I love Ukraine

Все про Джонсона

Книги на літо

Секс vs сльози

Басейни у Києві

Тиждень моди

Як зняти кліп для зірки – одкровення українського режисера Тараса Голубкова

Як простому хлопцеві вдалося почати знімати для зірок класу "А"

Тарас Голубков – український режисер, який за сім років пройшов шлях від книжкової ілюстрації до співпраці з артистами класу "А". Його ви можете знати за кліпами для MONATIK, "Скрябіна", Артема Пивоварова, Fo Sho, Zivert, Клави Коки і Філіпа Кіркорова. Як зробити так, щоб тебе помітили, як знайти контакт з артистом будь-якого рівня і що потрібно зробити, аби зірки самі почали тобі дзвонити – Тарас розповів ексклюзивно для Сьогодні.Lifestyle.

Тарас Голубков
Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Реклама

Як завоювати увагу зірки і закохати її в свою ідею

Це не станеться відразу, вам в будь-якому випадку на старті потрібен час на пошук свого почерку і масштабування власного потенціалу. Але є принцип "творчого ліфта", який дуже добре працює в музичних відео. Артисти – це завжди творчі люди, які легко спалахують ідеями. Вам потрібно так зачепити їх своїми роботами і концепціями, щоб вони закохалися в них.

У мене так було, коли невелике бюджетне lyric-video для Лавіки і Тані Решетняк на початку мого творчого шляху чіпляло Скрябіна, і він дзвонив і пропонував зняти для нього кліп "Дельфіни"

Скрябін – Дельфіни:

Реклама

Важливо, щоб робота зачепила, тоді вам напишуть, знайдуть з вами зв'язок і захочуть працювати саме з вами. Дуже цікаво, що в цьому випадку стіна бюрократичних питань може легко впасти. І ви будете в прямому контакті з артистом будь-якого рівня.

Єдиний момент, на якому я завжди роблю акцент: ваші роботи повинні бути завершеними. Щоб ви не стояли і не розповідали: "Ось у мене не вистачило грошей або хороших локацій, тому вийшло, як вийшло". Створюйте таке відео, за яке не потрібно буде говорити. Нехай робота буде маленькою і простою, але завершеною і щирою.

Реклама

А що робити з довірою? Селебріті завжди шукають підступ

Одна з головних рис роботи з артистом рівня "А" – це велика творча відповідальність, оскільки вимагає свіжих ідей і нешаблонних рішень. Тобі довіряють пісню, яку ти або в кілька разів підсилиш своїм відеорядом або перетвориш в посередність. Потрібно завжди пам'ятати, що артист вклав безліч сил і творчості в свою музику: аранжування, написання лірики, запис на студії.

Тарас Голубков
Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Звичайно, ви просто зобов'язані займатися кожною роботою на супермаксимумі. Тільки артист бачить, що ви теж живете в такому підході, то відразу відчуває це і починає довіряти вам. Якщо цього не відбувається, то виникають якісь конфліктні ситуації, непорозуміння і т.д. Важливо розуміти, що до вас йдуть з великою довірою і від вас чекають класного результату.

Тому з вашого боку – це велика вимогливість до команди, до себе, до власних ідей, сценарію і особливо – деталям. Ви не маєте права десь щось забути і повинні докласти максимальних зусиль до того, що знаходиться в зоні вашої відповідальності. Тому що ми розуміємо, що завжди є людський фактор. Головне завдання – реалізувати свій задум хоча б на 90%. Це вже буде колосальний успіх.

Що допомагає стати успішним кліпмейкером?

Ваша візуальна ерудованість і наповненість, а також сміливість піти і просто зняти щось не роздумуючи. Ваша "надивленність" допоможе сформувати особистий почерк. І я говорю не тільки про кіно або кліпи, а й про сучасне мистецтво, літературу, театр. Мало того: цікавтеся архітектурою, типографікою і навіть ландшафтним дизайном. Бо ви працюєте з простором кадру, і всі ці творчі субатоми формують ваше візуальне Я. Експериментуйте. Беріть камеру, айфон, фотоапарат і зніміть щось для себе. Відеопортрет або абсолютно будь-яку відеоформу. У цьому всьому ви знаходитимите якісь нестандартні рішення, концепції, потім реалізуєте на великому знімальному майданчику.

Я також запрошую на мій курс "Filmmaking" в КАМА. Там я ділюся власним досвідом більш детально і покроково розповідаю, що потрібно робити.

Тарас Голубков
Тарас Голубков / Фото: пресслужба

А чи потрібна профільну освіту?

За освітою я художник-графік, а мій шлях починався з Художнього університету. Я створював ілюстрації для двох книг, і до середини навчання працював арт-директором в рекламному агентстві. У мене були друзі, які займалися зйомками, і це підштовхнуло мене спробувати відеоформу. Я захопився і пізніше для "Виставки молодих українських художників" зняв на фотоапарат свою першу роботу. Через деякий час я потрапив в ELLO як оператор. Ми знімали цикл інтерв'ю з зірками, який називався ELLO LOUNGE. Там мене помітили і запросили знімати спочатку для Влада Дарвіна, а потім – кліп "До рассвета" Саті Казанової та Arsenium.

Саті Казанова і Arsenium – "До рассвета":

У мене від самого початку не було профільної освіти, тому я постійно ходив на майстер-класи, курси, мені завжди хотілося заповнити цю прогалину. Але скажу, що 80-90% навичок кліпмейкер отримує з практики, безпосередньо від роботи на майданчику. Тому було багато помилок, на яких я навчався, але які згодом привели до великих і значущих робіт.

Як придумати класну ідею для кліпу і зрозуміти, що це вона?!

У кожного артиста є щось особливе. І режисерові потрібно це знайти. Побачити в артистові цю родзинку, витягнути її на поверхню і показати її – це одна з головних задач. Ця особливість іноді стає центром ідеї. Або може наштовхнути на якийсь креатив.

Половина вдалої ідеї вже прихована у вивченні музики й образу артиста. Наприклад, Stromae. У нього дуже цікава пластика тіла, яку він показує в своїх кліпах. Такі особливості дуже добре запам'ятовуються глядачам і стають характерною рисою артиста, адже таку фішку може зробити тільки він. Тільки в Stromae є така особлива пластичність.

Тарас Голубков
Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Я завжди починаю з артиста і намагаюся зрозуміти його бекграунд: образ, філософію і позиціонування. Я слухаю музику цього артиста. Тому що музика – це дуже важливий елемент, з якого народжується ідея. Даю собі відповідь на запитання: яка це музика, яку має форму, колір, яка атмосфера і жанр? Від жанру, до речі, багато що залежить. Режисерські рішення, які працюють в жанрі поп, не працюватимуть в хіп-хоп кліпі. Далі думаю: це сюжетна історія або більш асоціативна? Мені важко відповісти, де саме народжується ідея в чистому вигляді. Буває в душі, буває сидячи за ноутбуком. У кожного свій підхід.

Як назвати гонорар артисту? І зрозуміти, скільки ти коштуєш

Починав, ймовірно, як і всі: щось знімаєш безкоштовно, щось за 200-300 доларів. Пам'ятаю, коли заробив 500 доларів, було відчуття: "Гроші. Заробив нарешті". Згодом гонорар потроху збільшувався. Сьогодні він близько 3000 доларів. У мене фіксована ставка, тому з кожного проекту я отримую приблизно однакові гроші, незалежно від того, який бюджет: 15 000 або 100 000 доларів. На мій гонорар це ніяк не вплине. Єдине, що впливає – це кількість знімальних днів, а також складність самого проєкту. Якщо складний – довгий перепродакшн, важкі зйомки, багато роботи на монтажі – тоді я сміливо ставлю повний гонорар. Якщо я бачу, що проєкт простіший – можу зробити невелику знижку для замовника.

Тарас Голубков
Тарас Голубков / Фото: пресслужба

Але не дивлячись на те, складний проєкт чи легкий – я намагаюся робити його як в останній раз. Кожен з них – це ціле життя. І підхід завжди дуже індивідуальний. Ніякого конвеєрного виробництва. Тому мені доводиться щоразу придумувати особливий креатив.

    Три артисти, для яких мрієш зняти кліп:

    • Florence and the Machine
    • Cardi B
    • 30 Seconds to Mars

    А що по кіно?

    Так, звичайно, я часто замислююся про кінематограф. Ми нещодавно завершили писати сценарій для серіалу, а до цього я створював сценарії для кіноновел. Я відчуваю кіноформу і давно про неї мрію. Скоро я точно створю щось, адже весь мій творчий шлях в кінематографі йде поруч зі мною і поки виражається в інших формах. Але з кожним роком я про це думаю все більше й більше. І, написавши якісь сценарії, я завжди шукаю варіанти їх реалізації. Паралельно спостерігаю, як влаштована ця система в Україні. Адже я трохи зі суміжного ринку і принципи роботи таки відрізняються. Поки я ще в стані "накопичення", проте залишилося зовсім небагато.

    Топ-3 роботи світового кінематографа, про які можна сказати: "Боже, це неймовірно талановито":

    • Фільм "Бої без правил"
    • Серіал "Pose"
    • Фільм "Як Вітька Часник віз Льоху Штиря в будинок інвалідів"

    Раніше ми писали, куда подівся зірка "Х-фактор" Євген Літвінкович.

    Читайте також:

    Реклама на segodnya.ua Реклама
    Всі новини Показати ще
    Реклама на segodnya.ua Реклама
    Новини шоу-бізнеса
    Читати ще
    Лайфхаки для життя
    Більше хаків
    Модно
    Ідеї нейл-дизайну
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    Манікюр на літо 2022
    1 /2
    Більше варіантів
    Цитата дня

    Після чотирьох місяців війни ніхто з нас не в порядку

    Цитата на segodnya.ua
    Олена Зеленська Перша леді України
    Читати інтерв'ю
    Instagram тижня
    Акаунт про супергероїв сучасності — ЗСУ
    Підписатися
    Дивитися фото
    Зберегти у закладинки
    Haute Couture
    Розклад Fashion Weeks

    Париж. Франція

    3 – 7 липня

    Париж. Франція

    Маямі. США

    14 – 21 липня

    Маямі. США

    Нью-Йорк. США

    9 – 14 вересня

    Нью-Йорк. США

    Лондон. Англія

    16 – 20 вересня

    Лондон. Англія

    Мілан. Італія

    20 – 26 вересня

    Мілан. Італія
    Подробиці з модних показів

    Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

    Прийняти