I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Як все встигнути: вчимося планувати свої справи

Придумуємо мету, складаємо плани і вмикаємо внутрішнього "контролера"

Час – найцінніший ресурс з усіх, якими ми володіємо. Те, на що ми його витрачаємо, визначає зміст нашого життя. "Управління часом – це звичка, – каже психолог Наталія Скрипник. – Якщо звикаєш уважно ставитися до нього, правильно розраховувати, то будеш все встигати і на роботі, і вдома. Як і будь-яка корисна звичка, таймменеджмент починається з того, що людина усвідомлює, навіщо їй це потрібно: наприклад, хочеться більше встигати. І після цього вчиться бути дисциплінованою".

Ставимо перед собою цілі

Реклама

"Коли людина оглядається на останні півроку, часто розуміє, що нічого важливого не досягла, але при цьому весь час була зайнята, – говорить бізнес-тренер, консультант компанії "Богуш Тайм" Юлія Бойко. – А все тому, що люди не створюють своїх цілей або не пам'ятають про них. Для початку потрібно подивитися, чого ти хочеш від життя за ключовими напрямками: здоров'я і фізична форма, розвиток особистості (чого я хочу навчитися?), сім'я, кар'єра чи свій бізнес, духовна (у чому моя місія?) і соціальна сфера (що я хочу зробити для суспільства?). Коли вдається намалювати ідеальну картину, важливо свої щоденні дії спрямовувати на досягнення цих цілей".

Три причини нашої ліні

"Для нашого менталітету характерна така позиція: поки ніхто не питає, можна нічого й не робити, – каже психолог і оргконсультант Наталія Скрипник. – Яскравий приклад – студенти, які навчаються не впродовж семестру, а під час сесії. У багатьох ця звичка зберігається і в робочому житті, коли велике завдання відкладають на потім, замість того, щоб виконувати його маленькими шматочками. У нашій ліні може бути три причини. Перша – ми зі школи звикли, що за спиною повинен стояти наглядач. Можливо, варто знайти людину, яка вас контролюватиме: спочатку постійно, а потім все менше і менше. Ви звикнете звітувати, а потім зовнішній контроль перенесете у внутрішній.

Реклама

Друга причина пов'язана з тим, що завдання вам нецікаве. Але стимул виконати його завжди можна знайти: ви можете отримати винагороду за його виконання або уникнути потенційної загрози за його невиконання. Впоралися з неприємним завданням? Зробіть щось приємне для себе – купіть собі щось солодке або сходіть на масаж.

Третя причина лінощів може критися у звичайній фізичній втомі. Тут порада очевидна – взятися за завдання після того, як гарненько відпочинете".

Щоб боротися з вічним відкладанням, психологи рекомендують братися за будь-яке завдання і працювати з ним не відволікаючись 15-20 хвилин – по таймеру. "Тут може бути два варіанти: перший – таймер продзвенить, а людина продовжить працювати, тому що апетит приходить під час їжі, – говорить Юлія Бойко. – Другий – через 20 хвилин переключитися на щось інше. Але за 4-5 таких підходів на день завдання можна здолати або значно просунутися в його виконанні".

Реклама

Складаємо плани

Психологи радять складати плани. "Хтось використовує програми в смартфонах, хтось-звичайний блокнот, – говорить тренер з комунікації Наталія Грабовська. – Але робити це потрібно обов'язково, інакше в діях не буде чіткості, і завдання просто вилетять з голови. Якщо складати довгострокові плани для вас поки важко, почніть зі щоденного планування, виділяючи на це 20 хвилин вранці або ввечері".

Складаючи план, треба бути реалістом і тверезо оцінювати, скільки часу знадобиться на виконання того чи іншого завдання. "Щоб правильно розподіляти час, потрібно його підраховувати, – говорить бізнес-тренер Юлія Бойко. – У магазині ми не набираємо товару на 1500 гривень, якщо в кишені є тільки 1000. А от свій час люди чомусь вважають гумовим. Якщо завдань більше, ніж часу, доведеться розставляти пріоритети".

Для цього часто використовують матрицю Ейзенхауера. Відповідно з матрицею, справи поділяються на: 1) важливі і термінові; 2) важливі, але не термінові; 3) неважливі, але термінові; 4) неважливі і нетермінові. Так що при плануванні прийдешнього дня ви можете розділити аркуш паперу на чотири частини і розподілити свої справи по терміновості і важливості. "При складанні плану 20% часу потрібно відводити на термінові, але важливі справи, тому що ця категорія найчастіше страждає, 60 – на термінові і важливі, 20% – на неважливі, але термінові (форс-мажор). Проблема багатьох людей у тому, що вони не планують час на форс-мажори, а насправді вони в середньому забирають п'яту частину нашого часу – якщо говорити тільки про робочий день, то це 1,5-2 години. Справи з останньої категорії – нетермінові і неважливі – можна виконувати за залишковим принципом: коли є така можливість", – зазначає тренер.

Встигнути побільше

Справді зайнятим людям часто потрібно прискоритися – для цього достатньо слідувати простим рекомендаціям. Наприклад, приступаючи до виконання складного або об'ємного завдання, треба витратити п'ять хвилин на планування, розбити завдання на етапи і робити все частинами.

"Найпродуктивніший час упродовж доби потрібно присвячувати виконанню найбільш великих і важливих завдань, – радить Юлія Бойко. – У кожної людини свій продуктивний час, але, як правило, це перша половина дня. І вона вічно завалена дрібними завданнями – краще залиште їх на потім, а з ранку візьміться за головне".

Ще одна корисна звичка – завершувати завдання якнайшвидше. "Якщо ви можете завершити справу впродовж найближчих двох хвилин, краще зробити це одразу, – говорить бізнес-тренер. – Попрацювали в офісі з документами – покладіть їх на місце. Насправді, це дуже економить час".

Відпочиваємо активно

Не можна дозволяти втомі накопичуватися, інакше ви не зможете працювати продуктивно. "Необхідно залишати хоча б по півгодини або годину на відпочинок у робочий час, причому щодня, – говорить тренер дитячої академії комунікації Наталія Грабовська. – Є багато охочих полежати на дивані, але відпочинок може бути активним. Наприклад, корисно переключити увагу з інтелектуальних на фізичні завдання: 20 хвилин йоги або півгодини в спортзалі тільки додадуть вам енергії. Багато хто розслабляється за допомогою спілкування, і це дуже правильно. Наприклад, відібрати півгодини у сну і попити кави з подругою: жива розмова "розвантажує" і надихає. Я б радила обов'язково виділяти час на спілкування і фізичні вправи щодня, як би ви не були зайняті. Деяким людям також важливо просто побути наодинці з собою, особливо жінкам. Просто попити чай, дивлячись у вікно, погортати журнал. Не відмовляйте собі в цьому".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти