Головна Сьогодні

Гордість країни: ТОП-5 ігор родом з України

Найвідоміші відеоігри, розроблені українськими програмістами, які отримали визнання у всьому світі.

Цінність українських розробників у всьому світі дуже висока. Багато з них працюють в таких компаніях, як Microsoft, Google і Apple, змінюючи наш світ на краще. Однак не всі виїжджають закордон, багато хто залишається в Україні і розробляють власні проекти, націлені на світовий ринок. 

На честь Дня Незалежності України ми розповімо про найвідоміші вітчизняні відеоігри. Охопити всі проекти не вийде, тому звернемо увагу на найбільш значущі, які отримали високі оцінки критиків або мають велику фан-базу.

Анабіоз: Сон розуму

maxresdefault_05
Постер гри Анабиоз: Сон розуму
Канобу

Ця гра у всьому світі відома під назвою Cryostasis: Sleep of Reason. Розроблена українською компанією Action Forms в 2008 році комп'ютерна гра в жанрі survival horror (режим виживання в жанрі жахів) отримала високі оцінки критиків і гравців: Metacritic рейтинг гри становить 6,9 і 7,9 балів.

10 років тому проект виглядав просто фантастично, оскільки "Анабіоз: Сон розуму" була першою відеогрою, в якій використовувалася кінематографічна графіка з ефектом Motion Blur. При цьому всі об'єкти використовували високополігональні моделі. У самій грі була використана реалістична фізика з технологією PhysX – можна було помітити, як лід на замерзлих стінах починав танути при включенні джерела тепла і стікав на підлогу тонкими поточинами.

"В тилу ворога"

maxresdefault_1_04
Постер гри "В тилу ворога"
Best Way

Серія комп'ютерних ігор в жанрі стратегії з стрілялки елементами по Другій світовій війні. Проект "В тилу ворога" розроблений українською компанією Best Way з Сєвєродонецька. Перша частина вийшла в 2004 році, відома на Заході як "Soldiers: Heroes of World War II". Гру високо оцінили в усьому світі, виставивши 8,6 балів в Metacritic.

Гра чіпляла нестандартним для стратегій підходом, коли кожен окремий юніт міг керуватися гравцем вручну, ніби в шутері від третьої особи. Крім того, в грі була маса різноманітних рівнів з високою деталізацією і увагою до дрібниць.

Гравець міг взяти під управління будь-яку техніку, включаючи ворожу: танки, бронетранспортери, мотоцикли, вантажівки, автомобілі. Сама техніка мала зони ураження, а не звичні хітпоінти, і при попаданні у автомобілів могло розбитися скло, відвалитися колеса, погнутися корпус, а у танків відвалитися гусениця, заклинити або зовсім відірвати вежу під час вибуху боєкомплекту.

c17e02beb646b21629c28315a73fd8e3129a9ef0
Скріншот з гри "В тилу ворога"

Найприємнішою фішкою гри була тотальна руйнація: в ній майже не було об'єктів, які не піддавалися знищенню. У наступних частинах навіть з'явилася подоба терраморфіга, коли вирву від вибуху можна було використовувати як укриття.

fow_58
Скріншот з гри "В тилу ворога"

При цьому, кожен рівень вдавав із себе "пісочницю", де кожен міг проходити локацію, як йому заманеться, використовуючи всі можливості гри: хтось вибирав непомітну тактику, а інші вважали за краще сісти в танк і зрівняти всю локацію з землею.

igrat-v-v-tylu-vraga-2-cherez-hamachi_1
Скріншот з гри "В тилу ворога"

На 2018 рік у Best Way налічується 15 ігор в серії "В тилу ворога", остання з яких вийшла 2016 року з назвою "Штурм 2: В тилу ворога. Початок". Зараз компанія активно розробляє чергову гру по Другій світовій війні Gates of Hell, використовуючи давно відточену формулу успіху, але з поліпшеною графікою і фізичним движком.

"Козаки"

cosacks
Постер гри "Козаки 3"

У 2000 році з'явилася "українська відповідь" популярній стратегії Age of Empires у вигляді гри "Козаки: Європейські війни". Це гра в жанрі стратегії в реальному часі, розроблена київською студією GSC Game World.

Гра підкуповувала приємною на той момент графікою і великою кількістю країн, за які можна було зіграти: Австрія, Алжир, Англія, Венеція, Іспанія, Нідерланди, Польща, Португалія, Пруссія, П'ємонт, Росія, Саксонія, Туреччина, Україна, Франція та Швеція. Більшість країн, переважно країни Західної Європи, мають стандартний набір будівель і юнітів. Юніти кожної країни крім зовнішніх відмінностей мають свої індивідуальні особливості.

002_retro_big
Скріншот з гри "Козаки: Європейські війни" (2000 рік)

У сюжетній кампанії можна було очолити козаків Запорізької Січі і повоювати проти татар, а потім поборотися за незалежність від Речі Посполитої.

На 2018 рік вийшло 3 повноцінні частини Козаків і дев'ять доповнень до них. Остання гра в серії Козаки 3 вийшла в 2016 році.

S.T.A.L.K.E.R.

stlk-header
Постер гри "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl"
apocalypsezone.com

Гра S.T.A.L.K.E.R Тінь Чорнобиля, розроблена студією GSC Game World, у всьому світі безпосередньо асоціюється з Україною, поряд із Шевченком, Чорнобилем. Гра довела, що український геймдев може робити атмосферні ігри, які не поступаються західним аналогам.

Головна причина популярності – можливість поблукати віртуальною Чорнобильською зоною з мертвим містом Прип'ять з купою аномалій, монстрів і цікавим нелінійним сюжетом.

Ті, хто пам'ятають анонс гри в 2001 році, довелося чекати довгі 7 років до моменту виходу. За час розробки S.T.A.L.K.E.R .: Тінь Чорнобиля двічі змінив назву, змінив стилістику з футуристичного аркадного шутера, до екшна у відкритому світі майбутнього Чорнобильської зони, і, на жаль, втратив безліч обіцяних можливостей, на кшталт водіння транспорту і повноцінну систему A-Life.

maxresdefault_2
S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля c HD модом

Хоча найбільше гру полюбили саме на теренах країн СНД, оскільки в грі була в наявності своя рідна стилістика. Саме за атмосферу і рідний стиль гри прощали численні баги, яких в S.T.A.L.K.E.R. було величезна кількість, частина з яких не виправлена й досі.

fon_stalker
ЧАЕС у грі S.T.A.L.K.E.R.: Тінь Чорнобиля
STALKER Wiki

Після "Тіні Чорнобиля" вийшло ще два аддона у вигляді самостійних ігор: S.T.A.L.K.E.R .: Чисте небо і S.T.A.L.K.E.R .: Зов Прип'яті. Остання виявилася найвдалішою грою серії, максимально наблизившись до показника "той самий Сталкер".

Метро 2033

metro-2033-9
Постер гри Метро 2033
technobuffalo.com

Metro 2033 – це відеогра в жанрах шутера і жахів, що з'явилася в продажу в 2010 році. Розроблена українською компанією 4A Games з Києва, частина з яких раніше працювали в GSC Game World. Є першою повністю вітчизняною грою, що вийшла на ігровій приставці Xbox 360.

Сюжет гри ґрунтується на однойменному романі Дмитра Глухівського "Метро 2033". Сюжет гри розгортається в постапокаліптичній Москві, а саме – в московському метро, де кожна станція є оплотом різноманітних політичних рухів: від комунізму, до анархізму.

g3ieg76px0
Метро 2033
Ігромания

Другою особливістю гри стала дуже красива графіка з використанням технологій API DirectX 11. Разом з чудовою дизайнерською роботою рівнів, Metro 2033 стала однією з найбільш атмосферних ігор 2010 року. Також варто відзначити і мінімалістичний дизайн інтерфейсу, де замість екранних індикаторів доводилося візуально оцінювати недолік патронів в обоймі, зношеності фільтрів у протигазі, а замість сюжетного покажчика доводилося орієнтуватися за компасом.

79be67e767413e01_848x477
Метро 2033
Ігроманія

Успіх допоміг розробникам випустити продовження у вигляді Metro: Last Light, яка продовжує оригінальну історію. А в лютому 2019 року 4A Games випустять третю гру в серії – Metro Exodus.

Нагадаємо, що раніше в Steam дорогу і популярну гру роздають безкоштовно, а семирічна дівчинка створила комп'ютерну гру і продає її в Steam.

Всі подробиці в спецтемі День незалежності 2018

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти