Ринок електромобілів розвивається шаленими темпами паралельно із зростанням попиту на них. Причому до їх виробництва підключаються навіть ті фірми, які раніше не займалися автомобілями в принципі. Нещодавно Sony представила свій перший електрокар, а днями відомий виробник пилососів з Великої Британії Dyson теж анонсував 7-місцевий електричний кросовер під кодовою назвою N526. Але його ніхто не зможе купити.
Сер Джеймс Дайсон особисто представив амбітний проект елітного електромобіля, який проіснував недовго. У недавньому інтерв'ю Sunday Times, відомий винахідник, розповів, чому прототип N526 не зміг дістатися до доріг загального користування.
Вперше про свій намір почати виробництво електромобілів компанія Dyson повідомила в 2017 році. Розробка йшла повним ходом до кінця минулого року. У жовтні 2019 року компанія відмовилася від своєї програми з випуску електромобілів через відсутність комерційної перспективи.
Дивіться також в сюжеті про те, як проходять випробування електрокари Tesla:
Причиною став дуже роздутий бюджет – на проект було витрачено понад 500 мільйонів доларів. Це стало занадто дорого для виробника пилососів та іншої побутової електроніки. Це не перший раз в історії індустрії, коли нові гравці на ринку не змогли одужати таку розкіш – підсумкові моделі виходили занадто коштовними. Навіть Tesla, яка, можливо, є негласним лідером цієї галузі, не позбавлена фінансових проблем. У випадку з моделлю електрокара від Dyson, її собівартість склала 182 мільйони доларів – покупців на такі авто не знайшлося і проект довелося згорнути.
Засновник компанії показав в Twitter семимісний кросовер, який так і залишився нездійсненною мрією. Батарея електрокара дозволяла йому долати відстань до 965 кілометрів. Такого показника вдалося досягти багато в чому завдяки запатентованим твердотілим батареям, які здатні забезпечувати такі характеристики "навіть в морозну лютневу ніч при швидкості 110 км/год на автомагістралі з включеним обігрівачем і радіоприймачем".
Незважаючи на вагу в 2,6 тонни, алюмінієвий електромобіль Dyson може розігнатися від 0 до 100 км/год всього за 4,8 секунди, а його максимальна швидкість досягає 200 км/год. Під капотом у N526 два електродвигуни потужністю 200 кВт, а це приблизно 536 к.с. У русі електрокар продемонстрував сам Джеймс Дайсон в спеціальному закритому комплексі.
Прототип зовні нагадує сучасну версію Range Rover. Приблизні габарити кросовера, за словами видання The Times, близько 5 метрів в довжину, 2 метри завширшки, а висота – 1,7 метра. У салоні встановлені компактні крісла з сегментованими подушками і підголівниками. Дайсон зазначає, що вони забезпечують відмінну підтримку попереку. Приладова панель електромобіля виконана в мінімалістичному дизайні.
Незважаючи на те, що розробка електрокара зупинена, команда з 500 осіб вже працює над різними іншими проектами, а компанія відкрита для пропозицій, щоб дозволити іншим автовиробникам використовувати їх твердотілу технологію батарей, які щонайбільш ефективні, ніж сучасні літій-іонні елементи. На питання, чи спробує Dyson коли-небудь знову зайнятися електромобілями, голова компанії відповів, тільки якщо це стане комерційно життєздатним.
Нагадаємо, що раніше Джеймс Дайсон допоміг Великій Британії врятувати мільйони життів випуском зброї перемоги над коронавірусом – життєво необхідних апаратів штучної вентиляції легенів.
Також варто відзначити, що електромобілі стають розумнішими, і нещодавно Tesla Model 3 сама затримала злодія при спробі угону.