I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Чого не можна робити, якщо працюєш у сфері обслуговування

Завжди давайте здачу і вчіть свої посадові обов'язки

Працівники сфери обслуговування часто допускають професійні помилки по відношенню до нас. Але маленька зарплата і радянські традиції хамства – не привід пасти задніх у професії і ризикувати отримати гіркий урок правильного сервісу від активістів, кажуть президент Всеукраїнської ради захисту прав та безпеки пацієнтів Віктор Сердюк і виконавчий директор громадської організації "Союз споживачів України" Максим Несмеянов.

У МАРШРУТЦІ І В МАГАЗИНІ

Реклама

У договорі про обслуговування маршруту має бути все про вимоги до транспорту і стандарти поведінки водія. Якщо порушуєте, пасажир може переписати дані про машину і перевізника, зробити відеозапис, заручитися підтримкою свідків і вимагати, щоб вас покарали. Зйомку відео і фото не здумайте забороняти: маршрутка, як і магазин – публічне місце, вона дозволена.

ЯК НЕ МОЖНА. Грубити пасажирам, голосно матюкати інших учасників руху, лаятися по телефону або з кондуктором так, щоб всі чули, не дозволяє вищезгаданий договір. Як найманий співробітник, ви нічим не краще банківського клерка, який ніколи не кричить. Якщо з ранку вручають велику купюру, а здачі немає, навіть не думайте відправити пасажира міняти гроші або загрожувати висадити його. Завдання пасажира – оплатити, ваша – розібратися зі своєю касою; права відмовитися везти людину не маєте, автобус не особистий транспорт, а громадський. Можливо, вас дратує, що пасажири відкривають люки і рухають шторки на свій розсуд. Але якщо кондиціонера немає і вікна не тоновані, вони мають повне право створити собі комфортні умови, як і вимагати якість обслуговування. Закон також не на вашому боці, якщо ви любите за кермом врубати агресивну музику на всю котушку. Хочете слухати – купіть навушники і насолоджуйтеся, музика у салоні – це додатковий сервіс для пасажирів, а не ваше розвага на робочому місці.

В МАГАЗИНІ. Працівникам торгівлі рекомендується забути фразу "буду повинен n копійок": бували випадки, коли і за 2 коп. недоданої здачі злітається натовп перевіряючих з податкової. Не дозволяйте собі відповідати клієнту "не знаю, я не з цього відділу" – це верх непрофесіоналізму і порушення посадових інструкцій. Ви зобов'язані обслужити, не знаєте як – знайдіть того, хто знає. Клієнт може зробити так, що по шиї отримаєте і ви, і старший зміни, і адміністратор, і навіть директор, який допустив бардак: конкуренція на ринку висока, відлякування покупців не пробачать.

Реклама

ПОРАДИ ПРОВІДНИКАМ

Інструкція провідника пасажирських вагонів, "Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажного багажу і пошти залізничним транспортом України" та "Правила поведінки пасажирів на залізничному транспорті" повинні бути вашими настільними "бібліями". Якщо ви і самі погано пам'ятаєте нюанси своєї роботи, рано чи пізно просунуті пасажири, яких все більше, знайдуть спосіб вас просвітити, і не факт, що обійдеться без штрафів і звільнення, стверджує громадський активіст Віталій Чиж, автор зведення повчань для пасажирів, що захищають споживчі права.

Якщо пасажир купив електронний квиток з QR-кодом і показує його зі смартфона, а у вас нічим зісканувати, це ваші проблеми, а не його, і ви зобов'язані відправитися за зчитувальним пристроєм, а не посилати його в касу за друкуванням. Відповідь "ременів безпеки у вагоні немає" незадовільний: шукайте в інших вагонах, раз так вийшло. Будьте готові, що вас можуть попросити прогнати курців з тамбура або п'яну компанію з сусіднього купе: правила перевезення забороняють курити, порушувати спокій ближніх і розпивати в дорозі, і головним контролером за їх виконання у вагоні призначені ви. "Якщо вас просять замінити пакет з білизною на тій підставі, що він надірваний або білизна виявилася з плямами, погано відпрасованою або сирою, виконуйте: вимоги законні, і кричати, що у вас все пакети такі – порушення інструкції", – говорить Чиж. І запам'ятайте – фраза: "Здаємо ліжка!" – Безнадійно застаріла. Посадова інструкція покладає на вас не те, що прибирання ліжок, але й підйом/опускання верхніх полиць на прохання пасажирів. Попросити застелити ліжко вони вас теж мають повне право, особливо люди літні, вагітні і нездорові.

Реклама

МЕДИЦИНА ЗА ВСІМА ПРАВИЛАМИ

Медперсонал держполіклінік часто дозволяє собі те, про що платна медицина боїться і помислити. Звичайно, якщо 2/3 медсестер київських лікарень їздять з сусідніх областей, то, ймовірно, відчувають себе священними коровами, яких ніким замінити і нічим налякати, що не зовсім так. Є нюанси, які не тягнуть на злочинну халатність, що але можуть призвести до догани та звільнення, якщо пацієнт зробить грамотно. Некоректну поведінку можуть зафіксувати записом в медкарті, зажадати підписати, віднести цей акт разом зі скаргою заввідділенням, дзвонити на гарячу лінію МОЗ – і неприємності гарантовані.

ПО СЕКРЕТУ. Оголошувати публічно, у кого який діагноз, не можна. Якщо ви дозволяєте собі крики на весь коридор кшталт "Валя, веди того сифілітика на сечу", негайно перестаньте. А якщо замість "сифілітика" буде "той СПІДозний", Україна дізнається про це на першій же прес-конференції Всеукраїнської ради захисту прав та безпеки пацієнтів – на виховання особливої культури поводження з ВІЛ-інфікованими витрачено чимало коштів.

БАЗАР . Не заводьте звичку ввалюватися в кабінет колеги, коли там пацієнт. "Семінари" із кількох медиків, які недоречно обговорюють сторонні питання під час прийому – вже причина, щоб пацієнт зробив зауваження і попросив начальника прийняти заходи і повідомити про результати.

КОРЕКТНО. Не озвучуйте серйозні діагнози без вагомих підстав, особливо якщо ви кардіолог, а будуйте гіпотези з області неврології. Пацієнт може попросити записати все у карту і потім відповісти за переляк, нічим не підтверджений. Якщо всього лише видаєте результати аналізів, утримайтеся від зауважень типу "ось, пропили свою печінку" – це непрофесійно.

ГРАФІКИ. Стаціонари люблять встановлювати правила про те, що душ працює до 22:00, а їдальня – до 21:45. Зазвичай це пояснюється тим, що санітарки миють приміщення на ніч і забороняють топтатися, щоб зранку не перемивати їх до передачі зміни. Усвідомте, що гаркати на того, хто наблизиться до дверей, – великий промах: за законами пацієнт може мати доступ до спільного холодильника з їжею або душу цілодобово. Ви зобов'язані виправдати свої дії по-людськи: мовляв, мені дуже потрібно встигнути на ранкову електричку. Краще всього, якщо лікарі при прийомі в стаціонар ввічливо попросять людей дотримуватися правил.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти