I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Настільні ігри набирають популярність: де їх можна придбати і чому вони настільки дорогі

Найбільш просунута країна їх виробництва – Німеччина, а в Україні є попит на патріотичні ігри

Настільні ігри – приємний спосіб скоротати дозвілля з дітьми або просто у веселій компанії . Зараз настільні ігри переживають черговий пік популярності . Причому примітивні колись варіанти " кинув кістки – зробив хід " трансформувалися в цілі багаторівневі квести , які не просто розважають , а й дають поживу для розуму , допомагають розвинутися пам'яті і уваги .

ПЕРШІ ІГРИ.Про те, де і коли з'явилася перша настільна гра, думки істориків розходяться. Одні кажуть, що це сталося понад 7000 років тому в Стародавній Персії, інші – більше 5000 років тому в Стародавньому Єгипті. Перська гра була схожа на нарди, а придумали її для забави та тренування царського розуму. Єгипетська ж (носила назву "сенет") нагадувала шашки і стала улюбленою розвагою місцевої знаті. Думки тих, хто вивчав питання, сходяться в одному: настільна гра спочатку вважалася винятково елітним заняттям – малося на увазі, що простолюдин не в силах осмислити гру, і у нього немає логіки і вміння оцінювати свої позиції .

Реклама

Стародавні настільні ігри мали досить химерний вигляд, який весь час удосконалювався і доповнювався різними дорогими елементами: дорогоцінними каменями, бронзою, слоновою кісткою, мармуром, фарфором тощо. Природно, дістати просто так подібну гру було неможливо – вони виготовлялися фахівцями-ремісниками і підносили еліті в знак поваги. Згодом титулованим особам ставали доступними і нові винаходи: доміно, лото, шахи, кістки, а також мальовані гри зі своїми правилами і багатоходівки. Через якийсь час до таких розваг долучилися і бідняки. Правда, їх гри були простіше: на землі, з камінчиками в ролі фігурок гравця, плодовими кісточками, шкаралупою горіхів і насіння в якості кісток.

В СВІТІ І У НАС.Коли настільні ігри стали доступними для всіх верств населення, їх творці стали змагатися в фантазії і спробах завоювати шанувальників. "Найбільш розвинутою країною в цьому плані виявилася Німеччина, – розповіли "Сегодня" в одному з магазинів по продажу настільних ігор. - По-перше, там грають давно, захоплених дуже багато, і люди вже розбираються в іграх і цінах на них. У нас же ринок настільних ігор тільки розвивається, хоча можна відзначити, що за останні три роки він зробив стрибок. До справжнього моменту в світі випустили понад 50 тисяч ігор, з них 300 вважаються культовими. У нас з останніх прижилося близько третини. Любителі пограти почали збиратися разом, що говорить про зародження культури ігор в Україні. Зазначу, що у нас серед дорослих найпопулярніші гри – в войнушки і олігархів, а у дітей – пригоди і страшилки" .

new_image4_06

Реклама

Дженга . Її придумали в 1983 році.

ЗАРОБЛЯЮТЬ НА ФІЛЬМАХ

Ігор на ринку багато : настільно – тактичні , настільно – друковані , словесно – логічні , про пригоди , про війну , з фішками , з кубиками , " на ходи " тощо. Втім , незважаючи на таке різноманіття , фахівці ринку відзначають кілька загальних тенденцій . " Найбільшим попитом користуються гри типу Party game , в яких можна пограти компанією . Як правило , вони відмінно доповнюють свята і вечірки . Такий же популярністю користуються і стратегії " , – розповів директор компанії " Світ Хобі Україна " Олексій Воробйов .

Реклама

Також затребуваними стали сімейні ігри . " Люди знову починають спілкуватися в реальному світі , а не віртуальному , – каже Олександр Вухань , автор гри " Знахідка для шпигуна " , що стала світовим бестселером . – Особливо це важливо в разі дітей і батьків , які останнім часом втратили контакт один з одним в глобальному розумінні " .

Люди люблять прості ігри , що тренують розум і розважальні.

В ТРЕНДІ.Також розробники зараз намагаються крокувати в ногу з часом і швидко реагують на популярний фільм або серіал, який виходить в прокат. "Нещодавно поряд з гучним виходом сьомого епізоду "Зоряних воєн" в Україні для продажу надійшла і однойменна гра. Я не встигав обслуговувати покупців! - згадує менеджер одного зі столичних магазинів настільних ігор Вадим Струк. - Купували гру і сім'ї з дітьми, і відразу цілі компанії. А взагалі з досвіду можу відповісти, що ігромани люблять нескладні та захоплюючі ігри, які не тільки розважають, але й тренують розумові здібності ".

ВИБІР: ЗА ПОРАДОЮ ЧИ НА ІГРОТЕЦІ

Новинки в світі настолок з'являються щомісяця . " Одна гра може " вистрілити " відразу ( так найчастіше буває з варіантами для вечірок ) , інші ж – наприклад , класичні сімейні – можуть набирати популярність поступово , – пояснює Андрій Воробйов . – Просунуті настольщікі дізнаються про вихід нової гри по закордонним блогам , а потім купують їх і роблять огляд вже для української аудиторії " .

Вибрати гру за смаком можна не тільки в магазині, але і в ігротеках (місцях, де збираються фанати тих чи інших ігор). Часто це безкоштовно, іноді можуть взяти символічну плату за вхід або час перебування, якщо справа відбувається в арт-кафе. Один з організаторів київських ігротек, власник інтернет-магазину "Ігродол" Михайло Зіпунов наводить приклад організації такої ігротеки: "Збираємося по середах. У нас це безкоштовно, хоча бажаючі можуть кинути що-небудь в клубну скарбничку. Ці гроші йдуть на поповнення фонду настолок. Список доступних ігор публікуємо в наших групах в соцмережах, там же можна висловлювати свої побажання по іграх".

new_image3_08

Party game . Розкрутити їх продаж найпростіше.

ІНТЕРЕС Є, АЛЕ ЦІНИ КУСАЮТЬСЯ

Незважаючи на позитивні зрушення на ринку настільних ігор , є і моменти , які вставляють палиці в колеса подальшого їх розвитку в Україні . Один з найважливіших факторів – падіння купівельної спроможності на тлі зростання цін . " Якщо раніше звичним було замовлення від інтернет – магазину на 5 найменувань ігор в день , то зараз – на 3 , та й то не кожен день " , – говорить засновник видавництва " Третя планета " Ігор Гуров .

ЇЖА ЧИ ГРА.Інші учасники ринку також погоджуються, що сьогодні багатьом українцям доводиться розставляти пріоритети і робити вибір, за що платити: за "комуналку" або "настолку". "Імпортні гри їдуть до нас вже дорогими, і дозволити собі їх може далеко не кожен, – кажуть продавці. - В середньому, щоб купити хорошу гру європейського виробництва, доведеться викласти 500-600 грн. А з ростом курсу ціна ще і коливається. Ігри з Росії (стоять зараз 320-350 грн) або від вітчизняного виробника (280-300 грн) теж дорожчають. В основному це відбувається через зростання вартості виробництва і матеріалів. Останні, до речі, не завжди високої якості, але завжди стоять неадекватно дорого ".

new_image5_05

Українські виробники насилу знаходять якісні матеріали.

ВДЕНЬ З ВОГНЕМ.В Україні проблема з " настолками " ще й у тому , що є великі труднощі з процесом їх виробництва . " Я , наприклад , майже три місяці не можу перевидати одну " настолку " , тому що весь цей час не можу знайти в Україні хороший картон , – підтверджує Гуров . – А ще в моїй практиці був випадок , коли вже в процесі висікання карт частина надрукованого була зіпсована через поганий картон , а частина – через виробничі потужності " . Учасники ринку побоюються , що ситуація залишиться не дуже до тих пір , поки в країні не закінчиться економічна криза.

ЧОГО ЧЕКАТИ: БУМ ПАТРІОТІЗМУ

Незважаючи на всі труднощі, виробники ігор намагаються не сумувати і покладають на майбутнє великі надії. Зокрема, вони зазначають, що добре було б брати приклад з Європи і розвивати за допомогою ігор патріотичний дух. У цьому плані згадується локалізація (перекладений на українську мову варіант) популярних карткових ігор "Манчкін" (рольова гра-пародія) і "Еволюція". Ігри не тільки переведені на українську мову – в них ще й американські жарти з каламбурами адаптовані під почуття гумору і реалії українців. "Останнім часом попит на ігри на українській мові помітно зріс, – кажуть в торгових точках з продажу "настолок". - Тільки ось задовольнити його пропозицією поки не виходить, і поки не видно, щоб хтось вів роботу в цьому напрямку".

ЗРУШЕННЯ Є.Роблячи прогноз на рік, виробники сподіваються на зростання продажів як мінімум на 10%, а на свята, в тому числі травневі / великодні – і до 20-30%. "У Європі попит на "настолки" зашкалює: у кожній родині вважається нормальною покупка нової гри до вихідних, – відзначають виробники. - І хоча такі обсяги продажів і захопленість українців – поки щось з області фантастики, зрушення є. Наприклад, обнадіює, що з кожним роком в Україні з'являється все більше магазинів з продажу настільних ігор: це означає, що підприємці також бачать намічається зростання попиту ".

new_image2_11

Класика жанру. Лото , придумане в XVI столітті , до цих пір популярно серед дорослих , школярів і невеликих компаній.

ВЗЯТИ НАПРОКАТ

В Україні є чимало контор, які пропонують настільні ігри напрокат. Іноді їх містять великі продавці ігор, які роблять ставку на зростання продажів, якщо гра сподобається, іноді – підприємці або просто приватні особи. У першому випадку з гравця попросять приблизно 10-15% від вартості гри в добу і заставу (він повертається, коли орендар приносить неушкоджену гру і в строк. З нього ж віднімається пеня за прострочення повернення або псування товару). У другому випадку витратити доведеться більше – 15-25% від ціни в добу, але тут простіше домовитися про внесення неповної заставної суми, половини або навіть чверті. Також при будь-якому варіанті можна розраховувати на знижку, якщо гра орендується на термін від двох діб.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти