I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Слідчий у справі про ДТП, в якому загинув Скрябін: "Андрій Кузьменко встиг зреагувати і закричав"

Слідство перевіряє інформацію якогось очевидця трагедії Дмитра Ященка про умисне вбивство Кузьми, потерпіла Ольга Любченко відмовляється давати свідчення, а розбиту "Тойоту" повернуть сім'ї музиканта

Ім'я: Тарнапович Ігор Вікторович
Народився: 8.02.1969 в Первомайську Луганської області

Має дві вищі освіти — автодорожну та юридичну. В органах внутрішніх справ з 1996 року. Відповідає як зональний слідчий за величезну територію: власне Кривий Ріг і прилеглі до нього п'ять районів — П'ятихатський, Софіївський, Криворізький, Широківський, Апостолівський. Виховав чимало експертів у сфері розслідування дорожньо-транспортних пригод. Вважає, що слідчий повинен постійно вчитися. Сейф забитий спеціальною літературою, яка, за особистим визнанням, є найціннішим надбанням.

Реклама

Шансів врятуватися у відомого співака і музиканта гурту "Скрябін" не було — смерть настала миттєво.

Про це "Сегодня" заявив підполковник міліції Ігор Тарнапович, якому доручено розслідувати справу про трагічну загибель в автокатастрофі 2 лютого на автодорозі Кривий Ріг-Кіровоград Андрія Кузьменка. Ми зустрілися з одним із найдосвідченіших слідчих Дніпропетровської області, щоб отримати максимально повну, всебічну та об'єктивну інформацію, що стосується подробиць цієї трагедії.

— Ігоре Вікторовичу, у вашій службової біографії було безліч справ. Яка ця на їх фоні — звичайна, складна, особлива?

Реклама

— Що стосується механізму події, справа звичайна. Особливість лише в тому, що загинув відомий чоловік.

— Випадковість? Збіг обставин? Злий рок?..

— Щодо долі міркувати не можу. Можу говорити лише про те, що певні технічні параметри не дозволили водієві витримати необхідну курсову швидкість автомобіля на цьому закругленні дороги.

Реклама

ОЛЬГА ВІДДАЛА ПЕРЕВАГУ БІЛЬШЕ НЕ ВІДПОВІДАТИ

— Чи складена якась хронологія подій, що передували ДТП — де Кузьменко був до цього, з ким спілкувався, що робив, що говорив, як їхав з Кривого Рогу, чому вибрав дорогу через Лозоватку, аж до зіткнення із молоковозом ГАЗ-5312? Чи міг Кузьма, приміром, відволіктися на свою пасажирку, телефонний дзвінок або сам набираючи чийсь номер по мобільнику?

— Виходячи з матеріалів кримінального провадження, зокрема, показань артдиректора гурту "Скрябін" Ольги Любченко, яка перебувала на місці пасажира "Тойоти", від дорожньої обстановки Андрія Кузьменка ніхто не відволікав. По телефону він не говорив. Дзвінків йому не було. З Ольгою не розмовляв теж.

— Що вона в цей момент робила? Спала? Слухала музику?

— Мала намір заснути. Їхала з закритими очима напівлежачи на відкинутому сидінні. З Андрієм вони в цей момент не спілкувалися. Чи слухала музику, сказати не можу, — про це ми поговорити не встигли. Відповівши на кілька запитань, Ольга відмовилася говорити далі, пославшись на статтю 63 Конституції України. Таке право у неї є.

— Де Ольга зараз? Який її стан?

— Після події її доставили в лікарню Кривого Рогу, а через два дні перевезли до Києва. Зараз продовжує лікування. Стан здоров'я задовільний.

ПЕРЕВІРЯЮТЬ УСІХ, ЧИЄ ПРІЗВИЩЕ ЯЩЕНКО

— Які були висунуті версії, і що з них відпало?

— Перша і основна — водій "Тойоти" Кузьменко не впорався з керуванням на слизькій, незнайомій дорозі, що має затяжне закруглення. Решта версій другорядні. Одна з них — технічні несправності транспортних засобів (або "Тойоти", або молоковоза, або обох). Остаточних висновків експертиз ще немає. Попередні дослідження на 90% свідчать, що автомобілі до ДТП знаходилися в справному стані. Ще одна версія — навмисне чи замовне вбивство. Вона з'явилася після повідомлення якогось громадянина Дмитра Ященка в інтернеті, але якими-небудь об'єктивними даними поки не підтверджується. Більш того, йде врозріз з ними.

— Чому цього загадкового Ященка, який і в інтернеті, і одному з російських каналів повідомив про невипадковість аварії, точніше, підстроєну ДТП за участю якоїсь чорної "Хонди", не можна знайти і допитати? Це ж легко зробити за IMEI — ідентифікаційним кодом мобільного телефону, з якого той дзвонив! І його номер є, і ви з Дмитром розмовляли!

— Не все так просто. Треба звертатися до суду з клопотанням до слідчого судді.

— А ви не зверталися, або той не розглянув клопотання?

— На сьогодні немає даних радіорозвідки. Ми хочемо перевірити, чи працював телефон в тому місці і в той момент, коли дзвонив Ященко... Залежно від інформації, звернемося до слідчого судді. Після нашої першої розмови Дмитро на дзвінки не відповідає.

— А перевірити всіх людей з таким прізвищем, і не тільки в Дніпропетровській області?

— Перевіряємо. Але поки ніхто з них не ідентифікований як заявник про умисне вбивство Кузьменка.

— Продовжите пошук?

— Звичайно.

new_image4_25

Пам'ять. Квіти, портрети, лампадки біля місця трагедії.

— ДТП сталася недалеко від села Лозуватка. Населених пунктів з такою ж назвою в області п'ять. Чи можна припустити, що Ященко був безпосереднім очевидцем трагедії, яка трапилася під іншою Лозоваткою, а за Кузьму прийняв не його? Цю версію перевіряли? 2 лютого була ДТП за участю білої іномарки, схожою на "Тойоту"?

— Всі події фіксуються і заносяться в єдину базу. Подібних ДТП в цей день і приблизно в цей час зі схожими автомобілями в Дніпропетровській області не було. До того ж Ященко стверджував, що загиблим був саме лідер гурту "Скрябін".

— В інтернеті було чимало висловлювань про те, що з Кузьмою могла розправитися влада, яку він жорстко критикував. І порівнювали його загибель з ДТП, в якому розбився лідер Руху В'ячеслав Чорновіл у 1999-му...

— Про це пишуть в інтернеті — про причетність влади, зведення рахунків. Але я оперую фактами. На цей момент немає підстав стверджувати про які-небудь політичні мотиви загибелі Кузьменка. Виходячи з наявних даних про обставини події, думаю, їх і не з'явиться.

— Чи розглядалося вплив якоїсь третьої сили?

— Ми висували і досліджували тільки реальні, так би мовити, приземлені версії. Вплив космосу, інше в сферу розслідування не входить.

— Але могли, наприклад, на цьому злощасному закругленні раптово вибігти на дорогу собака, кішка?

— Теоретично так. Причиною ДТП стають тварини, люди, якісь предмети на проїжджій частині. Але в цьому випадку звірів, пішоходів, якихось перешкод на дорозі, які могли перешкодити руху, не було.

ПРО МОЛОКОВОЗ, АЛКОГОЛЬ І ШВИДКІСТЬ

— Знятий Кузьмою на відеокліпі молоковоз один в один схожий на той, з яким він зіткнувся 2 лютого.

— Я бачив кліп на пісню "Країна — Руїна". Крім молоковоза, там зображені інші автомобілі. Андрій знімав зустрічний транспорт, людей, будівлі. Наприкінці ролика знято будівлю ритуальної служби. З ним теж можна проводити якісь паралелі. Але, вважаю, що це випадковості, збіги.

Молоковоз. Від страшного удару дивом не вибухнули балони з газом.

— Можна було врятувати Кузьму після ДТП?

— Виходячи з тяжкості отриманих тілесних ушкоджень, шансів вижити у нього не було. Смерть настала миттєво.

— Він не встиг зреагувати на небезпеку?

— Не зовсім так. На небезпеку можна зреагувати гальмуванням, відворотом керма вправо або вліво. Те, що Кузьменко зреагував, підтверджує Любченко: в останню секунду перед зіткненням Андрій закричав. Що саме, вона сказати не змогла.

— Алкоголю в крові Кузьми не було?

— Згідно з судово-медичними свідоцтвами про смерть, його в крові не виявлено. Остаточну відповідь на питання про наявність або відсутність в організмі і алкоголю і нарковмісних речовин дасть судмедекспертиза. Вона ще триває.

— І водій молоковоза Сергій Бардась був тверезий?

— Його медобстеження не виявило слідів алкоголю.

— Писали, що Кузьменко перевищив швидкість, поспішаючи в Бориспільський аеропорт на міжнародний рейс?

— Інформації про те, куди поспішав, і чи поспішав, матеріали слідства не містять. Немає показань про це і від свідків. Слідством встановлено, що він рухався зі швидкістю понад 100 км на годину. Ці дані будуть перевіряти ще раз. Висновки експертів говорять, що, залежно від значень коефіцієнта зчеплення шин автомобіля з дорожнім покриттям (розглядалися всі можливі значення), з урахуванням крижаної кірки безпосередньо на заокругленні дороги, безпечною була швидкість від 45 до 65 км/год.

— За якою статтею порушено кримінальну справу?

— До Єдиного реєстру досудових розслідувань кримінальне провадження внесено за частиною 2 статті 286 КК України "Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило смерть потерпілого або заподіяло тяжкі тілесні ушкодження".

— Очевидно, справу буде припинено, адже водій і потерпілий — одна особа.

— Очевидно.

— Чи відчували ви як слідчий тиск згори, від керівництва, політиків, ЗМІ, інтернет-спільноти, друзів, фанатів співака?

— Тиску не було. Справа на контролі Головного слідчого управління МВС України, ГУМВС в Дніпропетровській області. Я регулярно звітую про хід слідства, про те, що зроблено. Але це не тиск.

— Чи обмежено слідство процесуальними строками, щоб припинити справу або перекваліфіковувати на іншу статтю за нововиявленими обставинами?

— Процесуальні терміни, як правило, включають два місяці з моменту вручення підозри. До цього моменту термінів немає. Зазвичай намагаємося розслідувати справи не більше двох місяців. Бувають і винятки. Так, потерпілий може перебувати в лікарні більше цього терміну. І поки не вилікується, по ньому ні експертизу не можна призначити, ні слідчі експерименти провести, ні інші процесуальні дії виконати.

— Зірки, на жаль, гинуть дедалі частіше. Ви не знаходите в цьому якусь зловісну закономірність?

— Аварії за участю зірок деколи обростають найнеймовірнішими чутками, інсинуаціями. Ці люди на публіці, і сприймаються інакше, ніж прості смертні. Хоча якщо співвіднести ДТП, в яких постраждали знаменитості, зі всіма іншими, кількість перших буде незначною. Мені здається, кожен, хто сідає за кермо (звичайно, якщо він не вирішив покінчити життя самогубством за допомогою ДТП), не бажає опинитися ні в ролі потерпілого, ні в ролі винного в події...

— Кузьменка, великого життєлюба, не запідозриш у тому, що він міг зважитися свідомо звести рахунки з життям. Але все-таки цю версію слідство розглядало? Повідомлялося, що на останньому концерті Кузьма просив у всіх прощення? Можливо, тут є причинно-наслідковий зв'язок?

— Версія самогубства не розглядалася. У Кузьменка було багато творчих планів. І не тільки летіти з дочкою за кордон. Він збирався в перших числах лютого відвідати українських прикордонників Білгород-Дністровської комендатури, про що попередив бійців: "Чекайте, обов'язково буду". Чому просив вибачення, судити складно. Чесно кажучи, саме цей фрагмент його концерту я не бачив. Можливо, він був вихоплений з контексту, точно так само, як слова Олега Скрипки про те, що "Андрій — це ще одна жертва війни". І потім, я розслідую дорожньо-транспортну пригоду. І даю оцінку обставинам пригоди, в цьому випадку — останнім секундам перед ДТП.

— Чи не виключаєте, що це справа, яку, напевно, ви припините, потім доручать комусь іншому, і він поведе слідство в іншому напрямку — як це кілька разів відбувалося зі справою Чорновола?

— Справа, яку сьогодні доручено мені, може бути припинено лише після завершення всіх експертиз, всіх слідчих дій та відпрацювання всіх можливих версій, які є і можуть з'явитися в майбутньому. Якщо будуть з'являтися якісь свідки, виникати нові обставини, будемо їх відпрацьовувати. Але якщо з'явиться якась нова версія, а справа до того часу буде закрита, її відновлять. На цей момент велика ймовірність того, що справу буде припинено.

З УСІХ ЕКСПЕРТИЗ ЗАВЕРШЕНА ЛИШЕ ОДНА

— Скільки і які експертизи проведені і скільки залишилося?

— Призначено п'ять — технічного стану "Тойоти", ГАЗ-5312, транспортно-трасологічна, автотехнічна по курсовій швидкості на заокругленні дороги і судово-медична експертиза по Кузьменку. Найближчим часом будуть призначені також судмедекспертизи тілесних ушкоджень Любченко, водія молоковоза, його пасажирки, а також автотехнічна експертиза за механізмом події. У процесі слідства може виникнути необхідність у проведенні інших або додаткових експертиз. Сьогодні є результати тільки однієї — автотехнічної.

— Чи все було зроблено для встановлення істини на початковому етапі — при огляді місця події?

— Так. В першу чергу, була зафіксована обстановка — розташування автомобілів, слідової інформації — осколків скла, пластику, металу, пошкоджених деталей автомобілів, відкинутих об'єктів, подряпин.

— Яким був гальмівний шлях "Тойоти"?

— Правильно — гальмівний слід. Слідів гальмування або бокового заносу на місці події не виявлено.

— І у молоковоза?

— І у молоковоза. Але справа в тому, що слідова інформація може залишатися не завжди. Це залежить від багатьох факторів — інтенсивності гальмування, стану дорожнього покриття. "Тойота" оснащена системою АВС, яка не дозволяє блокуватися колесу. До того ж під час ДТП дорога була зледенілою, а на льоду, якщо покришки коліс не шиповані, сліди не залишаються.

— Ви говорите про зледенілі дороги в місці пригоди. Це чимось офіційно підтверджено?

— Так, довідкою авіаметеостанції, розташованої всього в кілометрі від місця події, учасниками ДТП, свідками. На момент огляду, з повним сходом сонця і підвищенням температури, дорога вже розтанула, крижані покриви залишалися тільки в калюжах на узбіччі.

— Мама Кузьменка просила не спекулювати на смерті сина...

— Поділяю і підтримую її прохання. Хотів би також закликати не займатися спекуляціями на загибелі співака і не піаритися на трагедії.

— Спекуляції на смерті Кузьми, вважаєте, будуть тривати?

— Важко сказати. Не хотілося б. На жаль, це залежить не від мене.

— Не побачили ви, людина дуже спостережлива, яка довіряє тільки фактам, в біографії, житті і смерті Кузьми чогось загадкового, незвичайного?

— Нічого з перерахованого сказати не можу. Ми з Кузьменком фактично ровесники — у нас всього півроку різниця. Росли і дорослішали в дусі одного часу. Я поважав цю людину частково за його творчість, почасти за його життєву позицію. І мені здається, можу судити про нього об'єктивно. А з приводу чогось незвичайного... Містика — не мій профіль.

ІНОМАРКУ ВІДДАДУТЬ РОДИНІ МУЗИКАНТА

— Де "Тойота" зараз?

— За рішенням суду, вона знаходиться на території Криворізького райвідділу міліції. Після всіх експертиз її повернуть родичам Кузьменка.

— Як? Хіба іномарка після такого ДТП підлягає відновленню?

— У будь-якому разі, права на неї належать родині загиблого. А як нею розпорядитися, вирішувати рідним власника. Це приватна власність. Поки що "Тойота" є речовим доказом у справі. Як і молоковоз.

Из материалов дела.

Речдок. Те, що залишилося від "Тойоти", повернуть сім'ї Кузьменка.

— Вам самому пісні "Скрябіна" подобаються?

— Я з повагою ставився і до групи "Скрябін", і до Андрія Кузьменка. Дуже великим шанувальником назвати себе не можу, але пісні мені подобалися.

— Вам нині все ясно в цій справі? Чи залишаються питання?

— У мене є основна версія, про яку вже говорив і якої дотримуюся. Паралельно відпрацьовуємо інші. До проведення всіх без винятку експертиз остаточного рішення приймати не будемо. Точку поки не ставимо.

— Яка найголовніша якість слідчого?

— Скрупульозність і вміння аналізувати. Необхідно помічати тонкощі. Все залежить від первинного огляду місця події. Упустив якусь деталь — відновити картинку потім дуже складно...

Редакція "Сегодня" і автор вдячні Департаменту ДАІ МВС України, а також Головному управлінню МВС в Дніпропетровській області та Центру громадських зв'язків главку за допомогу і сприяння в підготовці матеріалу.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти