Книги на лето

Степан в Каннах

Секс vs слезы

Бассейны в Киеве

Неделя моды

Брежнева и фуры

10 трендів українського digital, або В передчутті приходу Amazon та PayPal

2018 рік став в Україні роком радикального зсуву від стаціонарних пристроїв, як головних для виходу в Інтернет, до смартфонів

1. Смартфон – наше все

Всі цифрові тренди України і світу можна звести до одного слова "смартфонізація". 2018 рік став в Україні роком радикального зсуву від стаціонарних пристроїв, як головних  для виходу в Інтернет, до смартфонів. Статистика PornHub відкрила масштаби мобільного зсуву в контенті – ріст +40% у споживанні відео-контенту з мобільних пристроїв. Сьогодні всі комунікації і сервіси ми продумуємо в першу чергу під користувачів смартфону. 

Реклама

1/3

2. "Скинь в лічку"

Другий важливий драйвер змін – поширення мессенджерів. Комунікації перетікають з відкритих стрічок у закриті групи і індивідуальне спілкування. Українські бренди недооцінюють цей бум і можливості Viber, Fb Messanger та Telegram. Але ті, хто зайшли в цей простір, зараз мають мега-показники за відсутності конкуренції.

Реклама

3. Глобальні сервіси вибивають локальні агенції і спеціалістів

Якщо раніше рекламні агенції та компанії купували рекламу у онлайн-майданчиків, то тепер купують у глобальної платформи. Так дешевше, зручніше і не треба спілкуватися з масою "дивних людей". І звісно не треба ніяких відкатів. Що раніше робили спеціалісти руками – тепер все частіше роблять платформи глобальних гравців. Зверніть увагу на функціонал рекламних кабінетів Google та Facebook – для  спеціалістів там все менше простору. В кілька кліків ви отримуєте ефективність рекламної кампанії, яка мало відрізняється від того, що може забезпечити найефективніша рекламна агенція. Цінність перемістилась в зону управління програмованими і сегментованими кампаніями. З цим в українського бізнесу проблеми – багато компаній недостатньо добре розуміють своїх споживачів і не спроможні їх сегментувати, тим більше творити сегментовані і персоналізовані стратегії.

Реклама

4. Стратегія Убер Аллес

Стратегії стають головною цінністю. Можна виграти в дрібницях, але якщо у вас немає великої ідеї і плану на гру – ніяка виконавча ефективність справу не врятує.  Стратегія – як ідея, що генерує цінність і план дій на її виконання. Коли кількість інструментів постійно зростає, коли десятки харизматичних гуру щомісяця продають нову синю чи червону пігулку, все більшу вартість має ясність – що робити і навіщо. Основою всіх ефективних стратегій стають гнучкі доказові моделі – прототип, швидкий старт, розвиток на основі зворотного зв’язку і накопичення даних, швидке масштабування моделей, які працюють. 

5. Overemotion 

Безумовно, емоційні кампанії працюють. Однак, в українському маркетингу серйозний завал в емоційні рекламні кампанії і брендинг без спів-масштабних зусиль у розвитку продукту, його дистрибуції і створенні онлайн-платформ, без накопичення даних і зворотного зв’язку від споживачів. Креативні кампанії – це значно дешевше, ніж зміна бізнес-моделі, впровадження нового продукту, чи проектування нового сервісу. Є велика спокуса вкладатись в креативні кампанії і витискати з існуючих продуктів максимум, або маніпулювати смаками споживачів створюючи "нові продукти", в яких новою є лише креативна або бренд-складова. Красиві лого і вражаючі кампанії не спрацюють, якщо приведуть споживача на слабкі онлайн-платформи до поганих продуктів і сервісів. 

6. TV повертається

Контент як був королем, так і залишається. Єдиним серйозним інвестором в контент є телебачення. В українському онлайні не виникло інвесторів в контент і бізнес-моделей, які дозволяють інвестувати в альтернативні Х-фактори, Голоси Країни, Школи і аналоги ТВ-серіалів. З доступністю відео на смартфонах, контент телеканалів дозволив ТВ-холдингам і їх продуктам зайняти ТОП YouTube і вони стрімко продовжують зростати.

7. Злиття гігантів (Rozetka + EVO) + Нова Пошта +  Сільпо + Sinevo + Kyivstar

Велике злиття найбільших гравців ринку e-commerce України розігріває дискусії щодо подальших приєднань логістичних і рітейл підрозділів, що могло би створити  національного платформенного гравця рівня Amazon. Однак, чи треба таке "воротити" лише для українського ринку? Чи є перспективи виходу в інші країни і власне яка модель сильніша – домінуючі національні позиції чи Україна як текстовий майданчик і перенесення найефективніших рішень на більші ринки, з більшою маржею (модель LUN.ua). Фактом залишається, що всі глобальні феномени типу Petcube перебираються в більш сприятливі середовища. Українським компаніям бракує не лише глобального бачення, але і просто транскордонної присутності. Та й чи можна вести глобальний бізнес з країни пекельних політичних ризиків, негнучкою і  зарегульованою фінансовою системою, пожежними перевірками і санстанцією – велике питання. 

8. Facebook вже не торт

Зростання  Facebook після заборони vk.com відбувалось на перетіканні аудиторії. Однак молодь не знайшла себе в цій мережі і пішла в YouTube, Instagram і мессенджери. Молодіжні бренди, що застрягли в Facebook, мають докорінно переосмислити стратегії. Український Facebook за останні роки став частиною політичної традиції – тут політичні команди витрачають найбільше зусиль. Facebook став головним мобільним додатком, через який українці споживають новини – впереміжку з фейками, мемами і зарубами в коментах.

1/2

9. Люди програють алгоритмам і штучному інтелекту AI

Станом на початок 2019 року люди програли в усі типи ігор алгоритмам і комп’ютерам. Останніми були переможені гравці в покер і Го. В 2020 нас чекає Олімпіада роботів в Токіо, яка проходитиме паралельно з олімпіадою людей. Всі спортивні федерації заборонили використання смартфонів на змаганнях. Люди відтепер змагаються з людьми, бо машини їх обіграють. Попри все це, в українському бізнесі панує повна необізнаність з цими явищами. Слова типу IBM Watson, Microsoft Azure і Amazon Cloud хоч і відомі обмеженим IT-колам, але майже нічого не значать для власників українських бізнесів, залишаючи їх в проектуванні бізнесів на людських ресурсах. Людські моделі погано масштабуються і неймовірно затратні. Але в Україні про це нічого не чули. 

10. Знання і досвід моментально застарівають

Невелика кількість класичних порад і традиційної експертизи досі мають сенс. І найбільше працюватиме порада вчитися не перестаючи на останніх книжках і публікаціях, а ще більше на власних продуктах, ринках, споживачах і гіпотезах. Реальна конкурентна перевага – перевага на кращому розумінні потреб саме своїх клієнтів, швидшій відповіді на ці змінні потреби і готовність стрімко – бажано миттєво – масштабувати все, що працює. 
Отже, якщо бажаєте дізнатись більше про українську рекламу та перспективи її розвитку – приходьте на UADIGITALS-2019. До зустрічі!

Ярослав Ведмідь

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Новости шоу-бизнеса
Читать еще
Лайфхаки для жизни
Больше хаков
Модно
Идеи нейл-дизайна
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
Маникюр на лето 2022
1 /2
Больше вариантов
Цитата дня

После четырех месяцев войны, никто из нас не в порядке

Цитата на segodnya.ua
Елена Зеленская Первая леди Украины
Читать интервью
Instagram недели
Аккаунт про супергероев современности — ВСУ
Подписаться
Смотреть фото
Сохранить в закладки
Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять