Книги на літо

Степан у Каннах

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Брежнєва та фури

Мороз і Tesla: з якими проблемами стикаються власники електромобілів

Власники поділилися порадами, як уникнути проблем при експлуатації електромобіля взимку в мороз
З якими проблемами стикаються власники електромобілів в мороз
З якими проблемами стикаються власники електромобілів в мороз / Фото: Wired

Tesla всіляко намагається переконати потенційних покупців у тому, як її електромобілі володіють чудовою курсовою стійкістю на зледенілих дорогах. Однак компанія замовчує інші негативні чинники, з якими стикаються електромобілі в зимову погоду: падіння ємності батарей, що позначається на дальності автономного ходу і збільшенні тривалості заряду. Як уникнути подібних проблем?

Читайте також:

Реклама

Дивіться також в сюжеті про те, як в Харкові зібрали унікальний електромобіль:

Проблема всіх електромобілів в тому, що літій-іонні акумулятори, які живлять електромобілі (а також мобільні телефони і ноутбуки), дуже чутливі до температури, відмінної від кімнатної.

Реклама

Взимку зарядка електромобіля відбувається довше
Взимку зарядка електромобіля відбувається довше / Фото: Wired

"Батареї в чомусь схожі з людьми – вони віддають перевагу такому ж температурному діапазону. Найкомфортніша температура для роботи акумуляторів – від 15 до 26 градусів за Цельсієм. Все що нижче або вище цих меж – згубно впливає на їх роботу. У міру зниження температури навколишнього повітря до 0 градусів, електролітна рідина всередині батарей стає в'язкішою. Одна біда, коли знижується ємність акумуляторів в мороз, але інша – збільшується тривалість зарядки", – пояснює директор Інституту енергетики Мічиганського університету Анна Стефанопулу.

Читайте також:

Реклама

Звичайно, виробники передбачили цей недолік при експлуатації, тому постачають електрокари системою управління температурою для батарей – вони нагрівають або охолоджують їх відповідно до умов навколишнього середовища. Якщо влітку досить охолодити батареї, то взимку нагрів створює додаткове навантаження.

У двигунах внутрішнього згоряння цей процес налагоджений простіше – вони знаходяться в постійному нагріванні, їх потрібно просто охолоджувати, а тепло, що відводиться, використовують для прогріву робочого простору мотора і салону з пасажирами. Батареї електромобілів слабо генерують тепло, тому транспортні засоби на електротязі змушені знаходити його десь ще: або поглинаючи невелику кількість тепла, яке виробляють двигуни та інвертори, або запускаючи спеціальний нагрівач. Останній процес вимагає додаткової енергії, що знижує дальність поїздки.

Читайте також:

Взимку, як правило, у електрокарів знижується дальність ходу приблизно на 25% порівняно з літнім сезоном. Крім того, для захисту акумулятора – найдорожчого компонента електромобіля – бортовий комп'ютер може обмежувати його використання при екстремально низьких температурах. Керівництво користувача Tesla Model S навіть попереджає: "У холодну погоду частина накопиченої енергії в батареї може бути недоступна".

Прогріти Tesla взимку – завдання непросте
Прогріти Tesla взимку – завдання непросте / Фото: Wired

Коли справа доходить до зарядки, мороз створює відразу дві проблеми. По-перше, обмежується рекуперативне гальмування, а швидка зарядка просто перестає працювати з метою захисту акумулятора. Досвідчені власники електромобілів добре звикли до цих особливостей і пристосувалися. Однак у новачків такі проблеми викликають фрустрацію.

Читайте також:

Досвідчені власники електрокарів поділилися кількома порадами щодо експлуатації електромобілів в холодну пору. По-перше, не дозволяйте батареї розряджатися – переконайтеся, що у електромобіля завжди залишається як мінімум 20-25% заряду – при негативних температурах автомобілю може знадобитися цей резерв для розігріву акумулятора. Під час прогріву найкраще підключити свій електромобіль до зарядки – так можна нагріти салон, не побоюючись розрядити батарею – Tesla і новий електричний Jaguar I-Pace навіть дозволяють зробити цю процедуру віддалено через додаток.

При прогріванні бажано підключати електрокар до зарядки
При прогріванні бажано підключати електрокар до зарядки / Фото: Wired

Тим часом дослідники працюють над розумними рішеннями, щоб максимізувати здатність автомобілів справлятися з холодною погодою. Їх мета – створити твердотільні паливні елементи, в яких не використовуватиметься рідина, що знизить чутливість до температур. Але вони все ще перебувають на стадії лабораторних випробувань, тож до виходу морозостійких акумуляторів мине 5-10 років.

Нагадаємо, що раніше "Вбивця" Tesla Cybertruck виявився красивіше і могутніше. Водночас Hyundai готує приголомшливий електрокар Prophecy.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти