I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Скільки коштує життя під Києвом: принади та недоліки життя в передмісті

Жителі міст-супутників Києва хвалять сквери і скаржаться на погану інфраструктуру

Все більше киян обирають переїзд в передмістя. За словами експертів, Київська область вже обігнала Київ за кількістю житла, що будується. Серед факторів, що підштовхують жителів Києва до вибору сусідніх міст – низька ціна за квадратний метр житла (іноді майже вдвічі нижче) і бажання змінити загазовані райони столиці на екологічно чисті. У той же час в містах-супутниках поки скаржаться на слабку інфраструктуру. Там не вистачає хороших кафе, цілодобових магазинів і дитсадків.

"Сегодня" проїхалася по передмістях Києва, дізнавшись у місцевих жителів родзинки і недоліки їх населених пунктів.

БУЧА: коропи та сімейні лавки

Реклама

Головна особливості Бучі – це місто в лісі . Колись Буча , як і Ворзель , вважалися курортними містами , але після аварії на ЧАЕС їх перестали використовувати в якості оздоровниць .

ІНФРАСТРУКТУРА.Центр Бучі дуже акуратний, газони з поливом, симпатичні будинки. У місті практично немає "хмарочосів", в тому числі серед нових будинків, основна забудова – будівлі в 5-9 поверхів. У кожному кварталі – сквер, при здачі новобудови в обов'язковому порядку біля неї висаджують алеї. "Біля мого будинку, наприклад, ростуть червоні клени, а в сусідньому кварталі – сакури. Повітря набагато чистіше в порівнянні зі столицею", – каже місцева мешканка Катерина Сало. Одна з міських родзинок – парк з велодоріжками, озером і каналами, в яких плавають різнокольорові коропи. Там же – канатні атракціони, скульптури. За словами місцевих жителів, приїжджають сюди на прогулянки навіть з Києва. "У місті щорічно проходить музичний фестиваль, а влітку було кілька фестивалів вуличної їжі. Ще в місті є кілька гуртків для дитячого дозвілля, а в парку вже кілька разів проходили дитячі велогонки", – розповідає Катерина.

ХАРЧУВАННЯ.Ціни на продукти в Бучі – нарівні з київськими. Є супермаркети кількох торгових мереж, так що проблем з покупкою їжі немає. Єдине – всі вони закриваються о 22:00. "Цілодобові тільки ларьок з алкоголем за центральною площею і магазин на заправці. Виручають ще маленькі магазинчики, які є в новобудовах майже в кожному дворі. Ціни там трохи вищі, ніж у великих магазинах, але працюють вони до 23:00. У них можна купити все найнеобхідніше – від мінералки до котячого корму. І продавця все знають по імені", – каже Катерина, додаючи, що до особливості торгівлі можна ще віднести невеликі сімейні магазинчики з вузькою спеціалізацією. "У сусідньому будинку є винна лавка з незвичайними винами, які в супермаркетах не зустрінеш, і магазин, який продає свіже м'ясо з фермерських господарств", – розповідає дівчина .

Реклама

new_image3_149

Будинки . Квартири в новобудовах за ціною житла столичних околиць.

ТРАНСПОРТ.Ситуація з приміськими маршрутками в Бучі склалась не найкращим чином. Від станції метро "Святошин" до 23:00, за розкладом, ходять "Богдани". Від станції "Академмістечко" – маленькі "Газелі", які майже завжди переповнені пасажирами і працюють до 23:50. "Ще є маршрутка від метро "Героїв Дніпра", ходить не надто часто і теж переповнена. Вартість проїзду – 11 гривень. Їхати – 40-50 хвилин, але якщо влипнути в пробку на Гостомельському шосе (там вони бувають дуже часто), то дорога до "Академмістечка" може зайняти півтора години. Вранці часто доводиться їхати стоячи", – каже бучанка Ірина Чайка і додає, що особлива пригода виїхати ввечері з Бучі до Києва після дев'ятої вечора. "Маршруток майже немає. Наприклад, останній автобус від склозаводу йде о 21:35. Альтернатива: або брати таксі, або кувати на станції приміської електрички, яка йде за півгодини до півночі", – розповідає Ірина. Поширене в Бучі і так зване "підвезення до метро". Вранці на кількох зупинках вишиковуються черги з ловців попуток. "З Бучі підвезуть до "Академмістечка", "Сирця", площі Шевченка, а іноді навіть і в центр міста! Ціни, як і у водіїв маршруток, але прийнято на 1-2 гривні давати більше", – каже Чайка.

Реклама

ЖИТЛО.За словами бучанців, ще кілька років тому купити квартиру в новобудові було дешевше, ніж в столиці. "Зараз ціни вирівнялися, і квартира в новому будинку в центрі міста обійдеться дорожче, ніж хрущовка на околиці Борщагівки. Це близько 700 тисяч гривень за 50 "квадратів". Але якщо купувати квартиру в споруджуваному будинку, однозначно, можна заощадити", – каже Чайка. Що стосується цін на компослуги, то однокімнатна квартира площею в 51 кв. м в неопалювальний період обійдеться близько 400 грн на місяць. Взимку ж доведеться заплатити близько 1000 грн. "Доводиться економити. У мене утеплені вікна, утеплюємось", – каже дівчина.

ІРПІНЬ: парки, але мало дитсадків

Ірпінь можна сміливо назвати містом парків . Посприяли цьому нові житлові квартали , які активно будуються в місті .

ІНФРАСТРУКТУРА. "Найбільший плюс таких забудов – це поява нового скверу або невеликого парку біля мого будинку. Наприклад, цього літа в Ірпені відкрився центральний парк. Тут встановили сучасні дитячі гірки, турніки, є бігові доріжки, прокат велосипедів і роликів, зона барбекю зі столиками і мангалами. До мене навіть родичі з Києва приїжджали і в нашому парку відзначали день народження", – розповідає місцевий житель Олег Трубка. Правда, не так давно радість ірпінців від нових зон відпочинку згасла. Влада міста в кінці серпня заявила, що проведення заходів в парках буде платним. Приміром, за годинниковою пікнік доведеться заплатити 200 грн і ще віддати 30 грн за мангал, а відіграти весілля – 1000 грн/годину! Обуренню місцевих жителів не було меж. Після чого мер Ірпеня Володимир Карплюк заявив, що ветував це рішення і всі парки і далі будуть безкоштовними .

Але якщо парків і скверів в місті предостатньо , то брак , наприклад , дитсадків відчувають багато сімейних ірпінчан . " Щоб потрапити до державного дитсадка , потрібно записуватися мало не з народження дитини . Є в місті й приватні дитсадки , але коштують вони кілька тисяч гривень на місяць . І навіть такі установи користуються попитом у місцевих жителів " , – розповідає Олег .

ТРАНСПОРТ.Доїхати з Києва до Ірпеня можна від станції метро " Академмістечко " , де ходять приміські маршрутки від 8 грн . Курсують вони з самого ранку і майже до півночі . Є ще маршрутки , які відправляються від станції метро " Святошин " , правда , коштують вони 10 грн і ходять тільки до пів на дев'яту вечора .

new_image6_80

Благоустрій . З'являються нові парки і сквери.

БРОВАРИ: спорт і універсальні ринки

Бровари – найбільше з київських передмість . У місті – два центри : старий , з невисокими будинками , великим приватним сектором і симпатичним сквером , і новий – з вис отками , адміністративними будівлями і великим парком .

ІНФРАСТРУКТУРА.Місцеві жителі з гордістю назвают Бровари спортивним містом. Тут є спортучилище, з якого вийшло чимало знаменитих спортсменів, зокрема плавець Олег Лісогор і боксер Володимир Кличко. Також тут є критий спортивний манеж біля парку, кілька басейнів, в тому числі і для професійних плавців, спортивна школа. При деяких навчальних закладах існують різні гуртки, є кілька музичних шкіл та школа мистецтв. "З розваг – аквапарк в ТРЦ на околиці міста. Ще в Броварах традиційно з розмахом відзначають день народження Тараса Шевченка, адже наше місто він згадує в декількох своїх творах", – розповідає місцевий житель Петро Іванчук. На відміну від Ворзеля і Бучі, в Броварах з супермаркетами справа йде набагато краще: в центрі є цілодобовий мережевий маркет і ще один локальний продуктовий. "До речі, в нашому місті діє заборона на продаж спиртного з 23:00 до 7:00. Ринки є в центрі і в трьох зупинках від нього. Вони універсальні. Можна купити і зелень для салату, і кран у ванну", – розповідає Петро.

ТРАНСПОРТ.Від Броварів до станції метро "Лісова" ходять маршрутки, вартість проїзду – 8 грн. "Раніше від центральної площі до столиці можна було доїхати до метро за 20-30 хвилин, але місто росте, машин стало більше, і в ранковий час пік дорога займає не менше 40 хвилин. Увечері дороги завантажені, але після 20:00 трафік спадає. Виїхати з міста в напрямку метро можна до 23:00. У Києві від станції "Лісова" в Бровари деякі маршрутки ходять до останнього метро. Вдень і ввечері на кінцевій їх завжди багато, в різні райони міста", – каже Іванчук. Також дістатися до Києва з Броварів можна і на електричці.

ЖИТЛОЯк і інші передмістя , Бровари активно забудовуються новими житловими будинками . Є навіть будівлі вище 25 поверхів , і будуються кілька нових великих кварталів . Приміром , ціна квартири в новобудові – від 8 до 19 тис . грн за квадратний метр . " При цьому ціни на комунальні послуги можна порівняти зі столичними " , – каже Іванчук.

new_image_171

Розвага. Аквапарк в ТРЦ на околиці міста дуже популярний.

ВОРЗЕЛЬ: за дозвіллям — в Київ

Жителі Ворзеля називають своє маленьке містечко передмістям більш розвиненої Бучі . Соснові сквери в цьому році тут почали активно облагороджувати : прочищати насадження , засаджувати красивий газон , прокладати нові доріжки з відведеною велосипедною смугою , встановлювати сучасні ліхтарі і лавки .

ІНФРАСТРУКТУРА.За словами ворзельців, ще пару років тому в місті була глухомань і ніхто нічого не облаштовував. Якщо чисте повітря, озера і лісопосадки – це переваги Ворзеля, то до інфраструктури у місцевих жителів є багато претензій. "У нас немає ресторанів, гарного кафе, кінотеатру. Будь-які розваги, крім прогулянок в скверах і дитячих майданчиків, доводиться шукати в Бучі або зовсім їхати до Києва. Найближчий ТЦ – в 4 км по трасі. Місцеві магазини не можуть похвалитися ні асортиментом, ні якістю продукції. Ціни на ринках на 5-15 грн вище, ніж в Києві, через меншу конкуренцію. Наприклад, персики у нас були не дешевше 28 гривень, коли в столиці можна було купити по 20 гривень, тому що там їх продавали на кожному кроці", – нарікає місцева мешканка Саша Александрова. Знайдеться в містечку і парочка перукарень, що гордо іменуються салонами краси, один або два державних садка, куди можна потрапити в порядку черги, кілька приватних садочків і дошкільних центрів розвитку, в тому числі на цілий день. "У сусідній Бучі є більший вибір шкіл, але туди можна потрапити або за пропискою, або за суворим конкурсом. Сподіваємося, що поява нових житлових будинків посприяє будівництву нових шкіл", – розповідає Саша.

ТРАНСПОРТ.Завдяки облаштуванню нових зупинок громадського транспорту , які з'явилися цього літа , маленький тихий Ворзель по стилю стає схожим на Бучу . " Проїзд на маршрутці до станції метро " Академмістечко " коштує 11 гривень . Доїхати можна за 40-55 хвилин , в залежності від завантаженості Варшавської траси . У години пік бувають тягучки , але в пробку я ще не потрапляла . Пару раз в день їздить електричка , на якій можна дістатися на Центральний залізничний вокзал в Києві за півгодини " , – каже нам Ольга Дьякова .

"КОМУНАЛКА" І ЖИТЛО.Вартість обслуговування в житлових комплексах порівнянна з Києвом. Але набагато дорожче обходиться газ (близько 7 грн за кубометр), якщо площа житла перевищує 100 кв. м. "У моїй великій квартирі з енергозберігаючими лампами за місяць, за старими тарифами, нагоряє не більше 200 грн. Зараз електроенергія подорожчала на 30%. Обслуговування прибудинкової території коштує близько 700 гривень, а в Києві – 560 гривень", – каже місцева мешканка Оксана. Що стосується вартості житла, то ще цього літа квадратний метр в новобудовах коштував від 7-8 тис. грн. "За ці гроші ви не отримаєте інфраструктуру, як у Києві, але за 350 тис. грн – відмінний варіант квартири в 40 хвилинах їзди від столиці. Більш того, подейкують про будівництво окружної траси через наш район, тому тут – альтернатива дорогому київському житлу", – каже Ольга Дьякова.

new_image7_69

Природа . Цього року сквери активно вичистили , засадили новий газон і проклали велосипедні доріжки.

ПЛЮСИ СІЛЬСЬКОГО ЖИТТЯ

Популярними для житла, вважаються невеликі селища за півгодини їзди від столиці. Наприклад, в селі Підгірці, по Новообухівській трасі, невеликі приватні будинки сусідять із шикарними особняками за кілька десятків мільйонів гривень. Відомо село і своєю близькістю до Блакитного озера, де люблять відпочивати кияни. Однак, за словами місцевих жителів, плюси сільського життя на цьому закінчуються. "З місць відпочинку – одні ресторани. Ні парків, ні скверів. Магазини тільки на заправках, куди потрібно топати повз траси, а найближчий ТЦ в 15 хвилинах їзди на маршрутці, які ходять з інтервалами 20 хвилин! C громадським транспортом тут проблема. Від метро "Видубичі" ходять маршрутки по 15 гривень, але вони завжди порядком забиті. З компослуги в селищі теж перебої. Можуть на два дні відключити газ чи світло", – каже місцева жителька Ольга.

new_image4_126

Знамените Блакитне озеро.

"МІСТАМ ПОТРІБНА СВОБОДА"

За словами Олександра Вовченко, президента "Інституту реформ і розвитку Києва", будівельний бум в передмістях Києва пояснюється тим, що в області легше отримати дозвільні документи, і земля, в порівнянні зі столичними ділянками, в рази дешевше. "Наприклад, у великих містах США і Великобританії вважається нормою, коли людина витрачає на дорогу до роботи і вдома близько двох годин. Разом з тим, щоб створити комфортну модель заміського життя, нам потрібно ще багато працювати. Зараз ми спостерігаємо хаотичну забудову міст-супутників. У цих містах, як власне і у Києва, немає стратегічних документів, які були б покажчиками, як і в якому напрямку вони повинні розвиватися. На тлі великих обсягів нового житла не витриманий баланс соцінфраструктури. Місць у дитсадках не вистачає, а рівень підготовки в школах дещо слабше рівня столиці, тому батьки возять дітей вчитися до Києва, що створює певні труднощі", – пояснює Вовченко. На думку експерта, розвиток об'єктів соцінфраструктури (школи, дитсадки, вузи, лікарні, розважальні заклади) і забезпечення комфортного транспортного сполучення з Києвом (нові розв'язки, якісне покриття, зручне транспортне сполучення) – дві основні проблеми передмістя. "Щоб розвантажити Київ і дати ще більше життя міст-супутників, потрібно цілеспрямовано створювати в цих містах нові робочі місця, залучаючи інвесторів, і перевести туди частину столичних вузів або відкрити нові. У кожному передмісті Києва має бути не менше двох вищих навчальних закладів. Також кожне місто має знайти свою унікальність і розвивати її, це забезпечить приплив туристів і інвестицій. Важливо зробити акцент на екологію і енергозберігаючі технології", – каже Вовченко.

А ось від планів з розширення меж Києва за рахунок приміських територій, про що неодноразово говорили міська влада, на думку Воченко, варто відмовитися. "Я проти цього. Місто оточене лісами – це легені столиці і міст-супутників, і такий крок призведе до бездумної вирубки дерев. Києву потрібно визначитися, як далі розвиватися. Такий розвиток має базуватися на покращенні екології, а не навпаки. Кожен обласний центр по темпам зростання повинен зрівнятися зі столицею, а кожне невелике депресивне містечко перетворитися в туристичну Мекку", – каже Вовченко.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти