I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

На особистому досвіді: як працюється у великому кол-центрі

Консультанти мобільного зв'язку малюють на роботі, розминаються мовчанням і знають розклад в школах

Найчастіше операторам мобільного зв'язку ми дзвонимо не для подяк, а щоб вирішити якусь проблему або посваритися. Так що працівникам колл-центрів не позаздриш. Мені завжди здавалося, що там повинні сидіти отакі кіборги спокою, яким за шкідливість на виробництві замість молока видають валер'янку. Влаштувавшись на один день в передову українську телеком-компанію, я зрозуміла, що приблизно так справи і йдуть, хіба що замість валер'янки вони використовують воду і... кольорові олівці.

ГУЛ. Біля входу в головний офіс нас зустріла менеджер програм соціальної відповідальності та комунікацій кадрової служби Тетяна Пєцкі. Вона відвела нас на 7-й поверх, де і базується кол-центр. Його приміщення – величезний оупен-спейс (або, по-простому, один великий кабінет): там сидить відразу 100 фахівців. У повітрі – гул від безперервних розмов. "Не заважають голоси інших консультантів під час розмови?" – Цікавлюся я. – "При створенні центру використовувалися спеціальні звукопоглинальні матеріали – все, як у Європі, – пояснює Тетяна. – Навіть стелі з них зроблені. До того ж між операторами стоять перегородки з щільного матеріалу, які допомагають оператору і абоненту спокійно розмовляти".

Реклама

boy_6759_1__

Вільна хвилинка. Так експерти перемовляються між собою.

ТРУБКА У РУЦІ. Відразу розвінчаю популярний образ: далеко не всі консультанти працюють з гарнітурою на голові. Жодних вимог до їх зовнішнього вигляду і використовуваному ними обладнанню немає взагалі. На мій подив, багато співробітників спілкуються з абонентами через звичайну телефонну трубку з проводом. "Для деяких так психологічно комфортніше. А багато дівчат просто не хочуть псувати собі зачіску гарнітурою, яку доводиться по кілька разів знімати-надягати", – пояснили мені потім.

Реклама

Місце, де сидить начальник відділу телефонного обслуговування Олена Анісенкова, співробітники називають подіумом або капітановим містком. "Звідси добре проглядається сайт (так тут називають кол-центр. – Авт.), – Посміхається Олена. – Крім столичного (він, до слова, найменший, хоч і головний), у нас є кол-центри у Львові, Дніпропетровську та Черкасах. Всі чотири працюють як одне ціле. Тобто якщо дзвінок надходить, наприклад, з Черкас, на нього зовсім необов'язково відповість експерт (так в компанії називають консультантів. – Авт.) з цього міста. Всі фахівці вільно володіють українською та російською мовами".

boy_6905_1__

"Подіум". Місце начальника.

Реклама

boy_6716_1__

Затишок. Робоче місце консультанта.

КОЛ-ЦЕНТР: ЖАРТІВНИКИ, РОЗМАЛЬОВКИ І ЕЛВІС

"Обов'язковий курс підготовки консультантів триває 4 тижні", – каже тренер сектору навчання Владислава. "Частіше консультантами працюють студенти, – додає начальник телефонного обслуговування Олена Анісенкова. – У нас же можна підібрати графік, але потрібно багато сил і енергії. Важливо, щоб не було дефектів мовлення. Ще кілька разів до нас приходили бабусі – думали, тільки й того: розмовляєш по телефону і одночасно в'яжеш шкарпетки зятю. Коли ж люди дізнаються, що під час кожної розмови потрібно, крім вирішення найрізноманітніших проблем, ще й заповнювати звіт в спеціальній програмі, інтерес до такої роботи відразу падає".

Моїм наставником виявилася чарівна Маріанна. "Ім'я дуже допомагає в роботі, – зізнається дівчина. – Коли чітко його вимовляю, це пом'якшує навіть найбільш розлючених абонентів, вони навіть починають говорити компліменти. Взагалі консультантам дозволено використовувати псевдонім. Пам'ятаю, був у нас хлопець Фархат. Він так втомився щораз повторювати своє ім'я і пояснювати, що воно означає, що став представлятися Андрієм. Ще був Олесь, але у нього був такий тонкий голос, що абоненти зверталися до нього "Олеся". Довелося йому стати Віктором". Сама Маріанна працює в колл-центрі вже два роки. "Пам'ятаю, в перший місяць з незвички посадила голос. Тепер бережу його – морозивом, наприклад, себе вже не балую", – розповідає вона.

boy_6706_1__

Консультанти. Багато розмовляють через звичайну трубку з проводом.

boy_6830_1__

Маріанна. Працює в колл-центрі два роки і мріє керувати.

АБОНЕНТИ. Вони бувають різними. Є дуже ввічливі – довго вибачаються, якщо дзвонять серед ночі. Є ті, що дзвонять по 40 разів на день. Є дуже балакучі – перед суттю питання розкажуть всю свою біографію та плани на найближчі п'ять років. "Ми маємо право перебити, якщо людину "забирає", – говорить Маріанна. – Найгірше, коли людина з першої секунди починає крити матом. Якось колега розповідала, що абонент слав їй прокльони до третього коліна – вона потім навіть до церкви ходила. Добре, що такі випадки – рідкість. Ми називаємо всіх подібних абонентів жартівниками, навіть можемо зробити особливу маркування на номері. Ті, хто порушує елементарні норми спілкування, блокуються – перший раз на добу, потім по ситуації. Один час хлопці для внутрішнього користування ставили навпроти телефону кілька точок, але це виявилося малоефективним. Був випадок, коли дзвонив "точковий" абонент, але коли я з ним поспілкувалася, він виявився абсолютно адекватним. Можливо, спілкуючись з попереднім експертом, він був просто без настрою. Тому я прибрала ті точки. Поступово всі консультанти стали робити так само". Маріанна поділилася, що під час спілкування з абонентами часто малює – це її заспокоює і піднімає настрій.

boy_6852_1__

Кухня. Зустрічаючись за обідом, кожен намагається менше говорити.

boy_6887_1__

Перегородка. Товстий шар тканинного покриття поглинає шум від розмов колег.

ЗАКОХАЛИСЯ В ГОЛОС. Кілька дзвінків дозволили прийняти і мені. Коли брала перше, то з трудом могла говорити від хвилювання, хоча мені довірили лише вітання. На екрані загорілося ім'я "Валентин" і примітка, що він російськомовний. "Добрий день, Валентине. Мене звати Олександра. Я вас слухаю", – видавила я. Далі дзвінок перехопив вже досвідчений консультант – ясна річ, що мої пізнання в їх сфері нульові.

Важкість робочого дня тут оцінюють по... воді. Кожен співробітник завжди бере її з собою на роботу. Якщо розмов ну дуже багато, консультант випиває денну норму буквально за 2 години.

З осені роботи зазвичай додається: починають дзвонити школярі, найчастіше на перервах. Нерідко вони просто пустують: включають гучний зв'язок і спілкуються усім класом. "А одного разу мені зателефонувала бабуся 70 років, – продовжує розповідати Маріанна. – Попросила навчити її виходити в інтернет, щоб дивитися фотки Елвіса Преслі".

Нерідко абоненти просять дівчат-експертів залишити їх особистий номер. "Я не залишаю. Був випадок, коли абонент умовив консультантку записати його номер, та погодилася, а коли пізніше набрала його, він поскаржився в компанію – мовляв, навіщо йому дзвонять співробітники?".

boy_6796_1__

Розмальовки знімають стрес.

boy_6884_1__

Масажне крісло для релаксу.

boy_6880_1__

Розминка проти сидячої роботи.

НА РОБОТУ: ПОЗИТИВНА МОВА І КУХОННЕ МОВЧАННЯ

"Попрацювавши в колл-центрі три роки, я навчився уважно слухати, розуміти суть питання з перших секунд і відключати емоції, – поділився досвідом "колега" Дмитро Ладик. – Ще друзі помітили, що я став занадто ввічливим і постійно говорю "спасибі" і "будь ласка". А мама каже, що з моєї мови зникло слово "проблема". Справа в тому, що експертам не рекомендується вживати негативні вирази – наприклад, "проблеми" краще заміняти на "складності". Крім того, я став менше базікати поза роботою. За день так наговоришся, що, зустрічаючись з колегами за обідом, ми просто мовчимо".

Раніше всі екстрені дзвінки на номер 911 надходили в колл-центр, а вже звідти переадресовувалися в МНС, швидку або міліцію. Кілька років тому це скасували. "Стало легше, – зізнається Дмитро. – Складно зберігати спокій, коли тобі дзвонять і кажуть: "Рятуйте, мене вбивають!" Або "Допоможіть, ми горимо!", А тобі тремтячими руками треба перевести дзвінок у певну службу, та ще й з'ясувати точне місцезнаходження абонента. Бували дзвінки, коли люди губилися в лісі і просили допомогти їх вивести. Ми намагалися зрозуміти хоча б приблизно їх місцезнаходження, обчислити, з якого боку він входив в цей ліс. Зазвичай вдавалися до допомоги рятувальників".

"Так, найстрашніше в нашій роботі – неможливість допомогти в деяких моментах, – додає Маріанна. – Одного разу подзвонив чоловік і сказав, що його мати хвора на діабет і довгий час не виходить на зв'язок. Просив по датчикам дізнатися її місцезнаходження. Але у консультантів, на жаль, немає доступу до такої інформації. Після подібних дзвінків навіть заснути важко – все думаєш, як же вирішилася та ситуація".

boy_6924_1__

Стіна. Біля виходу з кол-центру обвішана картинками і мотиваторами.

"НАМ ДЗВОНЯТЬ ЧАСТІШЕ, НІЖ СВОЇМ ДІТЯМ"

При дзвінку в колл-центр абоненти чують: "Ваша розмова може бути записаний". Також кожен місяць дзвінки, обрані за певними критеріями, проходять "оцінку якості". "Записи зберігаються на сервері до трьох місяців на випадок скарг, – розповідає начальник сектору оперативного управління Дмитро Ладик. – На всіх чотирьох сайтах працює близько тисячі експертів, в день задіяні 600-700. У середньому на добу надходить близько 65 000 дзвінків. Часто мої знайомі кажуть, що скоро всі "живі" дзвінки замінять роботами, але я в це не вірю: для людей важливо чути живий голос. Бесіда з роботом не принесе абоненту задоволення. Адже не всі дзвонять у справі. Приміром, бабусі й дідусі, яким діти купили мобільний телефон, часто хочуть чимось поділитися. Діти дають їм телефон зі словами: "Ця кнопочка – мій номер, а ось ця – кол-центр. Якщо зв'язок не працює, натискай на неї, а потім на зелену трубочку". У результаті деякі бабусі дзвонять нам частіше, ніж своїм дітям. Ми трубок не кидаємо – даємо висловитися або ввічливо закінчуємо розмову".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новини шоу-бізнеса
Читати ще
Лайфхаки для життя
Більше хаків
Модно
Ідеї нейл-дизайну
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
Манікюр на літо 2022
1 /2
Більше варіантів
Цитата дня

Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

Цитата на segodnya.ua
Олена Зеленська Перша леді України
Читати інтерв'ю
Instagram тижня
Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
Підписатися
Дивитися фото
Зберегти у закладинки
Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти