Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Балерина Катерина Кухар: "Якось Саша влаштував скандал через поцілунок із іншим артистом"

Світові зірки балету розповіли, як суміщають сімейне життя з роботою

Світові зірки балету розповіли "Сегодня" про таємниці класичного танцю, порізані кофти в гримерці, репетиції вдома, "голі" спектаклі і сцени ревнощів.

- Перше, що хочеться зазначити: потрапити на оперу і балет зараз непросто – квитки навіть на рядовий спектакль розкуповуються швидко. Не думала, що в ці нелегкі часи настільки виріс попит на прекрасне...

Реклама

Катерина: – Дійсно, так і є, ми самі це помітили. Особливо нас здивувало і порадувало, коли позаминулої зими, під час Майдану, люди все одно приходили в театр. Наш шлях з дому на роботу лежить через Європейську площу, і ми щодня бачили, що там відбувається. Проте щодня ми приходили на роботу, і у нас в театрі проходили спектаклі. Незважаючи на ситуацію в країні, люди приходили – зняти емоційну напругу, відволіктися від важкої ситуації в країні, їм потрібно було щось хороше і світле.

Олександр: – Був момент, коли люди трохи менше стали ходити – тижні три найбільш пікові. Але потім зал знову став наповнюватися.

- Часто у фільмах показують, що виворіт балету дуже отруйна – панує неймовірна конкуренція, артисти постійно будують один одному якісь підступи. З якими випадками стикалися ви?

Реклама

К.: – Старше покоління розповідало про різні таких хрестоматійних випадках, як бите скло в пуантах або щось ще. Зараз у нас, солістів, досить невеликі гримерки – на чотири-п'ять чоловік, ми все спілкуємося, і такого не відбувається. Але плітки, інтриги, злість, жіноча заздрість, жовч – цього більш ніж достатньо!

О.: – Це жіноча сторона медалі. А ось у чоловіків все набагато простіше. Якщо жінкам подобається плести витіюваті інтриги, то чоловіки просто перестають спілкуватися один з одним, якщо щось не так. Але бувають, звичайно, випадки, коли і хлопці виявляють фантазію. Наприклад, одного разу артист вирішив, так би мовити, пожартувати над своїм колегою і перед виступом намазав задню частину бандажа пекучої маззю – по-моєму, фіналгоном. Він, бідолаха, дотанцювалися до кінця вистави, але які у нього на обличчі були припливи і відливи, відтінки від блідого до яскраво-червоного (сміється)! Тому чоловіки або мовчать, або жартують.

- Тобто зараз в гримерках опери куди спокійніше, ніж було раніше?

Реклама

К.: – Ось, до речі, випадок згадала, як кілька місяців тому повернулася з Парижа. Туди мене запросили в ролі екзаменатора в академію балету. Це взагалі безпрецедентний випадок, коли українську прийму запросили на таку позицію, адже французи – дуже закриті люди, в тому плані, що вони нікого не пускають в свій професійний світ. А мені, до всього, довелося оцінювати випускників класу Ізабель Сьярволи – легендарної французької балерини, прими Гранд Опера; її персона такого масштабу, як Плісецька – дуже шанована, велика. Для мене це було дуже почесно! При цьому я бачила, як складно французьким колегам дається спокійно сприймати той факт, що чужинець на їх території має право голосу. А вже як на це "райдужно" відреагували в Україні! (Сміється)

О.: – У мене був випадок на одному з гала-виступів, коли мою кофту порізали. Це було років п'ять тому в Пітері. Один із запрошених солістів сів вальяжно за наш загальний столик, який розрахований на двох, і зайняв півтора місця. Я підійшов і акуратно зрушив його речі в сторону, щоб все по-чесному було і всім вистачало простору: полстола мого, а половина – його. Він нічого не сказав, тільки дуже красномовно подивився, і все. А після виступу приходжу я в гримерку і бачу, що цей хлопець вже зібрав свої речі і поїхав, а моя улюблена кофта порізана... Що поробиш! Але саму кофту було шкода – я її привіз з Олімпіади в Пекіні.

1_1016

- Олександре, знаю, що вам вдалося зачарувати саму Майю Плісецьку. Що це за історія?

О.: – Це було в Римі, коли я приїхав на міжнародний конкурс. У перший репетиційний день я йшов до сцени, яка була на відкритому майданчику, відпрацьовувати свій номер і побачив, що в залі сидить Плісецька. Я, звичайно ж, привітався з нею, кажу їй: "Здрастуйте!". А вона на мене так оценивающе подивилася, провела поглядом з голови до п'ят і відповіла: "Який гарний хлопчик!" (Сміється) Потім, протягом тижня, на репетиціях давала якісь поради, підказувала, на що звернути увагу. Через кілька днів вона вже, коли бачила мене, говорила: "О, мій красень йде!".

- Кажуть, у Майї Михайлівни був дуже строгий норов...

О.: – Вона була справжньою графинею. І головне – справжньою жінкою. А який у неї був погляд!

- До речі, хто з вас більше ревнує? Вам адже доводиться танцювати і з іншими партнерами. До того ж, впевнена, і глядачі після вистави всіляко намагаються висловити свої знаки уваги.

К.: – Хороше запитання (посміхається). Якщо творчі пари кажуть, що не ревнують, а спокійно ставляться до того, що їх половинці доводиться тісно працювати з іншими, в тому числі зображати кохання, – вони лукавлять. Тому "Ромео і Джульєтту" ми танцюємо тільки в парі, і ніяк інакше. А все через одну найсильнішої сцени ревнощів, яку одного разу закотив мені Саша.

О.: – Катя тоді танцювала в одному спектаклі, де в кінці за сценарієм був поцілунок з партнером. Але поцілувати-то по-різному можна: зазвичай це понарошку, партнер повертається потилицею до глядачів, і нібито все відбувається. І ось, значить, йде спектакль, я сиджу збоку з хлопцем, який знімає його на відео. Побачивши, що момент поцілунку наближається, кажу: "Ну-ка наблизити, будь ласка". І що виявляється – він по-справжньому, та ще так сміливо її цілує! Я був в шоці, тому що я ніколи собі з іншими балеринами такого не дозволяв. Це в Голлівуді актриси з усіма підряд що хочуть те й роблять, і нормально до цього ставляться, а я так не можу.

К.: – Це, напевно, східне коріння (сміється). Який же він скандал закотив! Спочатку вбіг до мене в гримерку з криком: "Це мені не здалося?". Такі пристрасті були – з грюканням двері і продовженням в гримерці того артиста. Я сиділа, просто як першокласниця провинилася. Словом, з цим артистом я більше не танцюю.

О.: – А навіщо нам танцювати з кимось іншим, якщо ми є одне в одного?

- Те, що ви чоловік і дружина в життя, частіше заважає або допомагає вам, коли ви працюєте над партіями?

О.: – Мені найзручніше працювати з Катею. Ви навіть не уявляєте, наскільки у людини розвинена м'язова пам'ять. Той артист, який починає танцювати з новою партнеркою, дуже багато часу витрачає на звикання. Від цього втрачається якість. А це ще й емоційна складова, адже багато уваги доводиться приділяти деталям. За вісім років спільних танців у нас все настільки злагоджено, що не потрібно зайвих слів.

4_61

- Що раніше сталося – ваш роман або творчий тандем?

О.: – Спочатку ми почали танцювати разом, але дуже скоро почали і зустрічатися. А взагалі, Катя мені шалено сподобалася ще до того, як ми стали в пару. Я тільки прийшов в театр, а вона вже блищала на сцені. Я прийшов в клас, бачу – вона стоїть біля верстата для солістів. Я ж став біля верстата для новеньких, але прямо навпроти неї, і постійно на неї дивився. Потім, коли нас вирішили поставити разом на балет "Лускунчик", Катя не дуже зраділа і, чесно кажучи, відмовлялася зі мною танцювати.

К.: – Я була незадоволена, тому що мені довелося працювати з новеньким, навчати його багатьом нюансам. На репетиціях у нас стояла напружена обстановка, я його постійно лаяла. А він терпів-терпів, потім не витримував і йшов, ляскаючи дверима. На наступний день, коли він знову щось робив не так, я знову злилася і лаяла, ми сильно сварилися, я говорила педагогу, що більше не буду з ним працювати, називала двієчником! Але він, відчуваючи свою провину і відчуваючи, що він не правий, вирішив мене задобрювати солодощами. Якось приходжу я в свою гримерку, а там на столику – солодкий заманює тортик, розумієте, – спокуса, яка недозволена. Але він був такий гарний, з полуничками, квіточками, що встояти було неможливо! А потім ми поїхали на гастролі, він почав себе проявляти як джентльмен – і валізи тягав, і прям будь-який каприз виконував, і говорив: "Ой, у тебе ніжки втомилися, давай розітру". Прямо до рани прикладай, який хороший хлопець! Пустив мені пил в очі (сміється).

- Тим не менше, ви стали сім'єю, і у вас народилася дитина. Але вже через два місяці після пологів ви, Катерина, вже відновили репетиції. Яких це зусиль коштувало?

К.: – Я Саші сказала, що готова народити йому дитину, незважаючи на кар'єру. Але оскільки балерині зробити це дуже складно через постійні дієти, фізичні навантаження, графік роботи і гастролей, то вставати до дитини ночами буде він. Так і сталося – прямо як у фільмі "Службовий роман": "А мамою у них був Новосельцев". Це я до того, що без Саші я б не впоралася. Він мені дозволяє довше вранці поспати, тому що розуміє, що мені, як артистці, потрібен здоровий сон, щоб добре виглядати.

О.: – Чоловікові-артисту теж потрібен здоровий сон!

К.: – Але у жінки недосип відразу відображається на обличчі! А взагалі я дізналася, що я вагітна, під час виступу. Це був мій найулюбленіший спектакль "Жизель" – я танцюю і розумію, що щось зі мною не так. Начебто і відчувала себе добре, і все нормально, але я розумію, що моє тіло поводиться якось по-іншому. І тут закралися підозри: очевидно, я вже при надії. Коли на наступний день я прийшла до лікаря на УЗД і попросила його оглянути мене, тому що мені здається, що я вагітна, той розсміявся і відповів: "О, дорогенька, ви що, подивіться на себе. Вам, щоб завагітніти, потрібно гарненько набрати вагу, у вас же немає ніякої жирового прошарку!" (Сміється) А потім у нього було таке здивування: "Нічого не скажеш, ви чекаєте дитину!".

2_522

- На скільки часу балерина випадає з ладу, коли виявляється, що вона в положенні?

К.: – Це дуже трепетний, але і дуже складний період. Адже якщо артистка позбавляється сцени, то вона в якійсь мірі втрачається, не знає, як бути. Мене називають рекордсменкою, оскільки після перших пологів я вже через три місяці танцювала "Лебедине озеро" в Італії, а після других – уже через два місяці була біля верстата. Це дуже складно, неймовірно, але я хотіла, щоб моє тіло якомога швидше адаптувалася до мого звичного режиму. А тому я намагалася відразу ж давати йому хоча б мінімальне навантаження. Інша справа, що коли дізнаються, що артистка вагітна, її тут же знімають зі спектаклів, оскільки все підтримки, па – це все дуже небезпечно для виношування. Наприклад, коли я перший раз дізналася, що в положенні, мені довелося заплатити величезну неустойку нашому імпресаріо, оскільки я зірвала гастролі.

- А ви вдома удвох репетируєте?

О.: – Ми вдома вчимо і згадуємо спектаклі! Не виконуємо, звичайно, все па – просто ходимо під музику і згадуємо порядок рухів. Тому побут у нас дещо інший, ніж у інших пар.

- Я дуже рідко чую, коли артисти балету кажуть, що хочуть, щоб їхні діти йшли по їх стопах. Ви бачите ваших діток в балеті?

К.: – Чесно, я мрію, щоб моя донечка цим займалася. Навіть якщо вона потім і не захоче продовжувати професійну кар'єру, все одно від цього їй буде багато користі: і красива фігурка, і дисципліна, і підкованість в класиці. Поки вона зовсім маленька і виглядає, як солодкий пиріжок – говорити рано, але коли трохи подорослішає – обов'язково постараюся зробити все, щоб їй це сподобалося. А ось з сином все по-іншому. Коли йому було три роки, я його відвела в нашу оперу, посадила в зал під час вистави. Він перші хвилини три з відкритим ротом розглядав сцену, потім зал, стелі, а потім повернувся до мене і так рішуче сказав: "Мама, балет – немає!" (Посміхається). Ми зрозуміли, що це не його стихія. Зараз він займається футболом.

3_212

- Ви дуже популярні за кордоном, вас часто запрошують виступати в якості запрошених зірок. Хто займається пошуком зарубіжних пропозицій – для цього потрібен спеціальний агент або вам телефонують безпосередньо? А головне, як про вас дізнаються?

О.: – Професійний балетний світ настільки тісний, що ми всі один одного знаємо. Для артиста балету, по-перше, дуже важливо не боятися брати участь у міжнародних конкурсах десь за кордоном. Звичайно, виступати там необхідно на високому рівні. Тоді закордонні імпресаріо звертають на тебе увагу, беруть твої контакти. І так рік за роком, і ти обзаводяться зв'язками, як павутиною. Якщо нам підходять умови виступу, все збігається з датами, то нам висилають відео вистави, ми з Катею розучуємо свої партії і їдемо виступати. До речі, поряд з тим, як часто пропонують щось вартісне і цікаве, пропонують і дуже рідкісне. Наприклад, один мій знайомий розповідав, що у нього є пречудова постановка: там артисти 40 хвилин просто ходять по сцені туди-сюди. Але це ще не все, говорить він: паралельно з ходінням артисти поступово починають роздягатися. І не до пояса або трусів, а повністю – догола! На цю пропозицію я відповів, що Україна поки не готова до такого перформансу (сміється).

- Те, що глядачі бачать на сцені, – це кінцевий продукт, який досягається дуже великими труднощами. Розкажіть, як проходить звичайний день артиста балету.

О.: – Ми приїжджаємо в театр до 10:30, о 11:00 у нас починається балетний клас. Спочатку у нас розігрів, близько 30 хвилин. Потім "станок" – це класичні рухи, які були придумані ще багато-багато років тому, при зародженні класичного танцю. Якщо їх виконувати правильно і щодня, то можна вберегти своє тіло від багатьох професійних недуг. Деякі артисти цим нехтують, а потім починається – коліна летять, спина ниє... Після станка йде "середина" – все, що ми робили у верстата, який допомагав нам тримати баланс, ми робимо по центру класу. Знову ж таки, якщо правильно робити верстат, то середину ти зробиш без особливих проблем. Потім стрибки (маленькі, середні, великі), після завершення стрибків балерини іноді надягають "пальці" – пуанти – і опрацьовують усі вправи. Це я описав тільки урок класики, наш "сніданок", без якого не проходить жодного дня. Навіть якщо ми десь на гастролях, намагаємося знайти місце і час, щоб зробити це. Далі у нас йдуть репетиції, їх може бути одна або дві-три в залежності від репертуару. І ввечері – вже спектаклі. Все це варіюється за часом дуже по-різному, але що залізно є – це урок класики.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти