Головна Сьогодні

Підсумки першого розвантажувального місяця для молодших школярів: батьки задоволені

Від червоної ручки не відмовилися, домашку не ставлять, а рекомендують

З 1 вереснямолодшішколяріпочализайматисяза новими навчальними програмами.Нововведенняпереслідувалиамбітну мету:викликатиудітейінтересдо навчанняіприбратизайве навантаження-якебуладуже об'ємним,складним інезрозумілимдляїхвіку.Цеймоментщиропорадувавбільшістьбатьківізлегкаошелешивдеякихвчителів, які неподілилинововведення.Реформапрацюємайжемісяць,імидізналися,чи вдалосявтілитирозвантаженнявжиття,атакожзчимщеналежить попрацювативсімучасникампроцесу.

ОЛІВЕЦЬ І ОЦІНКА

Нова рекомендація для першокласників – писати олівцем, поки у них не складеться манера письма, за словами вчителів і батьків, дав двоякий результат. Викладачі кажуть, що нерідко їм зустрічаються зошити зі сторінками, протертими до дірок! "У нас учитель проходить по класу в кінці уроку, робить виправлення або просто підкреслює помилки/некрасиві букви, – розповідає мама київського першокласника Олега Ірина Симонова. - Діти можуть відразу витерти помилку за допомогою гумки, і написати правильно. Часто красиво вдається переписати не з першого разу, в результаті дитина перестарається, і протирає лист до дірок. Тому я не впевнена, що олівець – хороший спосіб дати можливість виправити свої помилки. З досвіду дитина не бачить помилок взагалі, і буде терти до тих пір, поки буква "танцює" на рядку". Про те, коли ж дитина перейде на кулькову ручку, чіткої відповіді в "розвантаженій" програмі немає: вчитель рекомендує це на свій розсуд, в залежності від того, як чисто пише дитина. "Ми пішли в школу і вже вміли писати, тому дочка вже перейшла на кулькову ручку, – радіє мама інший першокласники Наташі Інна Бахмет. - Але ми в класі чи не єдині".

Вчителівиправляють,враховуючихарактердитини та їївразливість.

ОЦІНКИ І ПОМИЛКИ.Більшість батьків відзначають, що багато вчителів перестали використовувати червону пасту для відміток. "Першокласникам частіше правки роблять олівцем, щоб в зошиті було чисто, і дитина радів охайності. А другокласниці і старше – будь ручкою, іноді і тією ж червоною, – стверджує мама першокласника Сергія і другокласника Ігоря Світлана Стрельцова. - Учитель нам пояснила, що зміна червоної ручки – тільки рекомендація, щоб зламати стереотип". При цьому вчителі додають: МОН рекомендувало виправляти помилки, застосовуючи індивідуальний підхід до дитини. "Ми можемо використовувати червону ручку, знаючи, що дитина невразлива і не стане вередувати і боятися, – пояснює вчитель молодших класів Дарина Струк. - Але також можемо використовувати іншу пасту. Свій підхід – і в самих поправках: одній дитині краще підкреслити слово, в якому помилка, іншій – виправити так, як потрібно, а третій – просто поставити паличку на полях. Це ми і використовуємо. Так, стало складніше. У мене були бесіди з дітьми зі словами "Як тобі більше подобається, щоб я показувала помилку?". Деякі батьки відзначають великі зміни у виправленні, як написано. "У нас в другому класі зошити червоні були – учитель виправляла прямо в тексті і стежила, щоб дитина все начисто без єдиної помилки переписала, – пише на форумі мама Ірина Данилюк. - У цьому році її як підмінили: неправильна відповідь перекреслює і зверху пише правильно. Але за тим, що дитина запам'ятала, стежить – іноді запитує слово по буквах".

В НОГУ З ЧАСОМ, ЧИ МЕНШЕ ТЕОРІЇ

Батьки дітей-погодок відзначають: програма першокласників зараз дійсно цікавіша, ніж рік тому. "Коли в третьому класі вчився Іван, ми помічали, що деякі теми пророблялися кілька уроків, а знання давалися дуже поглиблено, хоча дитині в такому віці це не потрібно і не цікаво. Тепер все йде бадьоріше, – каже мама Анна Причепа. - Наприклад, за старою програмою з природознавства хлопці довго вчили склад грунтів, а тепер – чому грунт важливий, з численними прикладами. Або малювання: діти тепер просто малюють, і їх не навантажують теорією про спосіб виконання малюнка".

ЧИТАННЯ.Радіютьбатькиітому,щонавчання сталобільш пристосованим досучасності."Насвчилиписатилистиіпідписуватиконверти,амоїй дитинівідцьогокористінемає,-вважаємамаІннаБахмет.-Авчителівідзначають,щов"Читанка"з'явилосябагатосучаснихавторів,якіпишутьпрожиття, інтересиідозвіллісучаснихдітей,а непро хлопчаківтадівчат30-річноїдавності".

РАХУВАТИ.З приводузаучуваннятаблицьмноження,додавання і відніманнябатькипокисказатинічого неможуть."Покивчителіпояснюютьсутьпроцесу,алебеззазубрювання",-кажутьмами.Прицьомупрактичновсібатькинамагаютьсяпоступововсежвчитиздітьмитаблицюмноження.

НА ІНОЗЕМНІЙ МОВІ НЕ ПИШУТЬ.Ужеочевидноіспрощенняз іноземних мов."Упершомусеместрімине пишемоіноземною,атількиговоримо,-підкреслюємамашколяразМаріуполяЄвгенаПаржин.-Ценасцілкомвлаштовує, оскільки синнавітьнарідній мовіпокимайжене пише".

new_image2_171

Музикаімалювання.Творчість,безнезрозумілоїтеорії.

ВІДСТУП ЗА БАЖАННЯМ

Встигли відзначити батьки і вчителі плюси в тому, що строгість у питаннях оформлення класної і домашньої робіт пом'якшили. "Ми видихнули з полегшенням, коли зняли вимогу щодо відступу 2 рядків/4 клітин після роботи і відступу на початку рядка для написання числа/місяця і слів "класна" і "домашня робота", – перераховує вчитель молодших класів Ірина Нечипорук. - З цим рахунком завжди були неполадки: то забув, то недорахував ... У роботі вчитель повинен був зазначити, що оформлення "кульгає", а це додаткове виправлення. Тепер все простіше: головне – писати в зошиті і на стрічках рівно. Але все ж, щоб був порядок, ми в класі домовилися не відступати від полів, не переходити поля і відступати між класною роботою і домашнім завданням скільки завгодно рядків/клітинок". Цьому раді і батьки: "Були випадки, коли в цілях виховання доводилося виривати лист, щоб не знизили оцінку, – згадує мама учня 4-го класу Ольга Біленюк. - Природно, була війна, адже роботу на цій сторінці доводилося переписати в точності, як на вирване аркуші, а в нашому випадку змусити записати одне зайве слово – це ціла епопея".

ДОМАШНЯ РОБОТА.Багато батьків все ще незадоволені тим, що дітям багато задають додому. Але, за словами вчителів, нинішні норми цілком здійсненні. Просто батько повинен посадити своє чадо і проконтролювати, щоб дитина не відволікалася, інакше виконання може розтягнутися і на весь вечір. "Ліміт такий: учні 1-го класу взагалі не отримують завдання додому, – каже вчитель молодших класів Марина Пролетаева (м.Харків). - Другокласник завдання можуть задаватися (крім вихідних та канікул), але на їх виконання повинно йти не більше 45 хвилин. У третьокласника – максимум 1 години 10 хвилин, а у четверокласника – 1 години 30 хвилин. При цьому завдання повинні бути під силу учням, а не їхнім батькам, і тільки з підручників (не з допоміжною літературою тощо.)".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти