Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Актор Володимир Долинський: "Граючи мавпу, захопився і зламав собі руку"

Актор розповів, як місяць жив з ложкою за щокою

Популярний артист Володимир Долинський в ексклюзивному інтерв'ю "Сегодня" розповів, як місяць жив з ложкою за щокою, про п'яну бурхливу молодість, про те, як себе приборкував, і чому просить дружину вирубати телевізор, коли його там показують.

- Володимир Абрамович, ось цікаво, як сьогодні, з висоти прожитих років, ви оцінюєте своє давнє юнацьке рішення піти в актори? Для вас це був усвідомлений вибір чи на рішення якось вплинули батьки?

Реклама

- Мені восьмий десяток років, і я, зізнатися, погано пам'ятаю той час (посміхається). Але якщо я поколупатися в пам'яті і відмотати час назад, то чітко розумію, що ніколи не хотів бути ні військовим, ні космонавтом, ні міліціонером, ні кравцем. Зате я завжди хотів бути актором. Моя перша прописка – це театр Вахтангова, бо тітонька моя працювала в театрі Вахтангова секретарем дирекції, і мої батьки через службовий вхід ходили по контрамарках дивитися спектаклі. І мене, таку грудочку, носили з собою, клали на диван директора театру – шкіряний, великий. І я там, природно, дзюрив, поки вони дивилися. Тому я і кажу: моя перша прописка – це театр Вахтангова. Якось звик я до театрального антуражу, театральної атмосфери. І коли став усвідомлювати себе, то все – йти, і тільки в актори! Нехай навіть в шепеляві актори. У мене ж був бічний сигматизм (при такому способі проголошення свистячих і шиплячих звуків язик повертається в роті ребром, утворюється витік повітря по боковому краю язика, і лунає такий собі "хлюпаючий" звук. – Авт.), такі ось щоки, блакитні очі ангельські, і нахабний був, як танк!

- Тобто приймальну комісію підкорили все-таки нахабством?

- Мене тато вчив: "Вова, ти, по-перше, Абрамович. По-друге, ти толвтожопенький. По-третє, у тебе блакитні очі. А це значить, що тебе будуть обов'язково ображати. Тому ти сміливо відразу бий в око, як в бубон. Аби дотягнувся". І я якось узяв це на озброєння на все життя. Так і було... Гарненький був, як божок. До мене підходили, а я на дівчинку був схожий, і говорили: "Яка дивна дівчинка!" – "Дурепа, тітка, я хлопчик!".

Реклама

- У ті часи існували поняття блату, знайомств? Чи у вашому випадку все склалося інакше?

- У мене ніякого блату не було. Хоча ви праві... У якійсь мірі блат зіграв роль у моїй кар'єрі. Мене, як закоренілого хулігана, вигнали з п'яти московських шкіл, і десятий клас я закінчував в Пітері, в Ленінграді. Там я жив з братом, який навчався у військовій академії, і дружиною. Туди приїхав на гастролі театр Вахтангова, і моя тітонька попросила у Віри Костянтинівни Львової, була така народна артистка СРСР, яка набирала курс, прослухати мене. Мене слухав Володимир Абрамович Етуш, Володимир Георгійович Шлезінгер, я читав їм щось. І вони сказали тітці: нехай малий спробує, щось в ньому є таке.

- Тобто не безталанний?

Реклама

-  Не безталанний. Ніяких гарантій дати не можемо, але нехай спробує. І коли я прийшов вступати, то читав Симонова: "До Олексія Суркова", де одні шиплячі і свистячі: "Ти пам'ятаєш, Альоса, дологи Смоленщини ..." (моторошно шепелявить). Твір був моторошно патріотичним. І в кінці Захава сидів – ректор інституту, і я йому: "Сто? Погано?" Він такий: "Ні! Оооот так! Ні хрена не зрозуміло, але смішно". І мене взяли, але з однією умовою – я принесу довідку, що у мене виправний дефект мови. У мене було всього два місяці в запасі. Папа мені взяв педагога, і я сидів цілодобово з ложкою за щокою: "Си, са, се, су, шу, ша, ши". А в призначений термін – 1 вересня – я пішов до кабінету Захави: "Борисе Євгеновичу, я виправив мову." Ти пам'ятаєш, Альоша, дороги Смоленщини, як йшли нескінченні злі дощі". – "Молодець, молодець! Але раніше було краще".

- Наскільки самокритично ви до себе ставитеся?

- Я – самокритично? Я просто вважаю себе розумною людиною, а тільки дурні люди не ставляться до себе критично. Я прекрасно знаю свої плюси, знаю свої мінуси. Колись я був в Ізраїлі, років дванадцять тому, то на одному з тамтешніх каналів був один дуже популярний ведучий. Здається, з "Джентльменів". О, згадав – Ян Левінзон. І він мені тоді сказав: "Знаєте, чим ви мене підкорили? Коли я вас запитав, ким би ви хотіли бути". Тоді я відповів йому, що найбільше в похилому віці я не хотів би бути лисим товстощокими веселуном. І доля наді мною посміялася: я лисий товстощокий веселун.

- Пам'ятаєте ви свою найпершу роль?

- Перша роль мені дісталася, коли я навчався в студії при театрі Станіславського, – була тоді в Москві така студія, і там, до речі, непогані актори починали – Женя Стеблов, Микита Михалков, Інна Чурікова, Ліза Нікіщіхіна. Так ось, ставили ми там спектакль "Таємничий острів", і в ньому я грав... мавпу шимпанзе. Я там в шкурі бігав по всій сцені, стрибав і до того дострибався, що темпераментно впав в оркестрову яму, зламав собі руку і, вже покалічений, догравав спектакль.

- Є роботи, які є предметом вашої особистої гордості і, навпаки – ті, про які не хочеться згадувати?

- Є. Як і у кожної людини, мені є чим похвалитися. Я дуже люблю свого Горанфло, (телесеріал "Графиня де Монсоро". – Авт.), я люблю себе в "Той самий Мюнхгаузен", я люблю себе в "Мишкові Япончику", багато таких є ролей. Але є ролі, про які мені і згадувати не хочеться. Просто ці серіали... Розумієте, в 90-ті роки треба було якось собі заробляти на життя. Але при цьому я завжди в першу чергу питав: "Текст канонізований?" І мені говорили: "Можете, Володимир Абрамович, під себе". І друге: я завжди міг переробити дубовий текст і оживити його якось. Я завжди відповідав за себе. Я завжди знав, що нижче свого рівня навіть в поганому серіалі роль не зіграю – я її підніму. Але не завжди виходило, і є ролі, які "Беее! Вимкни телевізор", – прошу дружину. "Чому ж, такий симпатичний!" – Каже вона мені. "Іди! Вимкни".

- Тобто гроші не завжди для вас є ключовим аргументом?

- У мене є предмет гордості: один дуже великий американський режисер приїхав в Москву, щоб знімати "Лісістрату", і викликали мене. Це якраз було після зйомок "Графині де Монсоро". "Ви будете грати з перекладачем, у вас там буде дивовижна роль, фільм обійде весь світ, і у вас будуть хороші гроші". Тоді вони платили в доларах. Для них сума звучала просто смішно, а для мене тоді це були дуже серйозні гроші. І мені дали почитати сценарій. Так ось, за сценарієм мужику відрізають яйця, кладуть ці яйця в баночку і кажуть: "Поки ви не станете ставитися до нас нормально, ми або скинемо їх у прірву, або..." І коли я прочитав цей перл, то зі сльозами на очах заявив, що не дам себе знімати в цих яйцях. Подзвонив їм і сказав, що відмовляюся. Вони мені дзвонили ще, вмовляли, але я був твердий. Я не знаю, хто погодився і посів у підсумку моє місце, але знаю, що фільм зняли в Білорусі. Там, мабуть, було ще голодніше, ніж у нас.

- Більше з "брудними" пропозиціями до вас не приходили?

- Зараз і не пропонують мені такого, адже розуміють, що я на це просто не піду. По-перше, все менше і менше пропозицій, треба чесно говорити. Тому що вже батьків-то пізно грати. Дідів вже можна або, з натяжкою, батька якоїсь літній особи. Розумієте? Час бере своє ...

- А якщо порівнювати тодішній і сучасний кінопродукт, гру акторів, на чию користь переважать ваги?

- Та Господи! Коли я був молодим, початківцем актором в театрі сатири, то я самому Анатолію Дмитровичу Папанову за горілкою бігав. А він говорив мені: "Гівнюки, молодь. Нічого не розуміють, тільки б отримати гроші, п'ють, як звірі!" Те ж саме і зараз. Я, вже відбувся, я актор похилого віку, теж на когось бурчить, хоча прекрасно розумію, що взаємини все ті ж самі, покоління все ті ж самі, батьки і діти, невдоволення ними, невдоволення нами. При цьому у мене дочка актриса (Поліна Долинська – наш глядач добре знає її за серіалом "Маруся". – Авт.), і я знаю, що це таке. Вона і її чоловік серйозно до цього ставляться, працюючи в Малому театрі. Розумієте, в нашій професії дуже важливі мізки, як це не дивно. І якщо у тебе є мізки, це дуже сильно тебе допомагає. А якщо ти навіть талановита людина, але у тебе немає мізків, ти зкурвишся обов'язково. Навіть якщо тобі пощастить, у тебе почнеться зоряна хвороба, тебе почнуть споювати, ти зіп'єшся, сколешься, ти зіпсуєш стосунки з людьми. Загалом, треба вміти приборкувати свій характер, треба мізки мати.

- Але ж ви навчилися приборкувати самого себе?

- У мене була бурхлива молодість: п'яний розбивався на машині, бився, виганяли з театрів... Минув час, я одружився. Уп'яте, звичайно, але з дружиною живу більше 30 років, з'явилася дочка, змінилися пріоритети. І я зрозумів, що битися добре, але і мені ж можуть зіпсувати те, чим я працюю, – морду. І не зможу працювати, не зможу годувати сім'ю, а більше я нічого і не вмію робити. Тому став дорослішати на п'ятому десятку, після сорока.

- Над чим ви сьогодні працюєте, в даний момент?

- Я знявся в одній дуже хорошій картині "Мир вашому дому". Картину знімали в Україні. Причому знімав її наполовину американський, наполовину єврейський режисер Володя Лерт. Це "Тев'є-молочник". Я там граю ребе Лейзера. Це дуже чудова робота, чудовий сценарій за п'єсою Горіна. Потім у мене є ще одна картина – "Танці на висоті", в якій я почав зніматися минулого року, але не дозняти, оскільки втратили потрібну погоду.

- На заслужений відпочинок йти поки не збираєтеся?

- На спокій? На вічний? Актор повинен вмирати на сцені. Я два-три дні відпочиваю, а на четвертий мені стає нудно, я тереблю провід телефонний і дивлюся, чи не глючить телефон, якщо він не дзвонить...

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти