Соціальні мережі щільно засіли в житті українців і, як виявилося, можуть приносити не тільки задоволення від спілкування і проглядання постів, а й проблеми через сумнівні повідомлення.
Рекрутінговий портал Rabota.ua провів опитування і з'ясував, що "білі комірці" в Україні переважно дотримуються етикету в соцмережах.
Незважаючи на те, що лише у 1% опитаних виникали проблеми через спірні записи в їхніх акаунтах, кожен п'ятий побоюється, що в мережу може просочитися щось таке, через що можна втратити роботу.
З тих, хто користується соцмережами, переважна більшість (64%) вважають за краще використовувати реальне ім'я. Тільки 3% завжди користуються нікнеймами.
Що стосується практичного застосування соціальних мереж, тільки 38% не використовують соцмережі для пошуку роботи. Кожен п'ятий користувач підписаний на сторінки компаній, які цікавлять його, а кожен третій переглядає вакансії в групах з пошуку роботи.
У той же час користувачі соцмереж намагаються максимально себе убезпечити: кожен четвертий встановив відповідні налаштування приватності. А 1% учасників опитування зізналися, що мали проблеми з працевлаштуванням через інформацію в своєму профілі. І хоча 46% вважають, що інформація в профілі не може бути приводом для відмови в працевлаштуванні, ще 21% сумніваються – чи це так.
Цікаво, здобувачі не впевнені, що роботодавець переглядає їх сторінку в соцмережах – 63% вагалися з відповіддю. І практично порівну розділилися позитивну і негативну відповіді – 19% вважають, що роботодавці дивляться інформацію про них в соцмережах, а 18% впевнені в зворотному.
Що стосується етикету в соцмережах, майже 60% впевнені, що в їх профілях ніякої компрометуючої інформації немає. Ще 11% упевнені, що надійно приховали інформацію, яка може обурити роботодавця, а 15% не хвилює, що роботодавець побачить на їх сторінці.
Досить серйозний аргумент на користь "інтернет-легковажності" – в 58% компаній, судячи з твердженнями їх співробітників, немає корпоративних правил поведінки в соціальних мережах. Такі правила є тільки у 13% компаній.
Втім, тільки у 33% опитаних посада передбачає дотримання етикету в соцмережах. Майже половина учасників опитування впевнена, що етикет їм не потрібен, а кожен п'ятий не зміг відповісти.
Якщо говорити про наслідки недотримання етикету в соцмережах, 8% учасників опитування підтвердили – вони були свідками або учасниками звільнення через пости у соціальних мережах.
Загалом, більша частина користувачів соціальних мереж досить адекватно відноситься до розподілу інформації, що розміщується ними в залежності від конфіденційності і коректності. Проте, мало хто розуміє, що необережність у поводженні з інформацією в соцмережах може їм дорого обійтися.