Головна Сьогодні

Як навчитися приймати критику: п'ять рекомендацій психолога

Ольга Мірошникова пояснила, як правильно реагувати на критичні зауваження на свою адресу

Коли ми чуємо критику на нашу адресу, часто першою реакцією є бажання виправдатися або ж відповісти агресивно. І все ж, хоча критику можна сприйняти як таку, що ображає і деморалізує, її слід розглядати і з іншої позиції: це можливість поліпшити себе і свої результати.

Психолог Ольга Мірошникова розповіла, як навчитися приймати критику, і дала п'ять корисних рекомендацій.

1. Зупиніть свою першу реакцію

Якщо ви відчуваєте, що готові гостро відповісти людині, яка вас критикує, або ж почати виправдовуватися, – зробіть паузу. Глибоко вдихніть, видихніть і трохи подумайте. Це допоможе включити логіку і подолати свої емоції. Давайте свою відповідь після того, як заспокоїтеся.

2. Спробуйте знайти в критиці позитив

Один з ключів до успіху – це здатність знаходити позитивні моменти в тому, що більшість людей вважає негативним. Часто в критичних зауваженнях можна знайти чесні відгуки та пропозиції щодо поліпшення.

Наприклад, ось критика: "Ти весь час готуєш одне і те саме, мені набридло це їсти". Її можна прочитати так: "Мені варто урізноманітнити раціон моєї сім'ї і навчитися кільком новим рецептам".

Що найбільше дратує кожний знак зодіаку
Що найбільше дратує кожний знак зодіаку
Фото: freepik.com

"Розглядайте критику як можливість для поліпшення, адже без цього постійного поліпшення ми просто сидимо на місці", – пояснює Ольга.

3. Не бійтеся вчитися, слухаючи критику

Для багатьох людей це складно, оскільки вони часто думають, що мають рацію, незважаючи ні на що. Але не буває людей, які мають рацію завжди. Насправді ви можете помилятися, а критик може бути правий. Тому подивіться, чи є щось, що ви можете змінити, щоб стати краще, ніж є. А потім реалізуйте ці зміни і насправді станьте такими.

Наприклад, якщо вас критикували за одноманітну їжу, вивчіть нові рецепти, застосуєте їх у своїй практиці. Ви відчуєте задоволення за зусилля, яких доклали.

4. Будьте кращими як людина

Часто критика сприймається як особистий випад. Але це не завжди так. Сприймайте це як критику ваших дій, а не вашої особистості.

"Найкращий захист це напад"? Хочеться відразу вколоти критика ще болючіше? Це неправильний хід. Атакуючи нападника, ви опускаетесь до його рівня. Навіть якщо людина була злою або грубою, ви не маєте бути такими ж. Будьте вищими за це. І в такій поведінці є великі переваги:

  • інші будуть думати про вас краще і захоплюватися вами та вашою поведінкою і витримкою;
  • ви будете самі почуватися краще і чистіше, ніби уникли чогось брудного і неприємного.

5. Не бійтеся запитувати

Коли ви відчуєте, що готові, можливо, варто повернутися до цієї теми з людиною, яка критикувала вас. Якщо ви вважаєте, що критика виходить через бажання підтримати, а не через заздрощі, тоді краще уточнити подробиці. Спілкуйтеся з людиною, яка критикувала вас, запитуючи, що ви можете зробити інакше або як ви можете зробити краще. Навіть якщо ви не будете згодні з порадами, подякуйте і пообіцяйте розглянути пропозиції.

Кім Кардаш'ян страждає від критики хейтерів – дивіться відео:

Тим часом ми з'ясували, як мотивувати себе займатися і розвиватися на карантині: шість корисних порад.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти