I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

В Україні страхують від зустрічі з прибульцями

Рекламний хід або ризик для страхової?

Новини, пов'язані зі страхуванням, радують нас часто. То один відомий чоловік застрахував собі одну частину тіла, то інший – прямо протилежну. Народ на планеті страхується від усього: починаючи від втрати почуття гумору до кінця світу. Боїтеся застрягти в ліфті або дізнатися, що виховує не рідну, а чужу дитину – для всього цього є відповідні страхові продукти. У світі розвиненого страхування людині не страшні ні укус перевертня, ні загибель від прямого попадання супутника Землі, що впав. Але ось що з усього цього розмаїття доступно простому – чи не дуже – українцю?

А ЩО ВВАЖАТИ НЕОРДИНАРНИМ?

Реклама

Для початку було б непогано розібратися в тому, яке страхування вважати унікальним. "Чи можна, наприклад, назвати оригінальним страхування відповідальності своїх дітей на випадок, якщо вони поб'ються в школі? – запитує директор департаменту маркет-менеджменту страхової компанії Allianz Україна Діана Коченкова. – Для нас це скоріше рідкісний випадок. А для німця – рядова страховка".

Все тому, що для нашої школи бійка – явище цілком ординарне. Для німців же – справжня НП, а якщо в ході бійки ще і комусь розбили ніс, справа може дійти до залучення юристів.

Незвичайні для нас страховки є і в інших країнах. В Австралії, наприклад, страхуються від укусів отруйних комах. А в США – від спадкоємця, який раптово з'явився. Адже в заможних країнах на кшталт Америки померлі залишають після себе солідні спадщини. І часто буває, що в останній момент на голову тих, хто вже подумки цей спадок поділив, звалюється більш близький родич покійного. Такий розлад без серйозної матеріальної компенсації не пережити. У Голландії страхуються від довгої серії програшів в лотерею і підвищення цін на бензин, а у Франції – від втрати волосся на грудях (французьким мачо вкрай важко розлучатися з цим символом мужності).

Реклама

Ці приклади здаються більш-менш зрозумілими, якщо знати особливості країни або менталітету її жителів. Але навіщо тисячі юних англійок напередодні зміни тисячоліть придбали поліси страхування від непорочного зачаття, зрозуміти складно. Загалом, страховим компаніям не доводиться нудьгувати ніде.

КОЛИ ПОЛІС МОЖЕ СТАТИ ХОРОШИМ РЕКЛАМНИМ ХОДОМ

У 2003 році велика британська компанія застрахувала відомого у вузькому колі професіоналів дегустатора вин Анджелу Маунт, яка працювала в мережі місцевих супермаркетів. Покривається страховкою ризик – втрата нюху і почуття смаку, сума страхової виплати – більше $20 млн. Ця подія моментально перетворилося в новину, широко крокуючу по ЗМІ, а назва мережі супермаркетів стала відомою мільйонам людей. До того ж у свідомість споживача проникла невигадлива думка: якщо талант цього дегустатора цінується так високо, значить, і дегустувати йому аби що не запропонують, а отже, вина в тій торговельній мережі – поза конкуренцією.

Реклама

Схожий приклад – поліс на майже $14 млн., яким кілька років тому було захищено почуття смаку головного дегустатора кави британської мережі кав'ярень Дженнаро Пеліцція. Або почуття нюху голландського винороба Іллі Горта, оцінене в $8 млн.

ГОЛОС. Куди частіше свій талант страхують представники співочого цеху. Родоначальницею традиції прийнято вважати Марлен Дітріх, яка ще в середині минулого століття застрахувала свій голос на божевільну на ті часи суму $1 млн. Втім, чи була вона дійсно піонером у цій справі, сказати важко: у різних джерелах зустрічаються згадки, що хтось страхувався і до неї, але не настільки відомий і не в таких масштабах.

У наш час страхування голосу стало справжньою пошестю серед співаків. Немов наявність поліса автоматично означає наявність скільки-небудь цінних вокальних даних.

З великих полюсів, куплених представниками пострадянського шоу-бізнесу, можна згадати страховий контракт на 4 млн. євро, укладений у 2009 році Миколою Басковим. За кілька років до цього його голос вже був застрахований на $1 млн., але не за рахунок співака, а в якості подарунка від його партнерів.

Таїсія Повалій в 2003 році застрахувала свій голос на 1 млн. грн. Правда, від продовження контракту через рік відмовилася. А от Світлана Лобода свій голос застрахувала на 3 млн. грн – правда, разом з колінними чашечками.

В УКРАЇНІ ВСЕ НУДНО

Якщо ви, надихнувшись зарубіжними прикладами, захотіли застрахуватися в Україні від чого-небудь витіюватого, вас чекає глибоке розчарування. На жаль, у нас ніхто не пропонує навіть примітивної страховки від перетворення на перевертня або пошкодження автомобіля шляхом облизування стадом корів. "В Україні поки не так розвинене страхування, як у країнах Заходу, – пояснили нам в страховій компанії "Провідна". – Причина тому – низькі показники фінансової грамотності населення, нерозуміння продуктів і переваги страхування". Люди сприймають страхові компанії як щось далеке і незрозуміле, а поліси в основному оформляють або за необхідності (автоцивілка), або ж після вдалого позитивного досвіду.

"Щоб задуматися про страхування чогось незвичайного, потрібно спочатку зробити нормою страхуватися від чогось звичайного, – додає Діана Коченкова. – Поки ж культура страхування в Україні дуже слабо розвинена". На думку фахівця, спочатку до населення повинна прийти свідомість необхідності страхувати свій автомобіль на випадок ДТП, потім свою квартиру на випадок залиття водою, пожежі, крадіжки, потім відповідальність за своїх дітей, а після цього вже можна задуматися і про страхування на випадок викрадення інопланетянами.

ЦІ ВСЮДИСУЩІ ПРИБУЛЬЦІ

Страхування від викрадення прибульцями зовсім не жарт – таку послугу ще в 1998-му запропонувала одна американська СК. Поліси тоді купили близько 200 тис. осіб. Потім цю ідею підхопили інші компанії спершу в США, а потім і по всьому світу. Так що сьогодні в багатьох країнах можна застрахуватися від різних неприємностей, викликаних контактами з інопланетянами, аж до появи дітей від них.

У середині 2000-х передовий досвід був підхоплений і росіянами. На жаль, точних даних про те, скільки їх сьогодні захищених від інопланетних ризиків, немає. Але відомо, що в 2008 році суперкубок УЄФА був застрахований на 30 тис. євро від викрадення інопланетянами, причому договір уклав не хто-небудь, а лідер російського ринку страхування майна. З публічних людей відзначилася співачка Марина Хлєбнікова, яка три роки тому застрахувалася від зустрічі з інопланетянами протягом 20 років на суму $1 млн. З приводу наших зірок поки нічого подібного не чути – навіть якось тривожно за них.

НАШІ ВИПЛАТИ: СКАЖЕНІ КУРКИ І БІЙКИ НА КАПОТІ

Ідеї для незвичайних полюсів можуть підказати неординарні страхові випадки, що сталися з власниками самих тривіальних страховок.

Наприклад, відома українська страхова компанія вже багато років регулярно визначає трійки найбільш курйозних виплат зі своєї практики. В результаті накопичилося чимало кумедних випадків, з яких ми вибрали найяскравіші.

ТІЛО-РУЙНІВНИК. Історія стара як світ: він до неї з шампанським і квітами, а поруч з нею вже інший. Битва за серце дами супроводжувалася послідовним вильотом на вулицю букета, пляшки і обманутого закоханого. Все це приземлилося на автомобіль, господареві якого не пощастило припаркуватися саме в цьому місці. Герой залишився більш-менш цілий, чого не скажеш про пляшку з шампанським і прихистившого їх усіх легковика. Страхової компанії довелося покривати витрати на відновлення авто.

До речі, подібного роду пошкодження не настільки вже унікальні для наших місць і звичаїв. Подібний приклад пов'язаний з інтелігентним і не дуже могутнім на вид українцем, який свого часу серйозно займався боротьбою. На дорозі у нього стався конфлікт з дорожнім хуліганом, в ході якого останній поліз у бійку. У колишнього борця спрацювали старі рефлекси: грубіян описав широку дугу в повітрі і залишив велику вм'ятину на капоті автомобіля, що стояв поруч. Одним словом, купуйте повне КАСКО, адже ніколи не знаєш, що виявиться на капоті.

І якщо вже мова пішла про падаючі на авто предмети, то варто згадати ще один приклад з розряду курйозних – страховку довелося виплатити після того, як машина була пошкоджена викинутим з вікна ананасом.

ТВАРИНИ. Страхові компанії знають сотні випадків, коли причиною пошкодження транспорту прямо або побічно стала тварина. Часто співавтором проблеми виступає сам водій, який не встигає загальмувати перед представником фауни, що вийшов на дорогу. В результаті – пом'ята машина і смерть цього самого представника. Але часто буває, що брати наші менші несподівано самі кидаються прямо під колеса. Так, один страховий випадок відбувся завдяки курці, яка раптово вирішила звести рахунки з життям під колесами автомобіля, який їхав по сільській вуличці. Гуманний водій, рятуючи життя дурній птиці, різко вивернув кермо. Завдяки чому і розвалив той самий пташник, з якого вибігла порушниця.

До речі, тварини не тільки стають жертвами ДТП – деколи вони просто нападають на машини. Неодноразово описувалися випадки, коли мирні корови раптом вирішували злегка пободати перший автомобіль, що підвернувся. Одному автолюбителю довелося демонструвати чудеса швидкісної їзди заднім ходом в дусі американських поліцейських бойовиків, коли на вузькій сільській дорозі на нього пішов в лобову бик.

ЖЕРТВИ ПОКОСУ. Іноді трапляються найнеймовірніші збіги. Якось протягом одного місяця три автомобілі однієї чеської марки постраждали від спроб особливо везучих товаришів покосити траву. У першому випадку в процесі роботи розлетілася насадка для трактора, осколок якої пробив крило машини, що проїзджала. У другому випадку в борт автомобіля потрапило лезо коси, що в момент помаху злетіло з косовища. У третьому ж роль фатального снаряда зіграв камінь, вибитий ножем косарки.

СТРАХУВАТИСЯ ЧАСТИНАМИ

Сьогодні страховим захистом якихось частин свого тіла вже нікого не здивуєш – зірка, яка нічого не застрахувала, виглядає навіть підозріло. Та й застрахована на велику суму частина тіла автоматично привертає до себе увагу публіки. Правда, як саме оцінюють пошкодження, наприклад, сідниць, страховики не розповідають.

ПОЧАТОК. Перші сваї фундаменту цього палацу безумства були вбиті ще в далекому 1920 році. Тоді американський актор Бен Терпін застрахував свої очі на $25 тис. Причому захищався аж ніяк не томний погляд героя-коханця. Комік боявся іншого – втратити косоокість, що забезпечувала йому достатню популярність і безбідне життя.

Далі в процес включилися і інші знаменитості. Але суми, за нинішніми мірками, були досить скромними. Наприклад, ноги Чарлі Чапліна були застраховані на $20 тис, а Мерилін Монро – взагалі на жалюгідні $10 тис.

Схоже, що першими по-справжньому цінними деталями організму були визнані груди Софі Лорен – за її втрату чи приведення в непридатний стан велика акторка отримала б близько $120 тис. Немало, але все одно більш ніж скромно на тлі $300 млн., на які застрахувала свої сідниці Дженніфер Лопес.

СУСІДИ. Страхування частин тіла у представників російського шоу-бізнесу поставлено на потік. Так, Валерій Леонтьєв свої ноги застрахував на скромні $10 тис. Земфіра свої пальці оцінила в $120 тис. Сергій Звєрєв зробив крок вперед і застрахував свої руки на $1 млн. А співачка Олена Галіцина застрахувала своє тіло частинами на загальну суму в 10 мільйонів євро. Найдорожче оцінили сідниці Галіцина – 3 млн., обличчя виявилося дешевше – 2 млн., а груди взагалі прирівняли до ніг з руками – по 1 млн. за кожну.

У НАС. Наші діячі мистецтва теж лаптем щі не сьорбали. Ще в січні 2007 року одна з відомих компаній застрахувала на 1 млн. грн руки заслуженого артиста України, акордеоніста Ігоря Завадського, засудженого нещодавно за педофілію (СК не вгадала: неприємності до нього прийшли від іншої частини тіла). Наталя Могилевська перед участю в одному з танцювальних ТВ-проектів застрахувала свої ноги на $500 тис. На таку ж суму своє тіло торік застрахувала і Анна Сєдокова.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти