Під час війни попит серед онлайн-професій змінився. Платформа Freelancehunt зробила порівняльну аналітику попиту на ТОП-15 спеціалізацій до та після початку війни і галузей, куди готові інвестувати замовники з України. Інформацію опублікували на сайті AIN.UA.
Аналізували дані за 31 день до та під час повномасштабної війни. Оцінювали ТОП-15 спеціалізацій за сумами гонорарів та кількістю проєктів.
ТОП-1 залишилися вебдизайнери: до війни – 10,61% замовлень, після – 10,58%. Серед клієнтів зріс попит на створення дизайну вебсайтів, розроблення логотипів та ілюстративних замовлень.
ТОП-2 стали копірайтери з 3,66% замовлень. Кількість замовлень до війни становила 6,47%.
ТОП-3 – дизайнери сайтів із попитом 3,53% замовлень під час війни. До війни було менше – 3,41%.
ТОП-15 спеціалізацій на фрілансі під час війни
- Вебпрограмування – 10,58%.
- Копірайтинг – 3,66%.
- Дизайн сайтів – 3,53%.
- Ілюстрації та малюнки – 3,41%.
- PHP – 3,19%.
- Реферати, дипломи, курсові – 2,87%.
- Переклад текстів – 2,84%.
- HTML/CSS-верстка – 2,39%.
- Англійська мова – 2,18%.
- Логотипи – 1,96%.
- Парсинг даних – 1,94%.
- Банери – 1,91%.
- Python – 1,89%.
- Написання статей – 1,82%.
- SMM – 1,82%.
У період воєнного стану замовники найбільше готові інвестувати у веброзроблення. До війни бюджет спеціалізації становив 12,2%, а під час війни — 15,89%. Це зумовлено необхідністю для бізнесу адаптувати сайти до нових реалій.
ТОП-15 спеціалізацій, куди будуть інвестувати замовники
- Вебпрограмування – 15,89%.
- Дизайн сайтів – 6,18%.
- Розробка сайтів під ключ – 4,24%.
- Пошукове просування (SEO) – 3,87%.
- Копірайтинг – 3,66%.
- PHP – 3,49%.
- HTML/CSS верстка – 3,29%.
- Ілюстрації та малюнки – 3,03%.
- Переклад текстів – 2,60%.
- Написання статей – 2,36%.
- Контекстна реклама – 2,32%.
- Логотип – 2,14%.
- Javascript – 1,65%.
- Python – 1,55%.
- Англійська мова – 1,50%.
Дізнайтеся також, як вступити до університету Польщі чи іншої країни – розповіла Олена Зеленська.