Головна Сьогодні

Чому не можна сидіти поруч з начальником

Погана поведінка боса – заразливо, стверджують вчені

Нідерландські дослідники з Роттердамської школи менеджменту з'ясували, що офісним працівникам потрібно сидіти якнайдалі від свого боса. З текстом роботи можна ознайомитися в Тhe Journal of Management.

Група вчених під керівництвом Гіса ван Хувелінгена (Gijs van Houwelingen) провела серію експериментів, в ході яких зробила висновок, що погана поведінка боса – заразливо. В одному з експериментів брали участь 150 студентів. Автори дослідження поділили їх на дві групи: одні грали роль начальників, інші – підлеглих. У ході експерименту вчені з'ясували, що коли підлеглий сидить поруч зі своїм босом, який приймає несправедливі рішення і демонструє агресивну поведінку, то він автоматично копіює його дії. Більше того, "заразившись" від свого начальника, працівники починають несправедливо поводитися зі своїми колегами – особливо з тими, хто стоїть нижче по службових сходах.

Гіс ван Хувелінген розповів Газета.ru, які наслідки тягне "сусідство" з добрим босом. "Ми не знайшли помітних змін у поведінці працівників, які сидять поруч з добрим босом, – коментує автор дослідження. – Це, ймовірно, пов'язано з тим, що негативна поведінка впливає на людей значно більше, ніж позитивна. Наприклад, якщо ви вдарили свого собаку, це викличе сильну реакцію в оточуючих, в той час – якщо ви її погладите, на це практично ніхто не зверне уваги. Це не означає, що сусідство з добрим босом не викликає ніякого ефекту, – просто він значно менший і, отже, його набагато складніше виявити".

Крім того, Гіс ван Хувелінген зауважив, що в дослідженні брали участь тільки нідерландські та американські студенти, і, можливо, якби експеримент був проведений за участю росіян, результати були б інші через культурні відмінності.

Так, вчені з Ексетерського університету в Південно-Західній Англії з'ясували, що для більшої працездатності співробітників необхідно оживити інтер'єр, поставити поруч з комп'ютером кімнатні квіти, розвісити фотографії на стінах. На думку авторів дослідження, декорування офісу призводить до зменшення захворюваності працівників на 47% і підвищення їх креативності на 45%. Британські вчені стверджують, що навіть кілька горщиків з рослинами збільшують продуктивність персоналу на 38%. З текстом дослідження можна ознайомитися на сайті Ексетерського університету.

Інша команда вчених виявила, що для збільшення працездатності співробітників необхідно дозволяти їм спати під час робочого дня. Дослідження опубліковане в журналі Personality and Individual Differences.

На думку вчених, годинний сон збільшує концентрацію офісних працівників, а також знімає психологічну напругу.

А ось на думку дослідників з Північно-Західного університету в США, продуктивність співробітників залежить від ступеня освітлення робочого місця. Більше того, вчені з'ясували, що офісні працівники, чиї столи знаходяться біля вікна, довше і краще сплять вночі, знаходяться у відмінній фізичній формі і практично не мають проблем зі здоров'ям. Автори дослідження попереджають, що ні в якому разі не варто працювати в приміщенні без вікон.

Невтішні результати дослідження 2013: виявляється, в офісних працівників, які проводять більше ніж 4 години на день за комп'ютером, підвищується ризик виникнення раку, діабету і гіпертонії.

Крім того, вчені з Монреальського університету в Квебеку довели, що тривале сидіння перед монітором пов'язано з розвитком ожиріння в офісних співробітників. До речі, в медичній літературі давно існує термін "офісний синдром" – складний комплекс симптомів, що включає в себе порушення, які проявляються в різних органах і системах, і розвивається в офісних службовців у зв'язку з впливом на них шкідливих факторів навколишнього робочого середовища. На думку лікарів, найчастіші захворювання в офісних працівників – геморой, варикоз, гастрит і виразка шлунка, а також м'язово-скелетні болі в спині, шиї та верхніх кінцівках.

Крім того, у багатьох працівників з'являється синдром "комп'ютерної миші" – стан, коли у провідній руці виникають такі симптоми, як біль і слабкість у кисті, набряк кисті.

Для того щоб усунути "офісний синдром", лікарі пропонують співробітникам компаній частіше займатися спортом, йогою і здійснювати тривалі прогулянки на свіжому повітрі. Втім, існують і більш кардинальні підходи: наприклад, деякі лікарі радять офісним працівникам змінити місце служби або навіть вибрати нове поле діяльності.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти