Сучасні легкові автомобілі оснащуються спідометрами з дуже великим швидкісними показаннями понад 200 км / год і навіть вище. Однак багато хто задається питанням: навіщо виставляти такі значення, якщо є правила дорожнього руху з обмеженнями в швидкості? Причому, більшість автомобілів навіть не зможуть досягти граничних показників через технічні обмеження. Навіщо тоді взагалі створювати датчик, який не відображає справжні можливості автомобіля?
Відповідь трохи складніша, ніж здається. Але експерти з Business Insider вирішили простою мовою пояснити причину такого рішення. Причому вона не одна, а декілька і всі вони несуть мають зміст.
Дивіться також в сюжеті про те, як і скільки порушень зафіксували нові камери відеоспостереження:

Перш ніж ми почнемо розбір, варто зазначити, що більшість сучасних серійних автомобілів все ж можуть розганятися до граничних швидкостей, зазначених на щитку приладів. Але країн, в яких немає обмежень швидкості вкрай мало. Одна з таких нечисленних – Німеччина з її автобанами, підготовленими під швидкісну їзду – на них легально можна перевірити граничну потужність свого "залізного коня".
В інших країнах краще намагатися не спокушатися перевищувати гранично встановлену швидкість – це незаконно і тягне за собою не тільки адміністративну відповідальність, а також ризик втратити керування і крайню небезпеку виникнення аварії.

У чому сенс спідометрів з великими швидкостями?
З точки зору виробника, всі спідометри автомобілів середнього і бюджетного класу оснащуються однаковими датчиками, щоб здешевити процес виробництва. Незважаючи на різноманіття двигунів у доступному класі, ніхто не буде збирати окремий датчик швидкості під конкретний мотор – простіше використовувати вже готові рішення. Таким чином спідометри з недосяжними значеннями швидкості – це банальна економія на масовому виробництві.
Другий момент – в маркетингу. Як помітили дилери, дуже часто покупці звертають увагу на спідометр і його граничні показники. Практика показала, що потенційний власник вибере той автомобіль, в якому максимальна швидкість на спідометрі буде виставлена в 200 км/ч або вище, ніж 160 км/год або 180 км/год, – нібито з вищими показниками на щитку приладів машина оснащується потужнішим мотором.
Третій момент – питання психології. Численні дослідження показали, що найпростіше водієві сприймати інформацію з циферблата спідометра в тих ситуаціях, коли стрілка знаходиться у лівій напівсфері або ближче до "12 годин". Ця особливість обумовлена специфікою роботи людського мозку і сприйняття.
Останній момент стосується технічного аспекту. При проектуванні нового автомобіля інженери враховують, щоб стрілка спідометра не впиралася в обмежувач, або, простими словами не можна було "покласти стрілку". Потрібно це для запобігання неполадок інформаційного обладнання. Цілком очевидно, стосується це, головним чином, ситуацій з тими ж таки швидкісними магістралями, де автомобіль має право розганятися до 180 і більше кілометрів на годину.

Нагадаємо, що раніше експерти назвали найнадійніші позашляховики 2020 року. Також нещодавно експерти склали рейтинг з ТОП-32 найнадійніших авто 2020 року.