Головна Сьогодні

Мороз і Tesla: з якими проблемами стикаються власники електромобілів

Власники поділилися порадами, як уникнути проблем при експлуатації електромобіля взимку в мороз

З якими проблемами стикаються власники електромобілів в мороз
З якими проблемами стикаються власники електромобілів в мороз
Фото: Wired

Tesla всіляко намагається переконати потенційних покупців у тому, як її електромобілі володіють чудовою курсовою стійкістю на зледенілих дорогах. Однак компанія замовчує інші негативні чинники, з якими стикаються електромобілі в зимову погоду: падіння ємності батарей, що позначається на дальності автономного ходу і збільшенні тривалості заряду. Як уникнути подібних проблем?

Дивіться також в сюжеті про те, як в Харкові зібрали унікальний електромобіль:

Проблема всіх електромобілів в тому, що літій-іонні акумулятори, які живлять електромобілі (а також мобільні телефони і ноутбуки), дуже чутливі до температури, відмінної від кімнатної.

Взимку зарядка електромобіля відбувається довше
Взимку зарядка електромобіля відбувається довше
Фото: Wired

"Батареї в чомусь схожі з людьми – вони віддають перевагу такому ж температурному діапазону. Найкомфортніша температура для роботи акумуляторів – від 15 до 26 градусів за Цельсієм. Все що нижче або вище цих меж – згубно впливає на їх роботу. У міру зниження температури навколишнього повітря до 0 градусів, електролітна рідина всередині батарей стає в'язкішою. Одна біда, коли знижується ємність акумуляторів в мороз, але інша – збільшується тривалість зарядки", – пояснює директор Інституту енергетики Мічиганського університету Анна Стефанопулу.

Звичайно, виробники передбачили цей недолік при експлуатації, тому постачають електрокари системою управління температурою для батарей – вони нагрівають або охолоджують їх відповідно до умов навколишнього середовища. Якщо влітку досить охолодити батареї, то взимку нагрів створює додаткове навантаження.

У двигунах внутрішнього згоряння цей процес налагоджений простіше – вони знаходяться в постійному нагріванні, їх потрібно просто охолоджувати, а тепло, що відводиться, використовують для прогріву робочого простору мотора і салону з пасажирами. Батареї електромобілів слабо генерують тепло, тому транспортні засоби на електротязі змушені знаходити його десь ще: або поглинаючи невелику кількість тепла, яке виробляють двигуни та інвертори, або запускаючи спеціальний нагрівач. Останній процес вимагає додаткової енергії, що знижує дальність поїздки.

Взимку, як правило, у електрокарів знижується дальність ходу приблизно на 25% порівняно з літнім сезоном. Крім того, для захисту акумулятора – найдорожчого компонента електромобіля – бортовий комп'ютер може обмежувати його використання при екстремально низьких температурах. Керівництво користувача Tesla Model S навіть попереджає: "У холодну погоду частина накопиченої енергії в батареї може бути недоступна".

Прогріти Tesla взимку – завдання непросте
Прогріти Tesla взимку – завдання непросте
Фото: Wired

Коли справа доходить до зарядки, мороз створює відразу дві проблеми. По-перше, обмежується рекуперативне гальмування, а швидка зарядка просто перестає працювати з метою захисту акумулятора. Досвідчені власники електромобілів добре звикли до цих особливостей і пристосувалися. Однак у новачків такі проблеми викликають фрустрацію.

Досвідчені власники електрокарів поділилися кількома порадами щодо експлуатації електромобілів в холодну пору. По-перше, не дозволяйте батареї розряджатися – переконайтеся, що у електромобіля завжди залишається як мінімум 20-25% заряду – при негативних температурах автомобілю може знадобитися цей резерв для розігріву акумулятора. Під час прогріву найкраще підключити свій електромобіль до зарядки – так можна нагріти салон, не побоюючись розрядити батарею – Tesla і новий електричний Jaguar I-Pace навіть дозволяють зробити цю процедуру віддалено через додаток.

При прогріванні бажано підключати електрокар до зарядки
При прогріванні бажано підключати електрокар до зарядки
Фото: Wired

Тим часом дослідники працюють над розумними рішеннями, щоб максимізувати здатність автомобілів справлятися з холодною погодою. Їх мета – створити твердотільні паливні елементи, в яких не використовуватиметься рідина, що знизить чутливість до температур. Але вони все ще перебувають на стадії лабораторних випробувань, тож до виходу морозостійких акумуляторів мине 5-10 років.

Нагадаємо, що раніше "Вбивця" Tesla Cybertruck виявився красивіше і могутніше. Водночас Hyundai готує приголомшливий електрокар Prophecy.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Wired

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти