Головна Сьогодні

Як врятувати гроші, витрачені на авіаквитки, якщо вам відмовили в візі

В якому випадку авіакомпанія поверне гроші за куплений квиток

Витратинаавіапереліт-одназ найбільшвідчутнихстатейвкошторисіподорожі.Залежновідситуаціїавіаквиткиз'їдаютьне менш20%бюджету.Прикровтрачатидоситьпристойнусумувразівідмовиу візі!Але жостаннім часомукраїнцістикаютьсязтакимявищемнабагаточастіше,ніжцетраплялосякількароків тому-за відгукамитуристів,консульствабагатьохкраїнсталисуворішідо наших співвітчизників."Сегодня"розбиралася,що робити,щобврятуватисвоїгроші.

ЯК ДО ПРОБЛЕМИ ПОСТАВЛЯТЬСЯ АВІАКОМПАНІЇ

Вартість квитка визначається складним набором правил – авіатарифом. Чим дешевше квиток, тим більше обмежень щодо його використання. Нормальний (повний тариф) дає можливість безлічі змін і повернення грошей без штрафів. Але він при цьому і найдорожчий. В інших же завжди є маса застережень. Наприклад, в більшості вигідних тарифів при відмові від поїздки (або в разі невикористання квитка) гроші або взагалі не повертаються, або в повному обсязі – через штрафні санкції. На жаль, мандрівники вкрай рідко заморочуються таким простим завданням, як ознайомлення з авіатарифом. А адже це нескладно: можна або прочитати про них на сайті авіакомпанії (при покупці через інтернет), або зажадати інформацію у агента з продажу. Отже, наводимо кілька прикладів політик авіакомпаній з приводу повернення грошей за квитки в разі невидачі візи.

МАУ.Вартістьквитківвідшкодовується.Цеможливоза умовизверненнядо офісуавіакомпаніїне пізнішеніжза3 днідовильоту.Щеодна умова-якщомаршрут(країна)уквиткузбігаєтьсязтією,чиєпосольствовідмовилоу візі.Такожпотрібнонадатидокументи,що підтверджуютьцейфакт.На жаль,алесервіснийзбірзаоформленняавіаквиткане повернуть.

AIR FRANCE-KLM.Впершучергупотрібнонадативпредставництвоавіакомпаніїабоагентство,депридбанийквиток,підтвердженнявідмовиу візі. Нимстанутьлистабоe-mailзконсульськоговідділупосольства, яке відмовилоу візі,івідповіднийштампвпаспорті.Важливиймомент:якщовізуне даликомусь ізчленівсім'ї(дитиніабоодномузбатьків),тогрошізакупленіквиткиповернутьвсійсім'ї.

LUFTHANSA.Авіакомпаніяповертаєгроші,якщоподативідповідніпаперивофісабоагентствоз продажуквитківне пізнішеніжза3 днідовильоту.Відзначимо,щоAir France-KLMіLufthansaвходятьу великіавіаційніальянси(SkyTeamіStar Allianceвідповідно).Томувіншихавіакомпаніях,що входятьвціальянси,прийнятіаналогічніправила.

AIR BALTIC і WIZZ AIR.Правилацихкомпанійсвідчать:відмовау візі-не причинадляповерненнявартостіквитка.

ЖИТТЯ ПІСЛЯ ВІДМОВИ

Отже,ввізівідмовлено.Насайтіавіакомпаніїдивимося,щовтакомуразісказановїїправилахз приводуповерненнягрошейзаквиток.Якщоцеможливо,шоломлиствагентство,декупуваликвиток.Якщовінпридбанийнаінтернет-сторінціавіакомпанії,товідправляємолистнаe-mailпредставництваввашій країні(контактєнасайті)зпроханнямповернутигроші, докладаємоскани1-ї сторінкипаспорта,розворотузштампомвідмови,листизконсульства(якщо такеє),авіаквитка.Вмежах10-20днівгрошіповиннібутивідшкодовані.

ОБІЙДІТЬСЯ БЕЗ ПОСЕРЕДНИКІВ І НЕ ЛЯКАЙТЕ

Тверезооцінітьсвоїшансинавізу,особливошенгенську.Аргументомїїневидачідляєвробюрократівможутьслужити:колишнівідмови,недостатнясумагрошей,з якоювизбираєтесявпоїздку.Навітьюнийвік(приблизнодо25років)можестатипричиноюпідозри,щовихочетезалишитисявєврораюназавжди.

Якщовжескладеноперелікавіакомпаній,яківампідходять,тоз'ясуйтеїхполітикувразівідмовиу візі.Укого-тознихцівідомостієнасайті,комусьдоведетьсязателефонувати.Віддавайтеперевагутійфірмі,деповертаютьгрошізаквиток,навітьякщотарифменшвигідний.Таквисебезастрахуетевідвтратигрошей.

Кращепрокладатимаршрутподорожірейсамиодногоавіаперевізника-такгрошіповернутипростіше.Так,часто-густобуває,щоводнусторонувигіднішелетітиоднимавіаперевізником,аназад-іншим,алетодіоцінюйтеризики.

Купівляквиткабезпосередньонасайтіавіакомпаніїприскоритьпроцесповерненнягрошей.Аджетурфірмаабоавіакаса-цепосередники,якимнаобробкувашогозапитутакожпотрібен час.Та йповернутігрошіповиннібудутьпітиз рахункуавіакомпаніїнарахунокпосередникаітількипотімдоберутьсядоклієнта.

Нарешті,життєвамудрість:вподібнійситуаціїне вартовідразужкачатиправа,апелюватидо спілкизахиступравспоживачівіюристів.Авіакомпанії(крімлоукостів)зрозумінням ставлятьсядоподібноїнеприємності.Томурозумнішебудепросити,ане лякати.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися
Читайте Segodnya.ua у Google News
Джерело: Сьогодні

Новини партнерів

Популярні статті

Новини партнерів

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти