру, взяв машину і почав роз'їжджати по друзях, збираючи їх усіх разом, щоб ми обговорили майбутню вечірку. Кожен, хто заходив до авто, пив з горла цей лікер, і ще ми трішечки покричали у відкрите вікно машини, а так в принципі все.

- І наостанок, Алане, зізнайтеся, про що ви сьогодні мрієте?

- У мене мрія 38-річної людини, яка не хоче втратити себе. Спокуси перебувати в комфорті, насолоджуючись тим, що вже маєш на даний момент, дуже багато. Я вже можу в принципі нічого не робити. Я вже залишив якийсь слід в цьому житті. Але зупинившись, чи буду я щасливим? До 25 років свого життя я взагалі не жив. Я тільки працював. Я навіть не знав, що можна було щось робити, крім роботи. Я не знав навіть жодного клубу і ресторану в Києві, тому що у мене не було на них часу. На той момент у мене народилася дитина, і я робив все, щоб створити своїй родині комфортні умови для життя. Крім того, у мене була мета – стати номером один в рідній країні. Тому до 25 років мене нічого більше не цікавило. А до 22-х я теж нічим більше не цікавився, крім як навчанням. Так, я ще той зануда (сміється). Тільки в 27 років я зрозумів, що можна жити по-іншому. Це час, коли я спробував практично все, що може спробувати людина в своєму житті. І тільки в 30 років я нарешті став вільним. Це був момент, коли я зрозумів, що нікому нічого не винен в цьому житті. Нарешті я позбувся всіх тих страхів, які довгі роки мене переслідували. Мені здавалося, що я не дуже хороший, не гідний чогось. Але нарешті, я зрозумів, що можна залишатися самим собою і бути цілісним при цьому. А в 34 роки у мене з'явилася інша мета, я зрозумів, що важливо випромінювати добро. Тому що до цього періоду я був дуже нервовим, готовим йти по трупах до своєї мети. Щоб стати першим, я був дуже жорстким, і мене нічого не цікавило навколо. І тільки в 38 років я помітив, скільки навколо всього прекрасного.

- І що сьогодні для вас в пріоритеті?

- Сьогодні для мене важливо не те, що про мене подумають люди, а що вони відчують, зустрівшись зі мною, почерпнуть вони щось цінне для себе, і яке відчуття у них всередині викличе через якийсь час моє ім'я. Мій батько колись сказав приголомшливу думку: "Не дивись на людину, а дивись, який сад вона виростила, і чи виростила вона його взагалі. Бути може, на його місці – випалене поле". Тоді ці слова я не міг до кінця зрозуміти, але сьогодні я їх абсолютно чітко розумію. Людей ми відчуваємо хвилею. Від людини завжди залишається післясмак, як аромат її парфуму. На сьогоднішній момент мені б дуже хотілося, щоб кожна людина, з якою я перетинаюся в життя, відчувала правильну хвилю, яка б їй в чомусь допомагала. Це не місіонерство. Просто все ж ми качаємо один від одного енергію. Так ось, я все роблю для того, щоб від мене виходили правильні флюїди. Принаймні, я до цього прагну.

Нагадаємо, стало відомо, де Алан Бадоєв відсвяткував свій день народження.