Більшість мобільних користувачів в Україні приходять на інтернет – майданчик з пристроїв , на яких встановлена операційна система Android , при цьому , кількість таких користувачів в минулому році збільшилася , чого не скажеш про власників пристроїв з iOS . Про це розповіли експерти Prom.ua.
Але попит на мобільні додатки часто не залежить від типу операційної системи , оскільки в тренді зараз кросплатформенність . " Користувачу без різниці , завантажить він додаток в Market Play або App Store . Йому просто потрібно таке ж додаток як у друга, колеги , лідера думок тощо. Тому немає сенсу вибирати тільки одну платформу і втрачати потенційну аудиторію " , – зазначила в розмові керівник відділу Mobile компанії Artjoker Наталія Бринза .
Якщо говорити про існуючі сегменти ринку додатків , то умовно їх можна поділити наступним чином :
- стартап ( соцмережі , чати , навчальні app ) ;
- бізнес додатки;
- ігри;
- B2B.
Як відзначають експерти , зараз тільки формується попит на бізнес – додатки , які автоматизують комунікацію з клієнтами ( таксі , служба доставки тощо) і оптимізують внутрішні процеси в компанії ( i – commerce ) . Таких додатків не так багато , але в майбутньому ніша буде швидко заповнюватися .
Чи не втрачають популярності всілякі системні утиліти , а також фото- та відео – редактори – останні користуються чималим попитом з боку української аудиторії .
Ринок мобайл в Україні поки на стадії формування , але вже можна виділити наступні групи :
- i-commerce (можливість покупки через додатки ) ;
- Помічники ( офісні органайзери , пошук інформації , навчальні , додатки погоди тощо);
- Розважальні ( обробка зображень , аудіо і відео форматів ) ;
- Соціальні мережі ( додатки для спілкування ) ;
- Додатки B2B в структурі ( внутрішні системи контролю та організації процесів усередині компанії ) .
Бізнесмени поки не оцінили
Фото: app-global.ru
Сфера мобільного розробки в Україні зараз схожа з веб – сферою п'ятирічної давності . Український споживач поки не розуміє , як йому допоможе додаток в бізнесі і чому він так дорого коштує . Вкладати великі гроші в продукт , вигоду від якого ти не розумієш , нераціонально , тому багато проектів так і залишаються на стадії ідеї .
Закордонний ринок акумулює більший попит , оскільки там замовники приходять з конкретними вимогами і очікуваннями від готового рішення . Наші клієнти розглядають бізнес – додатки швидше , як іміджеве доповнення , а не джерело заробітку . Поки в українських клієнтів не буде чіткого розуміння переваг додатків , вітчизняні девелопери будуть працювати на більш обізнаних зарубіжних замовників .
Український споживач поки не розуміє , як йому допоможе додаток в бізнесі і чому він так дорого коштує
" Американці приходять з серйозними вимогами до розробки , їм потрібні проекти рівня SaaS , cо складним бекенд і високими технологіями . Вони шукають висококваліфікованих розробників у нас і готові за них платити – ця практика називається аутстаффінг ( використання трудового капіталу іншої компанії ) " , – зазначила Наталія Бринза
Європейці мислять в аналогічному напрямі , але їх запити перетинаються із запитами вітчизняного ринку . Клієнтам потрібна аргументація , чому додаток буде для них вигідно і звідки з'являється така ціна .З іграми простіше – їх можна монетизувати, стабільно отримуючи прибуток, а до додатків B2B – структури може бути застосована інша логіка – вони допомагають автоматизувати внутрішні процеси компанії , заощаджуючи час і ресурси
Якщо звернутися до даних аналітики Google Україна , то ніша бізнес – додатків не користується належною популярністю . До сих пір самими викачуваними додатків як AppStore , так і в Market Play є мобільні ігри , потім йдуть системні утиліти , а після вже і бізнес – додатки .