Головна Сьогодні

Як подружитися з вчителями та допомогти дітям полюбити уроки – поради психологів і педагогів

Щоб дитині було комфортно в школі вчителі і батьки повинні працювати разом

Ще на етапі вибору навчального закладу для дитини багато батьків дотримуються правила "шукайте не школу, а вчителя". Але іноді відносини учня з класним керівником або вчителями-предметниками так і не складаються. А батьки замість того, щоб шукати варіант плідної співпраці, вибирають інші лінії поведінки. Причому лінії ці кардинально відрізняються, і з крайності "нехай сам розбирається" або "всіх порву за дитину" починають підлещуватися перед учителем. У першому випадку батьки намагаються по мінімуму контактувати з учителем/класом, а в другому – нав'язати дитині особливу увагу (що може спричинити додаткові проблеми в класі). Про те, як правильно будувати відносини з учителем, нам розповіли психолог Дарина Покальчук та Світлана Парщикова, а також вчителі столичних шкіл Ольга Доценко і Тетяна Семенчук.

ЗАПОВІДІ: НЕ КРИТИКУЙТЕ І НЕ ВІДШТОВХУЙТЕ ДОПОМОГУ

Перша порада, якудаютьпсихологиісамівчителібатькам,-постаратисяподружитисязучителеміцікавитися нимяклюдиною.

"Навітьелементранийщирийінтересдо викладача,доброзичливеставленняіпропозиціядопомогизалишитьпровас,якпро батька,приємневраження,-кажепсихологСвітланаПарщикова.-Прицьому,природно,вчительвідразу ж ненагрузитьвасвсім,щоуньогонакопичилося.Але,можливо,колисьізвернеться.Можнатакождізнатися,чимучительцікавиться.Дужеважливо: некритикуйтейогоіне обговорюйте-ніпридітях,ніприіншихбатьках".

Убатьків,втім,різніпоглядинатаку пораду-так,деяківважають,щотакийспосібдружитиаж надтоскидаєтьсянапідлабузництво.

"Нерозумію,чомуяповиннапроявляти зайвупослужливість.Намійпогляд,доситьспокійнихірівнихділовихвідносин",-говоритьмамакиївськогошколяраОксанаЛисенко.

Вартоходитиназбориіпідтримуватиконтактзучителем.

КОМІТЕТ.Деякібатькивважають,щокращийспосібналагодитивідносини-бутивбатьківськомукомітеті.Алевчителізтакимпідходомне згодні.

"Багато разівбулиобразивідбатьківзкомітету,щодо дитининемаєособливого ставлення,-кажевчительзКиєваТетянаСеменчук.-Доводитьсяпояснюватисутьучастівбатьківськомукомітеті:вонапередбачаєпокупкузошитів,пластиліну,замовленняекскурсійіт.д.,ане особливеставлення".

Аосьбатьківські збори-справа інша,іпсихологирекомендують ненехтуватинимизсамогопершогокласу.

"Вибудетевкурсітого, що відбувається,відразузможетеобговоритипроблему,якщовоназ'явилася.Авчительбудебачити,щовине байдужідожиттяшколиідитинивній,-кажеДаринаПокальчук.-Алеголовне неоцінюватиабозвинувачувативчителя,аобмінюватисядумкамищодоінтересівдитини.Якщовашмалюк"заслуженийшибениккласу"-вмійтеприпинити спробиіншихбатьківвисловитинегативну думкунайогорахунок".

Алеінацюпорадуубагатьохбатьківзнайшлосясвоєтрактування:за їхніми словами,великачастиначасуназборахприсвяченафінансових питанням.

"Алепро грошівамвсеоднорозкажутьісторазнагадають.Аосьвстановитиконтактзучителеміншихспособів,крімякзборів,не такібагато",-кажеТетянаСеменчук.

new_image_307

РУКА НА ПУЛЬСІ УРОКУ

Незважаючинате,щослово"підлаштовуватися"багатьмасприймаєтьсянегативно,безцьогоінколи необійтися,аджеучніввкласібагато,авчитель-один.Азначить,требазнаходитикомпроміс-особливоякщомовапро те,яквестисебеназаняттях.

"Батько може за типом темпераменту вчителя пояснити дитині, як йому відповідати на уроках, – кажуть психологи. – Якщо вчитель педант, то все повинно бути впорядковано: відповідь за планом (може бути, навіть прописана), чітка, з мінімумом міркувань, а теми в зошитах – розбиті на підтеми, абзаци тощо Якщо вчитель сам по собі швидкий – йому важливо вміння відповідати швидко і по суті. Якщо учень не може цього робити, потрібно відразу почати говорити "зараз я сформулюю" – інакше є ймовірність, що учитель посадить з двійкою. Найпростіше з емоційними і творчими вчителями – відповідь може бути не настільки чіткою і швидкою, а вступне слово і роздуми будуть тільки плюсом".

Єупсихологівщеодна порадащодограмотноїспівпраці,колидитинамаєгіпо-абогіпердинамічнийсиндром(занадтоповільнийабозанадтоживий)."Двішибайголовинакласвитриматискладно,аколиїхперебір-єймовірність,щосамевашнепосидавиявитьсятим,чиєпереведення віншушколу/класучительлобіюватиме.Щобцьогоне сталося,потрібнобутивконтактізвикладачем.

"Ябпорадилаприйтидо вчителя,пояснитиситуацію,попросити порадиізапевнити,щовибудетевиконуватийогопоради(бажано,втім,їхдійсновиконувати),-говоритьДаринаПокальчук.-Черезтиждень-двапотрібноприйтизновуіпоцікавитися,чи єзрушення,ізновупопроситирекомендацій,потімзнову.Швидше за все,вчительнесвідомопочнекращеставитисядо дитини.Цеможезмінитиставленняучнядо школи,івчительповіритьвсвійуспіхякексперта".

ПРИСЛУХАЙТЕСЬ ДО ВЧИТЕЛЯ. "На жаль,буваютьситуації,колизучнемвпоратисявшколідійсноне можуть,-кажекиївськийучительОльгаДоценко.-Учительізавучхоромстверджують,щоудитиниєпроблеми.Батькивцей часгострореагуютьнакритикуівсезаперечують.Алевартоприслухатисядо такихдзвіночківізводитиучняхочабдо шкільного психолога.Можливо,дитинаі негіпердинамічна -їйвсьоголишепотрібнадопомогафахівця".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти