Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Леонід Колосовський і Віталій Денчук – про вартість кліпів українських зірок і роботу з "Ленінградом"

MOZGI Production поділилися особливостями створення відеоробіт

Успішний кліпмейкер Леонід Колосовський і продюсер Віталій Денчук відомі своєю роботою з топовими артистами. Вони створили відеороботи для Потапа, "Время и Стекло", NK, Артема Пивоварова, колективів MOZGI, Open Kids, "Ленінград" та багатьох інших зірок. В інтерв'ю Сьогодні.Lifestyle Леонід і Віталій розповіли про специфіку роботи з артистами і тонкощі створення кліпів.

Як зняти кліп, який полюблять і дивитимуться мільйони?

Реклама

Леонід: Для того, щоб зняти крутий кліп, потрібна крута пісня. Все циклічно. Якщо пісня вірусна, то і кліп вийде таким саме. А для того, щоб кліп полюбили, необхідно знати цільову аудиторію артиста. Будь це шансон, реп чи поп – потрібно знати людей, які слухають таку музику. Наше завдання – розуміти індивідуальність, смаки, інтереси слухачів різних жанрів і влучити в їх серця. Тому, всі режисери частково заручники жанру. Ми слухаємо і розуміємо те, що створюємо.

Другий момент – необхідно знати, як зачепити увагу глядача, дотримуватися того стилю, який йому подобається. Тут, мені здається, все залежить вже від смаку знімальної групи. А це, досить таки, розмите поняття, адже все, що може здатися одній людині красивим, іншій – може бути негарним. Але наявність смаку – невід'ємна частина нашої роботи, причому – кожного з членів команди. Продюсери, режисери, арт-департамент, б'юті-департамент – це професіонали з гарним смаком. Якби у цих людей був відсутній смак, думаю, ви б не побачили наші відеохіти.

В середньому скільки людей працюють над одним кліпом?

Реклама

Віталій: Від 50 до 80. Було і 120 осіб знімальної групи.

Леонід: Думаю, Віталік має на увазі тільки виробничу частину. Якщо брати до уваги весь акторський склад, всіх тих, хто монтує, займається кольорокорекцією, пост-продакшном, комп'ютерною графікою, то це понад 100 осіб. Але все залежить від жанру і ідеї самого кліпу. Деякі відеороботи ми реалізували з командою з 5 осіб.

Є приклади такого кліпу?

Реклама

Леонід: Так, всім відомий кліп "Мотлох" для MOZGI. Ми його вп'ятьох зробили, навіть втрьох: режисер, оператор, продюсер. Тоді ми ще себе так не називали. Були просто бандою, яка носилася по Києву і знімала відривний кліп. Нещодавно я переглянув відеороботу і ще раз переконався, що вона мені дуже подобається – така проста, але з цікавою ідеєю.

Віталій: Так. Цей кліп не старіє. Ми його для інтересу подивилися, Здавалося б, він був створений з дуже маленьким бюджетом, з дуже маленькою знімальною групою, але, знову ж таки, вся справа жанру і смаку. Мені здається, ми влучили.

З чого починається робота? Вам надсилають пісню, ви її 10 разів слухаєте і починаєте штурм?

Леонід: Іноді слухаю по 10 разів, а іноді – по 200. Після – починається мозковий штурм. Як правило, найкрутіша ідея та, що першою прийшла в голову.

Віталій: Остання інстанція – Леонід. Він пише синопсис, він готує сценарій. Потім передає мені, я займаюся вичитуванням, підбором команди. Але все починається з пісні.

Скільки часу йде від моменту отримання пісні до старту зйомок?

Леонід: Ми намагаємося стандартизувати цей процес. Залежно від складності сюжету, сценарію і бюджету, термін може варіюватися.

Віталій: Думаю, близько двох тижнів – це середнє. Коли люди (замовник, – ред.) знають, чого вони хочуть. Бувають проекти, які на рік розтягуються. Але в середньому, якщо люди розуміють, чого вони хочуть, і ми знаємо, що потрібно робити, це два тижні, і займаємося вже розробкою.

Леонід: Існують три кити, на яких стоїть відеовиробництво: пре-продакшн, продакшн і пост-продакшн. Пре-продакшн – це велика і найголоволомніша робота. На цьому етапі ми опрацьовуємо весь проект, сценарій, дійових осіб, стиль, образ, жанр, шукаємо локацію. Найбільше уваги приділяємо підбору команди, так як хороших фахівців в будь-якій сфері дуже мало. Кіновиробництво та відео виробництво – не виняток, і коли ми знаходимо потрібну людину, відразу його хапаємо.

Продакшн – це саме створення матеріалу. Зараз ми, нарешті, унормували час зйомок. Це вже не божевільні 30 годин, як це було під час зйомок кліпу "Навернопотомучто" для "Время и Стекло". Тоді ми працювали без перерви, в режимі нон-стоп. В такому темпі ми зняли понад 100 кліпів.

Тепер встановили інше правило – знімаємо максимум два дні з перервою на відпочинок.

Після зйомок вже починається пост-продакшн?

Леонід: Так, пост-продакшн – дуже важливий і відповідальний етап. До цього моменту продюсерська група, яка займалася пре-продакшном, втомлюється. І ось тут повинні вступити в процес нові люди зі свіжим поглядом. Пост-продакшн контролює продюсер, який бере готову машину і тягне далі, доводить її до стану шліфування. На цьому етапі режисер монтажу, який не брав участі в процесах виробництва відео, отримує матеріал і свіжим поглядом переосмислює те, що вже відзнято.

Сьогодні жодна робота вже не обходиться без CG (комп'ютерна графіка, – ред.). Це інструмент, який дозволяє підтерти і затерти у відео – десь клин-ап шкіри, десь прищик прибрати, одним словом, навести красу. Далі відбувається корекція – окремий трудомісткий і дуже творчий процес, адже за допомогою кольору можна передати всю драматургію. Іноді доводиться по 5-6 змін фарбувати кліп, щоб знайти потрібний стан.

Артист присутній при всьому цьому?

Віталій: Дуже рідко.

Леонід: Кольорокорекція – це виключно питання зображення. На цьому етапі працюють оператор і режисер.

Найприємніший і неприємний момент в процесі вашої роботи?

Віталій: Затвердження бюджету з замовником – найнеприємніший момент в моїй роботі (сміється). Ми його стверджуємо з замовником.

З артистом?

Леонід: Ні, з його менеджментом. Робота артиста – займатися творчістю. Він не повинен вирішувати жодних фінансових питань.

Віталій: Для мене найприємніший момент – це коли Леонід каже: "Дякую всім, зйомка закінчена", тому що потім моєї роботи стає менше. Практично найважча робота зроблена. І ще найулюбленіший, коли я отримую фідбек від артиста, що все було класно, що команда всім задоволена.

Віталій Денчук
Віталій Денчук / Фото: прес-служба

Леонід: У мене найприємніший момент – день прем'єри. Це день, до якого так довго всі йшли, великий і трудомісткий процес. І так, це наш маленький тріумф. Ми не артисти і не виходимо потім на сцену, щоб виступити, а після – отримати купу приємних слів. У нас є лише одне свято – день прем'єри, коли виходить довгоочікувана робота. У цей день нас вітають колеги, друзі і самі артисти. По суті, для будь-якого кіношника, а ми ототожнюємо себе з колегами з кіно, день прем'єри – це день свята.

Віталій: І особливо приємно отримати фідбек позитивний від колег безпосередньо, які розуміють, як це робиться і можуть оцінити всю складність. У разі з глядачем працює оцінка подобається чи не подобається. Йому все одно, який був бюджет, як це робилося.

Леонід: Найчастіше в нашій сфері відбувається не конкуренція, а суперництво за те, хто зробить крутіше. Адже почерки у всіх творців відео різні і у команд різна філософія. Наша команда вже стала брендом. У нас сформувалася своя філософія, внутрішні правила і канони, ми живемо бандою і чітко знаємо, що робимо. Тому класно, коли колеги оцінюють і кажуть, що круто вийшло.

Що найдорожче в кліпі?

Віталій: Люди, які беруть участь в процесі зйомок – хороші фахівці завжди варті грошей

Скільки в середньому зараз стоять кліпи в Україні?

Леонід: Для того щоб отримати якісний результат, ми не можемо дозволити собі зняти менше, ніж за 20-30 тисяч доларів.

Але є випадки, коли знімають кліпи на телефони, викладають в YouTube ...

Леонід: Якщо є ідея, то, будь ласка. Бувають випадки, коли приходить класний артист з класним треком, і у нас саме немає комерційних проектів, тоді ми можемо зробити паузу, для кайфу і загального розвитку зняти йому кліп безкоштовно.

Для кого вже знімали безкоштовно?

Леонід: Артем Пивоваров, Оpen Kids.

MOZGI Production у роботі
MOZGI Production у роботі / Фото: прес-служба

Віталій: Це не абсолютно безкоштовно, тому що в команді завжди є люди, яким ти не можеш не заплатити.

Розкажіть про кліп для "Ленінграда".

Леонід: Сергій просто зателефонував мені і запропонував разом попрацювати. Чесно кажучи, я ніколи першим не домовлявся з жодним артистом, з яким працював. Вони самі виходили на мене і пропонували співпрацю.

Якою була розмова з Сергієм Шнуровим?

- "Привіт, Леонід" – а, ні, він мене назвав Олексієм, – "це Сергій Шнуров турбує".

Сергій дуже інтелігентний чоловік, чесно зізнаюся. Він ввічливо познайомився зі мною по телефону, вибачився за те, що не може особисто зустрітися, висловив свою повагу з приводу моїх робіт і запропонував разом зняти кліп, якщо я не проти.

Я відповів: "Спасибі, дуже приємно, але я Леонід". Він вибачився, і далі ми почали спілкуватися як пацани (сміється). Пізніше Сергій прислав пісню.

Я знаю, що було кілька сценаріїв, і під один сценарій Шнуров сказав, що напише пісню?

Леонід: Так, було таке. Маю велику надію, що він напише пісню, адже сценарій, дійсно, хороший.

Де знімали кліп?

Віталій: Було кілька локацій: кіностудія Довженка, на Харківському масиві, в кафе біля парку Шевченка.

Як обрали "Ісуса"?

Леонід: На роль "Ісуса" ми переглянули 15 кандидатів. Вибрали хлопця, який найбільше виявився схожим на Ісуса, а точніше такого, яким ми звикли Його уявляти.

Яка сцена в цьому кліпі була найдорожча?

Віталій: Сцена з фурою – були задіяні каскадери, декорації, репетиції. Було багато нюансів, це зайняло кілька днів.

Яка була реакція артиста?

Леонід: Ми просто вислали монтаж, і він нам сказав: "Клас, фарбуйте".

Що ви відчуваєте при цьому?

Леонід: Відчуваю, що у нас був справжній тандем. Я вважаю, що режисер повинен робити свою роботу, йому потрібно довіряти і бажано не втручатися. Ми знаємо, що ми робимо.

Шнуров сказав в інтерв'ю, що над цим кліпом працювало багато юристів?

Леонід: Ціле адвокатське бюро, якщо бути точніше. Ми вислали їм сценарій і розкадрування, а після – вони зробили експертизу. До речі, за першою експертизі мені загрожувало трохи років.

Цей кліп ви вважаєте поворотним в кар'єрі?

Віталій: Одним з поворотних. У "Ленінграда" вже дуже високий рівень заданий, тому і для нас це стало новою планкою, новим рівнем. І те, що ми домоглися такого результату – це успіх, я вважаю.

Зараз багато кліпмейкерів надихаються кліпами 80-х. Де ви берете ці фішки?

Леонід: Зізнаюся, я фанат кліпів 90-х. Вони мене дуже надихають! Мені подобається їх алгоритм, поставлені кадри у відео, динаміка. Іноді беру кліпи цієї епохи за референс. Наприклад, в одному відео мені подобається корекція кольору, в іншому – стиль або рух по камері.

Сьогодні багато джерел натхнення. Один з найголовніших – це Pinterest. Навіть одна фотографія, картинка або колаж може наштовхнути на думку, яка чіпляється за іншу, третю, і ось ти вже вигадуєш сцену або кадр.

Влад Болсун, Віталий Денчук та Ірина Горова
Влад Болсун, Віталий Денчук та Ірина Горова / Фото: прес-служба

Про що ви мрієте в своїй роботі? Що для вас межа, до чого ви прагнете?

Віталій: Хочеться постійно підвищувати планку якості, щоб завжди було класно і процес не перетворювався на рутину. Хочеться, щоб на нас, як на крутих фахівців, звертали більше уваги зарубіжні зірки. В Україні дуже багато талантів!

Леонід: Для мене першочергове завдання – це стати продакшн-хаусом зі своєю філософією, баченням, брендом, знаком якості, щоб люди розуміли рівень. Якщо говорити про сам формат, думаю, ми б не хотіли обмежуватися тільки кліпами. Існує рекламне виробництво, серіали. Знаю, що це певний крок, жанр, навіть трамплін, який потрібно пройти. Мене особисто більше збуджує кінематограф і повний метр. Я говорю зараз про якісні серіали і фільми, які можуть вийти на світовий ринок і заявити про Україну як про виробника класного кіно. Мені здається, що наша країна здатна розповісти світові про важливе з якимось своїм підходом.

Який роботою на даний момент ви пишаєтеся найбільше?

Леонід: Насправді, після виходу кожного проекту ми думаємо, що це вершина, максимум того, що змогли вкласти в роботу. Але кожна наступна відеоробота – говорить про зворотне. Сподіваюся, що так буде завжди, адже саме таким чином відбувається зростання.

Раніше ми також писали що кліпмейкер Леонід Колосовський розповів про зйомки кліпу Каменських "Попа, як у Кім".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти