Головна Сьогодні

Як знайти баланс між роботою та особистим життям: корисні поради коуча

Працюючі матері відіграють велику роль в успішній реалізації своїх дітей в житті

Сім'я і робота – дві дуже важливі частини життя. Але чому так складно тримати їх в балансі і правильно розподіляти ресурси? Як знайти час і на кар'єру, і на сім'ю, розповідає Роман Кириченко, тренер з особистісного росту, сертифікований міжнародний коуч і автор проекту Free Soul.

Роман Кириченко
Роман Кириченко
Фото: прес-служба

Робота чи сім'я?

На питання, як вам вдається поєднувати роботу і сім'ю, найчастіше відповідають жінки. Це не дивно, адже з появою дітей часто доводиться робити вибір – продовжувати кар'єру або присвятити себе вихованню. Опитування 25 тисяч випускників Гарвардської бізнес-школи, що проводили в 2014 році, показало, що більше половини чоловіків очікували, що їхня кар'єра матиме перевагу, тоді як більшість жінок сподівалися на партнерські рівноправні шлюби.

Також дані дослідження говорять про те, що працюючі матері відіграють велику роль в успішній реалізації своїх дітей в житті. Вчені Гарвардського університету нещодавно провели дослідження, яке показало, що для дочок дуже важливо бачити приклад працюючої матері в сім'ї. Зібравши дані про жителів 24 країн, вчені прийшли до такого висновку: дівчатка, чиї матері будували кар'єру, домагалися великих успіхів в роботі, отримували великі зарплати і вміли вибудовувати здорові відносини. А сини "кар'єристок" брали більше участь у вихованні власних дітей.

Як знайти баланс між сімєю та роботою
Як знайти баланс між сімєю та роботою
Фото: unsplash.com

Жінкам, що мріють побудувати успішну кар'єру і мати сім'ю, варто подумати про одну річ. Вони можуть вибирати з двох варіантів, коли йдеться про їх партнерів. Це або по-справжньому підтримує їх партнер, або взагалі ніякого. Результати дослідження American Academy of Political and Social Science свідчать: саме через чоловіків в двох третинах випадків дружини вирішили кинути роботу, часто тому, що їм доводилося заповнювати так званий батьківський вакуум.

Делегування

Щоб обидва партнери рівноцінно могли працювати і приділяти достатньо часу кар'єрі, домашні обов'язки повинні бути розділені навпіл. Адже навряд чи комусь хочеться працювати в дві зміни. Якщо є можливість користуватися послугами нянь, клінерів та інших, це дуже полегшить життя і звільнить час, який можна провести з сім'єю. Або ж за рішенням важливих робочих завдань.

Говоріть один з одним, обговорюючи свої робочі плани і графіки. Домовляйтеся, хто в конкретний період часу може приділяти більше часу сім'ї, а хто – власній роботі.

Розставити пріоритети

Зі своєї практики скажу, що кожен прагне до балансу, стабільності. Зростає і розвивається та частина нашого життя, на яку ми направляємо увагу і енергію. Якщо якась сфера просідає – потрібно розібратися чому це відбувається. Розставляючи пріоритети у власному житті, не варто категорично робити вибір або на користь сім'ї або роботи. Тут більше йдеться про правильний розподіл часу і ресурсів в сьогодні.

Ви повинні чітко розуміти, скільки ви часу віддаєте роботі, і в якихось ситуаціях відкладіть все, щоб провести час з сім'єю. Зверніть увагу на якість часу, який ви проводите з близькими. Не відповідайте на робочі дзвінки і листи під час сімейного часу, будьте максимально залучені в усе, що з ними відбувається. Коли ви і ваша сім'я будуть у вас в пріоритеті – навіть при максимальному завантаженні, ви будете на них знаходити час.

Можете застосувати для себе таку формулу: співвідношення 30% на 70%. Скільки місця займає сім'я і скільки кар'єра – залежить від того, що зараз для вас важливіше. В такому співвідношенні буде якісно зроблено те, на що ви зараз робите ставку.

Не сваріть себе

Не забувайте, неможливо бути для всіх хорошим, безвідмовним, реалізуватися всюди на 110 відсотків. Не думайте, що ви недостатньо гарний працівник, партнер або батько. Зосередьтеся на своїх перевагах і успіхах. Якщо щось вийшло дійсно добре – як на роботі, так і в сім'ї – похваліть себе за це. Насолоджуйтесь роботою, а вдома – сім'єю. Як би важко не було, залишайте робочі питання на роботі, а сімейні – не носіть за межі будинку. Звертайте більше уваги на радість самореалізації в усіх сферах вашого життя.

"Позбавтеся від відчуття провини. Коли ви перебуваєте десь, не докоряйте собі за те, що ви зараз не на роботі, а коли ви на роботі, не докоряйте собі за те, що ви не вдома. Вам потрібно розставляти пріоритети. І коли відбувається щось важливе і вам потрібно при цьому бути присутнім, що не вибачайтеся за це", – сказала в одному з інтерв'ю телеведуча, актриса і мати двох дітей Кеті Курик, яка встигла попрацювати ведучою ABC News, вела власне ток-шоу" Katie "на каналі ABC, а також була ведучою вечірнього випуску новин CBS і шоу" Today "NBC.

Що таке повільне життя і що про це думають психологи – дивіться відео:

І на останок. Якщо щось вас не влаштовує в зовнішньому світі – для початку загляньте в себе, перед тим як когось звинувачувати і робити крайнім. Зрозумійте, що вас не влаштовує, а ці поради допоможуть вам розібратися в собі:

  1. Перевірте себе, керуєтеся ви власними орієнтирами чи нав'язаними.
  2. Опрацюйте в собі свої внутрішні питання, бажано за допомогою фахівця.
  3. Коли орієнтири відкориговані – оцініть, що вас оточує, і тільки в цей момент щось активно міняйте в зовнішньому світі.
  4. Наповнюйте життя виходячи з ВЛАСНИХ орієнтирів.
  5. І пам'ятайте, коли у вас всередині баланс – зовні теж буде баланс.

Тим часом психолог розвіяв чотири головних міфИ про стосунки чоловіка і жінки.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти