I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Ярослава Антипіна: "Якщо нашій жінці сказати: "Ти можеш!"- вона починає творити дива"

Ексклюзивне інтерв'ю із засновницею спільноти WE ARE

Світова історія знала чимало історій жіночого суперництва і підступності. Про ворожнечу голлівудських кінодів Джоан Кроуфорд і Бетт Девіс ходили легенди, і навіть вийшов однойменний серіал, присвячений тому, як в апогеї ненависті одна до одної їм довелося зніматися в кінострічці "Що сталося з Бебі Джейн?". Принцеса Діана називала коханку свого чоловіка Чарльза – Каміллу Паркер-Боулз "ротвейлером". На її думку, Камілла була такою ж, як собаки цієї породи: агресивною і некерованою. Понад 12 років триває взаємне протистояння зірок великого тенісу Серени Вільямс і Марії Шарапової: дівчата не одноразово обмінювалися образливими словами в ЗМІ, а одного разу росіянка навіть довела американську спортсменку до сліз.

Реклама

Але часи стрімко змінюються і в 21 столітті можна спостерігати, як поняття горезвісної жіночої конкуренції вже втрачає свій сенс. Поп-співачки активно діляться в сторіс прем'єрами кліпів одна одної, інстадіви більше не соромляться розповісти про свої проблеми багатомільйонній аудиторії або показати своє реальне тіло після операцій або пологів. Підтримувати, спробувати і ділитися досвідом одна з одною – такий девіз жіночої екосистеми (платформи) WE ARE. Для її запуску Ярослава Антипіна залишила успішну посаду, і тепер всі міські кафе стали її новими робочими місцями, де за допомогою одного ноутбука таі багатотисячної підтримки жіночої спільноти вона відбудовує новий вид соціального бізнесу в Україні.

WE ARE – навіщо, для кого і чому варто приєднуватися?

Все трапилося дуже спонтанно, та я й не знала про існування жодної жіночої спільноти. У моєї знайомої був досить непростий період в житті, і ми домовилися про зустріч. Чекаючи її в кафе, я подумала, як же було б добре, якби не просто я з нею спілкувалася, а ще ряд жінок, які теж могли б поділитися з нею досвідом виходу з важкої ситуації. Та й взагалі, хочеться збиратися і допомагати одна одній. Знаєте, я така людина, що, коли виникла ідея, мені дуже важливо її відразу ж і випробувати, ніяких "7 разів відміряй ...". І ось, поки я чекаю подругу, пишу пост у Facebook, де розповідаю про свою ідею зібрати жінок разом і спілкуватися, обмінюватися думками. І бачу, що цей пост набирає багато лайків, і я вирішую, що потрібно починати рухатися в цьому напрямку.

Реклама

І яким був ваш перший крок?

Визначитися з назвою. На той момент я дуже захоплювалася новими технологіями, і ми ходили з моїм чоловіком по виставках. Він запропонував пограти зі смислами: перекласти англійською поняття "віртуальна реальність" і взяти великі літери, а ще можна додати слова і вийде словосполучення, яке в перекладі означатиме "ми є". Потім я створила групу в Facebook і запросила туди тих дівчат, які раніше лайкнули мій пост. Ми стали знайомитися одна з одною і вирішили зустрітися, щоб обговорити, а що ж робитимемо далі? На зустріч прийшло 25 дівчат, і ми зрозуміли, що кожна має свій унікальний досвід, яким і може ділитися з іншими. Далі зростання вже пішов органічно, почали приєднуватися дівчата з інших міст, до того ж ми не витрачали нічого на рекламу.

Ярослава Антипіна: Я така людина, що, коли виникла ідея, мені дуже важливо її відразу ж і випробувати
Ярослава Антипіна: Я така людина, що, коли виникла ідея, мені дуже важливо її відразу ж і випробувати / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Реклама

Що ще вирішили на стихійній жіночій раді?

Я зрозуміла, що нам потрібно створити свій звід правил, за яким ми будемо працювати, і якщо спочатку всі вони містилися на одній сторінці, то тепер уже на 25-ти. Ми також запустили тематичні рубрики і створили свою програму експертів, зараз їх вже понад 60. Вони періодично пишуть про красу, дозвілля, роботу – так ми розвиваємо наших внутрішніх лідерів думок. Ще ми плануємо запустити marketplace, де кожна жінка з будь-якої точки світу зможе розповісти про свій бізнес або товар. Так вона розширить поле клієнтів, ще й пропонує плюшки (знижки або подарунки) для учасниць. WE ARE теж від цього тільки виграє, адже ми отримуємо нову аудиторію і відсотки від угоди. Якщо підприємниця продає шкарпетки, ми, звичайно, не будемо брати з неї 10% за розміщення на платформі, все буде залежати від масштабу її справи. Насправді вартість запуску такого роду бізнесу часом не дорожче за купівлю сукні.

Тобто кожен може стати вашим експертом? Наскільки це авторитетно?

У нас немає суворих вимог, наприклад, як писати, до наших експертів. Нехай жінка пише як вона бачить, адже кожна з нас носій свого унікального досвіду. Я помітила, що в нашій екосистемі відбувається природний відбір. Для того, щоб стати експертом, потрібно спочатку зробити тестову публікацію. А далі вже вирішує жінка WE ARE, і якщо відгуку немає, то експерт самоусувається, але ми не відмовляємо нікому, адже кожна жінка цього варта.

Який же ваш унікальний досвід?

Я не боюся пробувати. Я, якщо вже щось вигадую, то відразу намагаюся це втілити. Важливо робити і не боятися. Якщо у вас є велика ідея, і якщо ви вже зараз можете робити кроки для її реалізації – значить це точно ваша справа. А якщо думаєте відкласти дії на завтра, післязавтра, то й не потрібно. Одне з найбільших досягнень нашої платформи зараз в тому, що разом з нами жінки почали пробувати і не боятися.

А якщо все ж трапився провал?

Теж добре, адже це ж досвід. Я часто чую фразу про якийсь продукт, який став успішним: "Ну я це давно вигадав/ла". А я кажу: "Ви це вигадали, а хтось втілив в життя". Сама по собі ідея – нічого не варта, її потрібно реалізовувати. Якщо ви зробили і у вас не вийшло, то ви ж все одно молодець! Провал навчить зробити наступний крок правильнішим. У кожної ідеї є тільки два варіанти: вийшло чи ні, третього не дано.

Ярослава Антипіна: Сама по собі ідея нічого не варта, її потрібно реалізовувати
Ярослава Антипіна: Сама по собі ідея нічого не варта, її потрібно реалізовувати / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Нерідко дівчата щось планують і діляться цим, але стикаються з такими "всезнайками", які починають критикувати, – у нас же таких немає! Жінки WE ARE навчилися підтримувати одна одну. Адже коли ви приходите в колектив, де можна бути собою і відкинути стереотипи, ви теж станете так поводитися: не накидаючи на інших, адже це просто деструктивно. Почути ж себе неможливо, не слухаючи інших. Я також впевнена і в тому, що запускати свій бізнес не завжди так вже необхідно, хтось знайде себе в материнстві або в саморозвитку.

Як вирішуєте в який час і яку краще рубрику публікувати?

Спочатку орієнтувалася на статистику в Facebook, але потім припинила. Якщо рубрика присвячена бізнесу, то це робочі дні. Мистецтво, розваги, діти, танці – це вихідні. У п'ятницю ввечері я взагалі нічого не публікую. Загалом, я всі рішення приміряю через себе, а потім просто спостерігаю за реакціями дівчат.

А скільки у вас в команді дівчат?

Як такого штату у мене немає. Я знаю, здається, так не буває, але дівчата працюють безкоштовно, адже вони настільки вірять у співтовариство WE ARE і їм подобається те, що вони роблять. Уже за рік ми встигли допомогти багатьом, навіть розширити їх бізнес на інші міста, адже досвід і можливості не повинні мати меж. Якщо, наприклад, мені потрібно посилити наші рубрики, щоб потім можна було якісно їх запустити в мобільному додатку, я просто кидаю клич і питаю, хто з дівчат готовий бути відповідальним за це, і впродовж доби я закриваю це питання.

Скільки учасниць у вашій екосистемі?

У Києві, з якого все і почалося, у нас поки найбільший майданчик, тут майже чотири тисячі учасниць, всього – близько семи тисяч в світі. Активних міст – до 10. Я хочу, щоб в кожному місті були свої експерти, які можуть зібрати дівчат і впроваджувати те, що впроваджуємо ми.

Ярослава Антипіна: Дівчата в моїй команді працюють безкоштовно, адже вони настільки вірять в співтовариство WE ARE
Ярослава Антипіна: Дівчата в моїй команді працюють безкоштовно, адже вони настільки вірять в співтовариство WE ARE / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

Які були помилки при запуску?

У Києві ми провели більше сотні оффлайн зустрічей, поки я не вирішила їх припинити. Тому що ми почали робити все дуже рутинним і це вже стало не цікавим. Я раптом зрозуміла, що ми забули про жінок. Так, ми доносили правильну і корисну інформацію, але ми припинили робити свято для жінок, якого прагне кожна. Келих шампанського, полуничка, подарунки тепер стануть постійними атрибутами цих зустрічей.

Скільки коштує вступити в WE ARE?

Жодних членських внесків ніколи не буде, у нас така ж політика, як у Facebook. Для жінок важлива легкість, тому в WE ARE буде завжди легко вступити або його покинути. Мені ж важливо, щоб бізнес був соціальним і допомагав жінкам. Монетизувати ми будемо за допомогою підписки, але за дуже доступною ціною: наприклад, долар на місяць вже може принести пристойну суму. Я розумію, що люди ще до цього не звикли, але я хочу показати, що за контент можна і потрібно платити. Я сама завжди плачу за фільми в інтернеті або скачування книги.

Саме в Україні процвітають піратські сайти, у нас не прийнято платити за інтелектуальну власність ...

Так, але хто, як не такі молоді підприємці як ми, можемо змінити ситуацію і налагодити цю бізнес-модель?! Мені здається аудиторія готова платити за контент.

А ще як збираєтеся монетизувати вашу жіночу екосистему?

Крім підписок, платних розміщень про послуги бізнесменів-жінок, ми ще вводимо онлайн освіту. Ціна курсів теж дуже доступна, не дорожче 500 гривень. Бо я зауважую не тільки Київ, але й інші міста. Можливо, ціна 2000 гривень для столиці нормальна, але вона не буде прийнятною для Конотопа, припустимо. Нам важливо навчати конкретним навичкам. Зараз у нас користується попитом курс з ведення Instagram, наприклад. Ми ще хочемо запускати 5 або 6 курсів на місяць для того, щоб вони вже могли приносити прибуток.

За вашими спостереженнями, що заважає жінкам досягти успіху?

Страх починати щось пробувати. Часто жінки прислухаються до думки інших і при першому ж негативному відгуку пропадає їх впевненість у собі. Часто, навіть від невпевненості у собі, вона починає шукати бізнес-партнера. А ось жінки на заході цього не бояться. Ми часто вибудовуємо впевненість в собі на оцінках інших. Але ж якщо робити те, чого прагнеш – все і вийде! Ми креативні, адже у наших жінок не такий великий досвід створення бізнесу, у жінок не було так багато можливостей, їм частіше доводилося виконувати роль домогосподарки. Але ж українки можуть створювати дива! Завдяки WE ARE я переконалася, що якщо нашій жінці просто сказати "ти можеш!" – вона починає вірити в себе, творити чудеса і може створити унікальний продукт. Відсутність досвіду буде навіть плюсом, тому що тепер вони можуть створювати те, чого ніхто ще не створював.

Ярослава Антипіна: Відсутності досвіду при створенні бізнесу буде навіть плюсом
Ярослава Антипіна: Відсутності досвіду при створенні бізнесу буде навіть плюсом / Фото: Іван Марчук, Сьогодні

На ваш погляд, наскільки жінки в Україні піддаються різним типам дискримінації?

Так. Жінки говорили, що стикалися з відмовами на співбесіді з приводу роботи, тільки тому, що у них є маленькі діти. Жінкам все ж слід змінюватися і проявляти вольове зусилля, відстоюючи свою позицію.

Щаслива жінка – це ...

О, просте питання – це яка "ок" з собою. Почувається добре тут і зараз. Коли жінка відчуває себе гармонійно в будь-якій ролі: чи то матері або бізнес-вумен.

Чому немає чоловіків у жіночих спільнотах?

Так, чоловіки, звичайно, приносять багато конструктиву. Симбіоз жінки і чоловіка ідеальний, вони підсилюють один одного. Але вже якщо чоловік заходить у жіноче співтовариство, жінки починають змінюватися, кокетувати, хоча можуть і не віддавати собі в цьому звіт. Це природа!

Які у вас рольові моделі?

Мішель Обама, дуже раджу прочитати її книгу Becoming, Белінда Гейтс, яка нещодавно тільки вийшла з тіні чоловіка, і Ілон Маск. Так, він не створив жодну компанію, зате став відмінним CEO і прославився на весь світ.

*Дякуємо за надане приміщення для зйомки фотостудії Pandora Studio

Читайте також інтерв'ю з Дмитром Стародубовим про те, як продаж морозива на набережній Дніпра переріс у крафтовий бізнес Mr. Pops.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти